PDA

View Full Version : Line6 M5



Jurian95
23 november 2015, 15:11
Ik heb mijn oog laten vallen op een Line6 M5 (2e hands) als toevoeging aan mijn pedalboard, die ik kan gaan gebruiken als ik ooit eens een Flanger of Tremelo nodig heb. Voor die paar keer hoef ik dus niet allemaal extra pedaaltjes aan te schaffen.

Ik zou de M5 hoofdzakelijk willen gaan gebruiken als Delay. Mijn vraag is is dus of dit pedaal daar voor geschikt is (als Delay pedaal) en of mensen er ervaring mee hebben. Ik weet dat een Line6 DL4 en een Strymon Timeline natuurlijk veel beter zijn, maar dat zit er financieel gezien op dit moment helaas niet in.

Graag jullie reactie!

Braml
23 november 2015, 15:23
Heb je ook gekeken naar een Zoom MS-50g? Die is wat compacter, lijkt mij een fijner pedaal.
Maar ik heb met beide pedalen geen ervaring dus wie ben ik?

Jurian95
23 november 2015, 15:29
Heb de Zoom inderdaad ook voorbij zien komen, maar het handige aan de M5 is dat er een extra Tap/Tempo knop op zit en er zit een tuner ingebouwd, dan zou m'n Boss TU-12 ook van m'n pedalboard af kunnen.....

Braml
23 november 2015, 15:47
Heb de Zoom inderdaad ook voorbij zien komen, maar het handige aan de M5 is dat er een extra Tap/Tempo knop op zit en er zit een tuner ingebouwd, dan zou m'n Boss TU-12 ook van m'n pedalboard af kunnen.....

Zitten ook beide in de zoom ms-50g. Maar je kunt niet beide tegelijk gebruiken.
Standaard is het zo dat als je de switch even ingedrukt houdt, dat dan de tuner erop komt.
Je kunt dan in de settings bepalen dat door het inhouden van de switch tap tempo erop komt in plaats van de tuner.

En een boss tu en zoom ms-50g samen nemen denk ik nog minder ruimte in beslag dan de Line6 M5.
Maar goed dan krijg je ook geen geld voor je boss tu inderdaad :)

Lexvandoef
23 november 2015, 16:08