PDA

View Full Version : Advies gevraagd: Welk MIDI keyboard?



semt-x
23 november 2015, 08:56
Hallo all,

zoals ik in mijn andere bericht heb aangegeven ben ik op zoek naar een midi keyboard voor wat thuisgeklooi...
Ik zit te twijfelen tussen twee keyboards: M-Audio Keystation mini 32 of de M-Audio Axiom Air mini 32...
Het is de bedoeling dat ik in de DAW hiermee wat synths, strings en bass tonen en evt. globaal wat drums mee inspeel...
Deze twee springen er voor mij uit omdat ze goed geprijsd zijn en niet al te groot.

Wat kunnen jullie mij adviseren tussen deze 2 keyboards?

10us
23 november 2015, 16:36
heb zelf de keystation mini. Volgens mij maakt het qua kwaliteit niet veel uit meer qua features. Hoe groot wil je / mag hij zijn. Je kan trouwens ook nog even kijken naar de equivalenten van akai: de MPK mini en de MPK25, ook allebei goed.

Ik zou dus vooral kiezen over maat / features, de kwaliteit is redelijk gelijk.

paulusdeBKB
23 november 2015, 17:44
Ik heb de AKAI LPK en heb eigenlijk een beetje spijt van de aanschaf. De mini-toetsjes spelen zompig en ze zijn net te klein om echt op te spelen. Voor mij dan. Als je budget en je ruimte het toestaan, zou ik gaan voor fullsized toetsen. Check ook voor je koopt even of je er nog software-goodies bij krijgt: sommige keyboardjes komen met fijne plugins.

semt-x
23 november 2015, 18:59
Het budget ligt rond de 70-80 euro max! Daarom leken deze 2 mij wel aantrekkelijk. Het is voor mij een beginsel, voorlopig wil ik het alleen gebruiken als een keyboard waarmee ik wat simpele synths en bass kan toevoegen aan een track. Ik meen dat beide keyboard wel velocity in hun toetsen hebben zitten? In eerste instantie leek de keystation mini 32 mij leuk om mee te stoeien. Maar voor het kleine bedrag meer heb je "hetzelfde" maar dan met wat draaiknoppen en drumpads erop. Leek mij interessant voor de toekomst?

semt-x
23 november 2015, 19:57
ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de M-Audio Axiom Air mini 32 besteld....
Ik ben heel erg benieuwd ;-)