PDA

View Full Version : Line6 Variax Acoustic



telecastermaster
23 november 2015, 01:13
Ik post 'm maar even hier aangezien het niet om een echte akoestische gitaar gaat.

Line6 had vroeger zo'n akoestische modeling gitaar; de Variax Acoustic.
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? Was dat geen succes?

Is er inmiddels iets vergelijkbaars of iets beters op de markt?
Het lijkt me wel een handige gitaar om thuis wat op te nemen.
Wat mag zo'n variax acoustic troewens kosten tweedehands?

Tnx

http://cdn.mos.musicradar.com/images/Guitarist/Issue 281/GIT281_details_variax1-970-80.jpg

denis.hermans
23 november 2015, 08:27
Over het akoestisch model weet ik niets te zeggen maar ik wil wel even melden dat de normale Variax modellen ook een akoestische gitaar kunnen nabootsen.
(enkel maar gehoord via youtube)
Dit lijkt mij dan veelzijdiger...

purplejohn
26 november 2015, 20:59
Ik heb zelf sinds kort de elektrische Variax 600 (met jengelstengel) op de kop getikt. Blijft modelinggeluid, dus niet vergelijkbaar met een echte akoestische, maar ikzelf ben er best over te spreken. Je mag altijd een keer komen proberen als het je interesse heeft.
Prijzen liggen, afhankelijk van het model, tussen de 200 en 300 euro tweedehands.

telecastermaster
26 november 2015, 22:42
Bedankt voor de tips. Ik heb wel eens op zo Variax 600 gespeeld en ik vond dat ie een erg fijne hals heeft.
Dat is er zo een met een maple neck, is het niet?
Ik zal daar eens een beetje marktplaats voor in de gaten houden. Dat is wel een idee.
Bevallen de elektrische models wel, John?

purplejohn
29 november 2015, 01:16
Ja, mij bevallen ze wel, maar mijn latje ligt dan ook niet zo hoog. Speelt in ieder geval wel erg lekker.

nickofzo
29 november 2015, 05:26
Persoonlijk vond ik ze in het echt wat digitaal klinken (logisch ook) beetje koud plastic in mijn oren.