PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Special DC - pre 2015 gezocht



dimitri-
22 november 2015, 23:02
Goedenavond allemaal,

ik weet niet of ik dit hier mag posten, dus mijn excuses alvast als dit het geval zou zijn...

Maar ik ben nu al enkele maanden naarstig op zoek naar een Gibson Les Paul Special DC
Heb altijd maar blijven afwachten, en nu zit ik hier met de 2015 modellen in de muziekwinkel.
Een afschuwelijke signature op de kop, een automatisch tunerbakje op de achterkant vd headstock , die hologram, ...

Dus tot grote ergernis vind ik er nergens eentje , en nu vroeg ik me af als jullie eventueel nog enkele modellen weten staan ergens? dat kan bijvoorbeeld de faded versie zijn?

Of als er iemand eentje van de hand doet , dan hoor ik het ook héél graag.
Die nieuwe modellen doen het nu éénmaal niet voor me , en zoals eerder vermeld , vind ik al enkele maanden nergens nog eentje , noch in de winkel, noch op 2dehandssites.

ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

vriendelijke groet,
Dimitri

mountainman
23 november 2015, 01:09
Kijk eens bij Kees Dee (http://www.keesdee.nl/) onder de occasions. Daar staat een mooie Faded DC TV-Yellow P90 te koop.

dimitri-
23 november 2015, 09:08
Super!
Enorm bedankt hoor, straks eens mailen ervoor.

Enige kans dat u weet als die shop ook verstuurd?
Anders word het een ritje van 8 uur op en terug :)

Joost de Ruig
23 november 2015, 09:21
Enige kans dat u weet als die shop ook verstuurd?
Anders word het een ritje van 8 uur op en terug :)

Ik kan mij niet voorstellen dat de shop niet verstuurt.

MikeD
23 november 2015, 10:16
Super!
Enorm bedankt hoor, straks eens mailen ervoor.

Enige kans dat u weet als die shop ook verstuurd?
Anders word het een ritje van 8 uur op en terug :)

als dat de gitaar was waar ik al lang naar zocht en die ik per se wilde hebben, reed ik gewoon heen-en-weer. Ik heb voor mijn 2011 Gibson Thunderbird in cherry red ook een dag-retourtje naar Dendermonde overgehad. En toen kreeg ik nog niet eens een tas café van de verkoper.....

dimitri-
23 november 2015, 12:16
Heb al gemaild dat ik er graag om kom.
Maar zo'n rit inpassen kan wel even duren.
Als die mensen het niet zien zitten om de gitaar 1 a 2 weken opzij te leggen, dan toch maar gevraagd als opsturen mogelijk is.

Anyway, bedankt voor de hulp/respons alvast!

Ik ga er dus ook vanuit dat Kees Dee, een betrouwbare zaak is?!

Als Belg zijnde, is die zaak me totaal onbekend.

Marc Oblivian
23 november 2015, 12:44
Ja hoor, is gewoon een gerenommeerde zaak. Een bezoekje ook wel waard, maar als het 8 uur rijden is, misschien ook niet. Trouwens: 8 uur rijden vanuit België? Als ik 8 uur rij vanuit amersfoort (waar Kees Dee zit), dan zit ik al in midden Frankrijk ;-)

Joost de Ruig
23 november 2015, 12:56
Kees Dee is een prima zaak, dus daar hoef je geen twijfel over te hebben.

dimitri-
23 november 2015, 13:18
4 op
4 terug ;-)

Joost de Ruig
23 november 2015, 14:16
4 op
4 terug ;-)

Euhh, ik weet niet waar in Belgie je woont, maar volgens Routeplanner is Brussels - Amersfoort 2.15 uur (190 km) rijden.... Holland is zo ver nog niet. :)

Feter
23 november 2015, 15:12
Op de fiets gaan joh!
Goed voor je conditie

Sinner1980
23 november 2015, 15:20
Dit weekend ook 500+ kilometer gereden voor mijn nieuwe tele; je moet er wat voor over hebben...

Maar dan heb je ook wat!

beruk
23 november 2015, 15:23
Amersfoort heeft een leuk centrum, Kees Dee is erin de buurt. Kun je gelijk een rondje doen.

Erik de Perik
23 november 2015, 17:34
Houd er wel rekening mee dat Kees Dee op maandag, donderdag en zondag gesloten is.

dimitri-
23 november 2015, 17:42
Leuk zo !
Gewoon de wederhelft meenemen dan en er een fijne uitstap van maken!

En ik ben van Roeselare, had de route nagezien op mijn gps , maar die berekent het naargelang het "huidige" verkeer op de weg :)

Nogmaals , enorm bedankt voor de hulp allemaal!

kommie
24 november 2015, 10:30
Dag Dimitri..
Kees Dee is een vertrouwd adres. Je kunt gewoon ff bellen voor overleg en vragen wat je wil. Opsturen en/of reserveren kan altijd.
Let op de openingstijden t.w. di-woe-vrijd-zat. tel.031334655355. De gitaar is nog steeds op voorraad. Groeten

dimitri-
24 november 2015, 18:07
staat gereserveerd.
wat moeilijk om elkander te verstaan over de telefoon , maar hej , we hebben ons toch maar verstaanbaar gemaakt :)
vriendelijke kerel(s) daar!

the sure thing
27 november 2015, 21:24
Je krijgt er ook koffie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
27 november 2015, 21:43
Verse, of van gisteren ?
Moeten ze 'm nog zetten, of staat 'ie klaar ?
Als 'ie klaar staat, dan is 't niet goed he..! ;)

MikeD
29 november 2015, 11:49
staat gereserveerd.
wat moeilijk om elkander te verstaan over de telefoon , maar hej , we hebben ons toch maar verstaanbaar gemaakt :)
vriendelijke kerel(s) daar!

Heb je 'm nou inmiddels opgehaald????

dimitri-
29 november 2015, 13:32
nee , hopelijk ergens komende week
eerst trouwen morgen!!

dan gaan shoppen voor een nieuw gitaar , als huwelijkscadeau ;)

Joost de Ruig
29 november 2015, 13:37
nee , hopelijk ergens komende week
eerst trouwen morgen!!

Van harte man! En wat een vrouw, dat ze tijdens de huwelijksreis jou een nieuwe gitaar gunt! ;)

D3nnis
29 november 2015, 16:19
Huwelijksreis naar de gitaarwinkel....Ik zou bijna willen trouwen!

Rhythm Machine
29 november 2015, 18:06
eerst trouwen morgen!!

dan gaan shoppen voor een nieuw gitaar , als huwelijkscadeau ;)

Dat moet een valstrik zijn...

dimitri-
29 november 2015, 18:12
Bedankt voor de wensen :)
En door het gele kleurtje van de gitaar, ziet zij het dan weer als een decoratiestuk voor in de living
Iedereen blij dus ;)

dimitri-
1 december 2015, 19:17
Wel,

Aangezien je dus enkele betaalde dagen verlof krijgt als je trouwt, vandaag maar naar Kees Dee gereden me het vrouwke!
Heel warm welkom, de gitaar stond al mooi aan de kant voor me.
Een tasje koffie aangeboden gekregen, een leuke babbel gehad, zelf een kleine rondleiding gekregen terwijl de persoon in kwestie wat vertelde over de winkel , elektrische en akoestische gitaren, de keuzes van hun assortiment, ...

Dan de gitaar wat bepotelen, eventjes laten klinken en klaar was kees.
Nog een toffe koffer erbij , en dan de rest van de dag gevuld met wat te slenteren in de toch charmante binnenstad van Amersfoort :)

Dag goed gelukt!
En bij deze ook nog eens uitdrukkelijk mijn dank naar mountainman voor de gouden tip !

Hier is 'ie dan, excuses voor de zwakke foto!

http://i275.photobucket.com/albums/jj318/DimitriH/IMG_0644_zpswtlzurkx.jpg (http://s275.photobucket.com/user/DimitriH/media/IMG_0644_zpswtlzurkx.jpg.html)

Tupelo
1 december 2015, 19:27
Hee ja, congrats.
Dat is zo eentje uit de Faded series toch ?
Regelmatig bespeeld in verschillende winkels.
En hoewel geen LP fan; deze zijn me exemplarisch stuk voor stuk bevallen.
Er zijn momenten geweest dat ik er zowaar zelf over nagedacht heb om er eentje aan te schaffen.
Ook zo een TV Yellow is het toch geloof ik ?
Nice one.
Comfortabel, licht, ennuh, ik herinner mezelf in tegenstelling tot eigenlijk alle andere LP's die ik ken; clean ook heel erg lekker.
Mooi man. :)

Joost de Ruig
1 december 2015, 19:28
En omdat je er toch was, en je vrouw in de meewerkstand stond, heb je maar direct er een geinig ampje bij uitgezocht. Goede keuze ;).
Veel plezier met je DC!

dimitri-
1 december 2015, 20:15
Ja hoor, is eentje uit de faded serie.
De nitro finish begint al wat "wear" te tonen, vind ik wel fijn!
Speelt inderdaad ook enorm goed, en ongelooflijk hoe resonant de gitaar is aangezien hij wel verschrikkelijk licht is.

Nu, ik had er al enkele bespeelt vroeger.
Heb mijn lesje wel geleerd nu, als het goed voelt, klinkt, en de financiën het toelaten... Niet meer afwachten dus!

Morgenavond hem door de Bogner blazen op de repetitie, kan haast niet wachten :)

Joost de Ruig
1 december 2015, 20:24
Wat ik er ook mooi aan vind is de combi brug en stoptail. De nu gebruikte wrap-around vind ik toch wat goedkoop overkomen.
Zelf zou ik nog wel eens zijn singlecut voorganger willen: de LPspecial. Sunburst, 2x P90, zeg maar modelletje Marley.

telerocker
2 december 2015, 01:31
Supermooie Gibbo, gefeliciteerd. De beste kleur ook, I'm a sucker for TV Yellow.

MikeD
2 december 2015, 12:57
goed gedaan have fun maar vergeet ook niet om met je kersverse vrouw te spelen....voor je het weet wordt ze jaloers dat je meer aandacht aan een LP special geeft dan aan haar....

dimitri-
2 december 2015, 18:16
Dat zal er wel niet aan mankeren ;)

mountainman
2 december 2015, 18:55
Ik zie dat je inmiddels de gelukkige eigenaar bent van de door mij getipte gitaar. Altijd leuk als zoiets goed uitpakt. Veel plezier ermee!

muziekschuur
3 december 2015, 12:18
Gaaf.....
Genieten...