PDA

View Full Version : Jack chassis met locking-systeem



fuchs
22 november 2015, 19:49
Ik heb hier http://www.bax-shop.nl/jack/dap-6.3-jack-chassis-naar-6.3-jack/product-details.html#productinformatie twee exemplaren van gekocht.
Nu heb ik de indruk dat het locking-systeem te goed werkt. Als ik mijn kabel eruit wil trekken en het rode palletje indruk dan moet ik behoorlijk trekken om hem eruit te krijgen. Is dit normaal (nieuwigheid) en gaat dit na verloop van tijd soepeler?

ArtOfShredding
23 november 2015, 09:29
Grappig! Ik checkte het zojuist met mijn pedalboard en ik merkte hetzelfde op. Ik heb ook het idee dat er nog wat klemt als je de rode pal naar boven haalt om de plug te verwijderen. Dit gaat inderdaad erg stroef en de jack lijkt nog wat te locken mijns inziens. Misschien goed ook de ervaringen van andere gebruikers te horen hiermee, vooral met het oog op duurzaamheid

universe777
24 november 2015, 12:18
Ze zitten inderdaad nogal stevig vast. Ik gebruik ze echt al jaren en merk niets van slijtage o.i.d.
Ik gebruik Neutrik jacks en die zijn volgens mij iets dikker dan standaard (heb ik me ooit eens laten vertellen)


Grappig! Ik checkte het zojuist met mijn pedalboard en ik merkte hetzelfde op. Ik heb ook het idee dat er nog wat klemt als je de rode pal naar boven haalt om de plug te verwijderen. Dit gaat inderdaad erg stroef en de jack lijkt nog wat te locken mijns inziens. Misschien goed ook de ervaringen van andere gebruikers te horen hiermee, vooral met het oog op duurzaamheid

cannondale_01
25 november 2015, 11:25
Ja, heel herkenbaar. Ik heb de indruk dat het lock systeem met een kleine tolerantie tov de Neutik plug is ontwikkeld.
Bij mij gaan de Neutrik pluggen er soepel in en uit. Ik moet echter de rode knop zeer stevig indrukken om de boel te ontlocken. Als de plug gelocked zit is er 0,0 ruimte.
Ik gebruik ook een multikabel van Amp naar board. Dat zijn geen Neutrik pluggen. Deze hebben wel iets ruimte maar locken ook meer dan prima.