PDA

View Full Version : Fender frontman 212r ; wat zou er stuk zijn?



JVGM-music
21 november 2015, 13:52
http://medias.audiofanzine.com/images/thumbs3/fender-fm-212r-329125.jpg

Zag op tweedehands.nl advertentie voor een fender frontman voor niet al te veel geld....nu weet ik dat zo,n Frontman allerminst tot de betere Fender versterkers toebehoort...maar ach, voor die prijs....een beetje thuis er op tokkelen...waarom niet. Bovendien in mijn woonplaats...ach. Nu ja, bod gedaan. Was ok, kon hem ophalen. En daar staat dus een vrijwel nieuwe versterker....gekocht met idee gitaar te leren spelen, veel te moeilijk, spullen in de verkoop en een andere hobby zoeken. Dus afgerekend en versterker mee naar huis.
En daar begreep ik dus een beetje waarom dat gitaar spelen geen succes geworden was; er is wel iets heel erg niet in orde met dat ding...het cleane kanaal vermoordt het geluid van elke gitaar die je er op aansluit...alles resoneert en bromt na....sustain nul, om over het geluid van het overdrive kanaal maar te zwijgen....ik weet heus wel dat je van zo,n goedkoop ding niet veel mag verwachten maar dit is alleen maar schel en ook alles resoneert wat er resoneren kan.
Versterker bleek gekocht bij Thoman en die geven best goede garantie op hun spullen....maar ja, de verkoper heeft de aankoopbon niet meer..helaas pindakaas.
Dusssss....heeft iemand hier enige ervaring met die frontman en wat zijn de puntjes die ik het beste kan checken?
Vertel het mij!

fastfolkert
22 november 2015, 00:12
Twee dingen schieten me te binnen...waarom niet ff getest bij de verkoper?
En, terug met dat ding; ook tweedehands mag je een werkend exemplaar verwachten tenzij het als defect vermeld werd.

Zo'n frontman is misschien niet de beste transistorbak ooit, maar kan best redelijk goed klinken op het clean kanaal.

the sure thing
22 november 2015, 09:50
Ik vind het echt heel erg voor je....

Maar een 2e hands amp ongetest kopen? 😳


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gearjunkie
22 november 2015, 10:51
Kan je hem op ee andere speaker aansluiten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cluseau
22 november 2015, 14:21
Maak maar even een audio sample, dan is het wat makkelijker oordelen.

Speakertje is idd niet uit te sluiten maar ook mogelijk dat de eindtrap op zijn gat ligt. Dan zijn er bij deze dingen nogal wat kinderziektes. Best op te lossen maar kost iets van 200 nieuw dus hoe lang kun je er aan sleutelen?

JVGM-music
22 november 2015, 15:17
Twee dingen schieten me te binnen...waarom niet ff getest bij de verkoper?
En, terug met dat ding; ook tweedehands mag je een werkend exemplaar verwachten tenzij het als defect vermeld werd.

Zo'n frontman is misschien niet de beste transistorbak ooit, maar kan best redelijk goed klinken op het clean kanaal.

Ah, wel de vraagstelling was niet; vertel mij eens wat ik heb fout gedaan maar vertel mij eens wat er aan zou kunnen schorten. Ik zal de versterker eens even doorlussen op een andere versterker en kijken hoe het dan klinkt met andere speakers .Goed idee!

Ach ja, en misschien had ik bij de koper eerst anderhalf uur moeten gaan zitten spelen...maar ja, ding is eigenlijk nog nieuw....en tot op heden is het eigenlijk altijd goed gegaan met vorige aankopen. Denk ook niet dat de verkoper ook maar enig idee had dat dit geluid niet zo hoorde.
Maar goed, problemen zijn er voor om opgelost te worden...met uw hulp zal dit vast wel lukken!

cluseau
22 november 2015, 15:24
Owja, wat vaak gebeurt met verplaatsen is de FXloop. Even doorlussen met een kabeltje.

JVGM-music
22 november 2015, 20:23
Wel, dat help[t ook niet echt veel....preamp uit naar andere versterker werkt niet....signaal erin vanaf een andere versterker(Fender Studio 85) werkt wel maar klinkt niet echt fijn ...alles resoneert. Alle schroefjes al nagekeken..alles zit muurvast.

Het is me wat.

miyaru
22 november 2015, 20:32
Twee dingen: of teruggaan naar de verkoper, alles uitleggen en eruit proberen te komen met z'n tweeën of het ding bij grof vuil zetten - ik denk dat repareren duurder wordt dan de Fender zelf......... Het spijt me voor je! :(

Robin.

JVGM-music
22 november 2015, 20:38
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor.

Misschien dat een punkband er nog wat mee kan.

cluseau
22 november 2015, 23:14
Grof vuil is nu ook weer een beetje overdreven. Als je het een kans wil geven pm je me maar, we kunnen altijd kijken of het een totall lost is.

grayfink
22 november 2015, 23:52
......het cleane kanaal vermoordt het geluid van elke gitaar die je er op aansluit...alles resoneert en bromt na....sustain nul, om over het geluid van het overdrive kanaal maar te zwijgen....

Yup, dat is een accurate beschrijving van het geluid van een Fender Frontman.

the sure thing
23 november 2015, 10:41
Yup, dat is een accurate beschrijving van het geluid van een Fender Frontman.

LOL


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JVGM-music
23 november 2015, 21:41
Ja, ik moet er ook erg om lachen.

Little Jay
24 november 2015, 11:14
Er staat een aantal van die amps in de oefenruimte waar ik reperteer en ik kan er altijd clean een heel bruikbaar geluid uit krijgen. Ok, het zijn geen Twin Reverbs en het scheurkanaal moet je gewoon niet aanraken, maar het gediss van die amps zegt meer wat over het onvermogen van de disser om een amp goed in te stellen.... heh heh heh :D

Anyway, bij meerdere exemplaren heb ik meegemaakt dat de speakers gewoon los zaten en vooral met lage tonen lekker gingen rammelen en vibreren, is misschien iets om bij die van jou te checken. Schroeven even aandraaien en het is weer in orde. Ik vermoed wel dat er bij die van jou iets meer aan de hand is als ik je omschrijving zo lees.

Plaats anders eens een geluidsfragmentje van jouw amp, horen we misschien beter wat je bedoelt? En anders wegbrengen naar http://www.amps-unlimited.nl ;)

JVGM-music
24 november 2015, 20:01
Die site is in ieder geval wel grappig om eens doorheen te bladeren. Ik zal eerst eens kijken wat ik er zelf nog aan kan rommelen. En misschien strompel ik toch nog wel eens naar Den haag. Ziet er in ieder geval kundig uit.
En dat voor Den Haag!

JVGM-music
28 november 2015, 16:34
Okee, er is dus één van de twee speakers kaduuk...daar moet een andere in. 8 ohm èn hij moet 100 wat kunnen hebben.Enige suggesties welke speaker ik zou kunnen gebruiken? En is het raadzaam om ze allebei te vervangen of maakt dat niks uit?

Joost de Ruig
28 november 2015, 17:13
Ik zou op MP op zoek gaan naar een andere speaker. Beide speakers vervangen is niet noodzakelijk, mede gezien het type versterker. 100 Watt is niet perse noodzakelijk, voordat je op een dergelijk vermogen draait, hebben de buren allang aan de bel getrokken. Ik had vroeger een 30 w speaker in mijn 45 Watt combo. Nooit problemen mee gehad.

Little Jay
5 december 2015, 12:28
Het is wel handig om min of meer gelijke speakers te nemen; uiteraard zelfde ohmage maar vooral ook efficiency. Anders hoor je de ene speaker veel harder dande andere. Wattage zou ik ook hetzelfde houden, maar als dat niet te veel verschilt kan dat wel . Optelsom van beide moet minimaal het totaal aantal watts zijn en ik meen de vuistregel is dat de lichtste speaker tenminste een wattage heeft gelijk aan de helft van de output van de amp (in jouw geval dus minimaal 50 watt), dan zit altijd goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk