PDA

View Full Version : The Prince of Darkness



Charlie McD
21 november 2015, 10:40
The Prince of Darkness (Brian McNeill/Ed Miller) is mijn laatste opname. Voor zover ik weet is het nummer niet eerder gecovered. Als ik optreed breng ik dit typische (Schotse) mijnwerkerslied met alleen gitaarbegeleiding. Voor deze opname heb ik het wat gearrangeerd: https://www.youtube.com/watch?v=dscJg5jxeOU

Ik maak gebruik van Reason als DAW. Gitaar (Taylor 812) opgenomen met twee Rødes NT-5 (upgraded met Michael Joly 384K capsules); de zang met een Røde NT-1A. Het is allemaal nog niet perfect, maar op een gegeven moment moest het maar genoeg zijn voor een amateur. Mocht je geïnteresseerd zijn, er staat wat meer op mijn Youtube-kanaal: www.youtube.com/user/McDungday/videos

Fusion
23 november 2015, 12:25
Leuk gedaan hoor! De percussie en de gitaar mogen harden in de mix. De zang is niet echt mijn ding, maar knap dat je zo zingt.

Charlie McD
24 november 2015, 12:24
Dank voor je commentaar, Fusion. Je hebt gelijk wat de mix betreft. Die neem ik nog eens onder handen.

hega
24 november 2015, 19:34
Prachtige song.
De percussie en gitaar mogen inderdaad wel iets harder.
De zang vind ik juist erg mooi en karakteristiek.

Joost de Ruig
24 november 2015, 19:44
Folk, leuk gedaan. Je andere werk beluister ik een andere keer.

Charlie McD
24 november 2015, 22:22
Dank jullie, Hega en Joost. Jullie reacties doen me goed. Met dit nummer heb ik een 'drieluik' van mijnwerkersliederen op mijn repertoire voltooid (Blackleg miner, He fades away en dit Prince of darkness). Het zijn alle drie enorm krachtige lederen over een zo weinig gewaardeerd beroep - waar ik desondanks grote achting voor heb. In Nederland uitgestorven, maar in de rest van de wereld nog een giga business, waar ook onze energievoorziening (kolencentrales!) nog altijd mede van afhankelijk is.

Duhsjaak
26 november 2015, 05:11
Niks meer of minder dan geniaal.
Tappend uit een rijke en oude traditie.

Ik hoop dat Gitaarvrouwtje dit ook eens rustig beluistert. En RB_1.
Dit zijn lui die in eikenhouten tradities hun sporen giga hebben verdiend.

Mijn muzikale hertje heb je gewonnen.
Vriendelijke groet, Gus

Charlie McD
26 november 2015, 13:10
Je doet me blozen, Gus! Dank voor dit mooie commentaar.

pasqual
26 november 2015, 22:39
Niet alleen dit nummer is erg mooi maar kijk ( en luister ) zeker even op Charlie's Youtube kanaal. Zeer de moeite waard!
Mooie songs en mooie teksten:ok:

Charlie McD
27 november 2015, 11:35
Dank Pasqual! Stimuleert me om door te gaan.