PDA

View Full Version : Kemper via poweramp naar 4 x 12 cabinet



meul
20 november 2015, 23:01
Hallo daar,

Op dit moment plug ik mijn Kemper in de voorkant van een oude london city versterker?
dit gaat redelijk omdat de LC zo recht (clean) is, het is echter een oud beestje en kleurt natuurlijk wel wat. ik zit te denken aan een losse eindversterker.. of versterker met true bypass fx loop.

Ik heb het idee dat een basgitaar versterker ook zou moeten voldoen
iemand ervaring? of is dit helemaal geen goed idee?

D3nnis
21 november 2015, 08:59
De vraag is eigenlijk of je, als je kiest voor een alles in 1 oplossing als de Kemper, je daar een 20kg wegende top of (buizen) eindversterker (stereo?) bij zou willen gebruiken?
Misschien ben je wel gebaat bij bijvoorbeeld een Palmer Macht eindversterker, die in een ander topic op dit forum laatst voorbij kwam, of een PA versterker, of bv een keyboard versterker.

Wat is een True bypass fx loop op een versterker?

arjanb01
21 november 2015, 09:01
En gebruik je de Kemper als fx unit in de loop of wil je hem als voorversterker plus fx gebruiken en gebruik maken van de eindtrap van de amp?

meul
21 november 2015, 12:15
@ D3nnis, dank voor je reactie het staat in mijn kamer stil te staan, laagdrempelig gewichtig te zijn. m.a.w. flexibiliteit in de zin van verplaatsing is geen issue. een true bypass fx loop (hoop dat ik het goed zeg) maakt het mogelijk direct de eindtrap van een versterker te benaderen. zoals b.v de Bugera 1960.

@Arjanb01, ik zoek dus waarschijnlijk een low budget buizen eindtrap en vraag me af of dit ook een basgitaarversterker kan zijn.

arjanb01
21 november 2015, 12:30
Misschien is die nieuwe palmer eindtrap waar net een topic over geopend is wat voor je? Zou onder de 300 eu zijn.

herrieman
21 november 2015, 12:33
Ik kan het natuurlijk volledig mis hebben maar bij basgitaarversterkers is de eindtrap juist vaker zonder buizen vormgegeven.
Dus is, in tegenstelling tot gitaarversterkers, de eindtrap vaker Class A/B met mosfetts en wordt de laatste jaren steeds meer Class D ingezet.

Heb je je Kemper wel eens via je hifi installatie aangesloten? En zo ja wat miste je dan?

D3nnis
21 november 2015, 12:39
Volgens mij kun je het "True bypass" wel weg laten, en volstaat (een) fx loop.
Ik denk dat het zeker kan met een basversterker, alhoewel buizen, basversterker, en low budget meestal niet zo samen gaan, zo gedrieën.

meul
21 november 2015, 16:33
@ arjan, ik lees dat de palmer geen buizen versterker is? ik vind de Kemper over een buizen eindtrap met cab lekkerder klinken. ondanks dat ik weet dat dit niet de bedoeling is.

@herrieman, De response , ik ervaar een soort filter als ik speel, het amp in the room gevoel dat ik mis. als ik de kemper in mijn LC plug, kom ik weer in de buurt zeg maar.

@ Dennis, uit ervaring weet ik dat het wel degelijk scheelt welke loop je gebruikt, ik heb verschillende versterkers gebruikt, de bugera gaf het beste resultaat in vergelijk met frfr. toevallig was dit ook de enige versterker met de true pass fx.. er lijken bij verschillende versterkers toch verschillende dingen te gebeuren in de loop..

Rinze
21 november 2015, 17:40
Elke fx-loop klinkt weer anders, heb me daar met het aansluiten van modelers ook al vaak over verbaasd. Zal met impedanties te maken hebben?

Misschien een idee - hoewel voor thuis enigzins overkill :cooler: -: een Peavey Classic eindtrap tweedehands? Niet duur en voor een buizenbak erg neutraal wat dan weer goed werkt met een modeler. Ze zijn er mono (lastig te vinden) en stereo, in 1x60, 2x50, 2x60, 1x120 en 2x120 watt, als me niet vergis. Op TGP werden ze ook aangeraden geloof ik (heb ik hier gelezen want ik kom er zelf nooit).

meul
21 november 2015, 17:47
Hey Rinze,

Ik zal eens kijken en inlezen dank voor de tip

D3nnis
21 november 2015, 19:18
@ Dennis, uit ervaring weet ik dat het wel degelijk scheelt welke loop je gebruikt, ik heb verschillende versterkers gebruikt, de bugera gaf het beste resultaat in vergelijk met frfr. toevallig was dit ook de enige versterker met de true pass fx.. er lijken bij verschillende versterkers toch verschillende dingen te gebeuren in de loop..

Ik heb er te weinig verstand van om dit te bevestigen of ontkrachten, maar volgens mij vergeet je hier de invloed van de eindversterker zelf op het geluid?
In fx loops zitten idd wel verschillen, maar een True bypass loop is neem ik aan een loop die hardwarematig gebypassed wordt wanneer niet actief? Dat lijkt me niet relevant als je direct in de poweramp plugt?