PDA

View Full Version : Wie kent het merk Custom?



jutter
20 november 2015, 16:48
Zoals de titel al zegt;wie kent het merk Custom? Ik heb namelijk mijn oog laten vallen op een Japanse LP van dit merk. Het heeft een geschroefde hals en zal vermoedelijk uit de 70 of 80ér jaren komen. Is het wat of kan die gelijk de vuurkorf in?

arjanb01
20 november 2015, 16:53
Brandhout? Ligt eraan hoeveel je ervoor moet neertellen, voor 150 eu zou ik hem voor de kachel gebruiken, 1 kuub hout kost ook veel geld 😂
Gewoon testen is het wat, lekker spelen, en anders hang je hem boven de open haard😉

jutter
20 november 2015, 16:54
Brandhout? Ligt eraan hoeveel je ervoor moet neertellen, voor 150 eu zou ik hem voor de kachel gebruiken, 1 kuub hout kost ook veel geld ��
Gewoon testen is het wat, lekker spelen, en anders hang je hem boven de open haard��

Zo, dit is een antwoord waar ik op zat te wachten! :D

arjanb01
20 november 2015, 17:22
Het voordeel is dattie 2x zo hard brandt als een strat 😂

jutter
20 november 2015, 17:29
Het voordeel is dattie 2x zo hard brandt als een strat ��

Klopt! Een strat gaat langer mee!

cat's eyes
20 november 2015, 18:06
Gevonden op het net (voor wat het waard is): "Custom was a brand name on the headstock of some guitars with Pearl on the centre strip. Made by Hayashi in Japan "

Roel66
20 november 2015, 18:36
Als er 'steel adjustable neck' op de backplate staat is het een matsumoko product en dat zijn echt wel goeie gitaren.

2350
20 november 2015, 18:45
Ik heb er twee gehad. Goeie gitaren.

http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/Customs/DSCN0462.jpg

bertv
20 november 2015, 18:50
Kocht 25 jaar terug een 2de hands custom,met het idee om te gasn leren spelen. Kwam er niet van dus eind station zolder. Enkele jaren terug ontdekt zoon lief hem en begint et pp te spelen(les gehad op accoutic). Ff bij Boel in zutphen laten afstellen en nwe snaren er op. Bij elk optreden komt i weer uit de koffer. Matsumoku is echt niet slecht,heb nog wel een lege koffer,dat is een betere plek als de haard.

macwilliams
20 november 2015, 19:03
Je ttetsenbord ss kaptt brtv


Oh, on topic,

Ik heb er een paar vast gehad en niet echt slecht maar ook niet briljant. Moet je mazzel mee hebben denk ik.

wietse
20 november 2015, 19:05
custom gitaren werden bij verschillende fabrikanten gemaakt, hayashi, fujigen en matsumoku, voor de electrische akoestisch heeft men het ook wel over terada en dat is toch wel een grote naam, goed bekijken je weet het nooit bij bolt on versies is de matsumoku identificatie gemakkelijk bij setnecks wordt het pakken lastiger.
even de controlplate er af pakken om te checken of het geen multiplex is, dat zegt al veel over de kwaliteit.
is het een ome mat dan zit je wel goed, ook effe de elementen checken wat voor daar in zitten dimarzio en MMK kwam veel voor, ook met maxxon pu's zijn ze er wel, dit is een teken dat ze fujigen zijn volgens kwade tongen.

bertv
20 november 2015, 19:13
Toetsenbord is gewoon te kiein voor m'n vingers,daarom is dat gitaar spelen ook nooit wat geworden.

wietse
20 november 2015, 19:15
Toetsenbord is gewoon te kiein voor m'n vingers,daarom is dat gitaar spelen ook nooit wat geworden.

ga je toch voor de BB king stijl? dikkere vingers bij een gitarist dan bij die man heb ik nog nooit gezien.

jutter
20 november 2015, 19:17
ga je toch voor de BB king stijl? dikkere vingers bij een gitarist dan bij die man heb ik nog nooit gezien.

Ja,die man had vingers als lullen!

jutter
20 november 2015, 19:21
Okay, iedereen bedankt! Het is dus even uitkijken met het merk. Aangezien ik hem moet laten opsturen vanwege de afstand, kan ik hem eerst niet bekijken en proberen. Dan zie ik er maar vanaf.

bertv
20 november 2015, 19:22
Laat het spelen toch maar aan anderen over en houd het zelf maar bij BBQ. Alleen ff wachten op beter weer.

arjanb01
20 november 2015, 19:38
Okay, iedereen bedankt! Het is dus even uitkijken met het merk. Aangezien ik hem moet laten opsturen vanwege de afstand, kan ik hem eerst niet bekijken en proberen. Dan zie ik er maar vanaf.

Verstandig, Lex!
Gewoon jaartje doorsparen en een Japanse Tokai kopen 😘

RS-Rik
20 november 2015, 19:38
Ik heb er twee gehad. Goeie gitaren.

http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/Customs/DSCN0462.jpg


Precies die strat heb ik ook een, zeker 10 jaar geleden gekocht van een kerel uit Schijndel. Veel plezier van gehad.

jutter
20 november 2015, 19:46
Verstandig, Lex!
Gewoon jaartje doorsparen en een Japanse Tokai kopen ��

Heb ik al gehad.

jutter
20 november 2015, 19:46
Precies die strat heb ik ook een, zeker 10 jaar geleden gekocht van een kerel uit Schijndel. Veel plezier van gehad.

Heb je die nog?

RS-Rik
20 november 2015, 20:52
Yep.



Issie te koop:

neen

:D

2350
20 november 2015, 22:09
http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/Customs/Customstratneckplate.jpg

Rik, is het deze?

Voor de rest: Matsumoku/Fujigen hybrid neckplate. Wel eens zoiets gezien?

RS-Rik
20 november 2015, 23:11
Yep

http://i64.tinypic.com/2z7pyys.jpg

arjanb01
21 november 2015, 07:59
Heb ik al gehad.

Die ls50 uit 1985 toch?
Ik zou in jouw geval voor een premium ls150 of plaintop 160 gaan, evt met p90s, ben je gelijk klaar met je gas en is een mooie aanvulling op je strat.
Ik ben nog steeds getrouwd met m'n luke 2 en als repetitie en back up gitaar m'n ls150.
Ik zag op YouTube deze filmpjes, wat een lekkere tone:

http://youtu.be/7D_TUZ9fp_E

http://youtu.be/UcOHm5HSbhQ

guitarkid
30 november 2015, 19:36
Ik heb een Custom L5 kopie gehad. Erg mooie en goede gitaar, die ik regelmatig uitleende aan een echte "jazzer". Iets wat ik zeker niét ben! ;) Ik pielde er vooral "blufjazz"op! :seriousf:
Op een gegeven moment heb ik hem toch verkocht aan een liefhebber die me een "offer I couldn't refuse" deed.
Ik heb wel de nodige Custom's (voornamelijk kopieën van Gibsons en Fenders) in handen gehad, van redelijk tot verrassend goed, voor hele nette prijzen!

RS-Rik
30 november 2015, 20:04
Wat is nou precies de historie van mij Custom? Ben 2350 ben jij de vorige eigenaar?

2350
30 november 2015, 22:25
Wat is nou precies de historie van mij Custom? Ben 2350 ben jij de vorige eigenaar?

Ik heb die gitaar een jaar of vijf gehad ja. Ik meen me te herinneren dat we elkaar op het matsumoku forum ook wel eens hebben ontmoet. In die tijd heb ik de gitaar verkocht.