PDA

View Full Version : Neo Vent Mini



telerocker
20 november 2015, 12:13
De Neo Vent Mini staat hoog op mijn wishlist. Het is best een duur pedaaltje. Is er iemand die hem heeft? Wat zijn je ervaringen en waar plaats je dit pedaal in de keten?

guitaraddict
20 november 2015, 14:30
Ik heb geen minivent maar wel de grotere broer de Neovent 2 , is een van de beste leslie simulaties die ik ken. Waar je hem in de keten moet zetten weet ik niet, ik gebruik hem los voor een amp .

Pepe
20 november 2015, 15:05
Ik had de Neo mini en dat ding van Strymon, die laatste heb ik geretouneerd, niet slecht maar was minder.
Je kan hem in principe overal in de keten plaatsten maar achteraan is volgens mij wel logisch, de plek waar een echte leslie ook zit.

telerocker
20 november 2015, 15:23
Great. Is ook iets goedkoper dan de Strymon.

@Pepe De Mini heb je niet meer?

Pepe
20 november 2015, 15:28
Ja hoor, gaat af en toe mee op het gig plankje als er een paar nummers langskomen waar ie in past.


http://imageshack.com/a/img905/6668/d0B3uY.jpg

telerocker
20 november 2015, 16:32
Mmm, lekker compact. De Flint lijkt me ook geweldig.

mountainman
20 november 2015, 18:55
Toevallig heb ik net een week zo'n Neo Instruments Mini Vent in huis. Valt in de categorie "kost wat maar dan heb je ook wat". Echt een fantastisch pedaal!

Er zijn weinig instelmogelijkheden maar het geluid (van preset A) is wat mij betreft precies goed, zowel in de langzame als de snelle modus. De mate van overdrive kun je wel programmeren en er zijn ook 2 programmeerbare afstanden van microfoon tot leslie speaker.

Wat ik verder erg prettig vind is dat dit pedaal goed samenwerkt met mijn 12-snarige Doozy. De heldere jangle blijft mooi hoorbaar. Dat is bij de meeste modulatiepedalen helaas wel anders.

Bij mij staat-ie ook achterin de keten. Alleen de delay komt er nog achteraan.

telerocker
21 november 2015, 00:56
Toevallig heb ik net een week zo'n Neo Instruments Mini Vent in huis. Valt in de categorie "kost wat maar dan heb je ook wat". Echt een fantastisch pedaal!

Er zijn weinig instelmogelijkheden maar het geluid (van preset A) is wat mij betreft precies goed, zowel in de langzame als de snelle modus. De mate van overdrive kun je wel programmeren en er zijn ook 2 programmeerbare afstanden van microfoon tot leslie speaker.

Wat ik verder erg prettig vind is dat dit pedaal goed samenwerkt met mijn 12-snarige Doozy. De heldere jangle blijft mooi hoorbaar. Dat is bij de meeste modulatiepedalen helaas wel anders.

Bij mij staat-ie ook achterin de keten. Alleen de delay komt er nog achteraan.

In de loop of voor de preamp?

mountainman
21 november 2015, 14:39
In de loop of voor de preamp?

In mijn geval voor de preamp want ik speel over een Blues Junior. Bij een amp met effectloop zou ik de mini vent daarin zetten.

telerocker
21 november 2015, 15:08
In mijn geval voor de preamp want ik speel over een Blues Junior. Bij een amp met effectloop zou ik de mini vent daarin zetten.

Ik heb de BJ ook, voor thuis en low volume repetities. Voor grotere stages een paar andere amps.

mountainman
21 november 2015, 15:16
En nog iets, als je de mini vent op de voeding van je pedalboard wil aansluiten: Hij heeft 12 volt nodig en de plug moet center positive zijn. Dat laatste staat dus niet in de handleiding. Er staat wel dat je alleen de bijgeleverde voeding mag gebruiken maar ik hem 'm gewoon aangesloten op een 12 volt uitgang van mijn T-Rex Fueltank Chameleon via een reversed polarity kabeltje.

telerocker
21 november 2015, 19:53
En nog iets, als je de mini vent op de voeding van je pedalboard wil aansluiten: Hij heeft 12 volt nodig en de plug moet center positive zijn. Dat laatste staat dus niet in de handleiding. Er staat wel dat je alleen de bijgeleverde voeding mag gebruiken maar ik hem 'm gewoon aangesloten op een 12 volt uitgang van mijn T-Rex Fueltank Chameleon via een reversed polarity kabeltje.

Thanks, daar heb ik wat aan.