PDA

View Full Version : Redwirez vs Rosen Digital Impulse Responses



The Lo Lands
19 november 2015, 23:12
Ik gebruik inmiddels zo'n twee jaar de Redwirez cabinet impulse reponses met de MixIR2 IR software plugin. Deze IR worden zeer goed aangeschreven maar ik miste toch altijd wat 'low end' bij deze IR. Op dit moment is er een hype gaande rondom de Rosen Digital IR. Dit zijn in tegenstelling tot de Redwirez IR slechts 3 IR per cabinet bestaande uit een mix van enkele microfoons met nabewerking. Zeg maar plug and play IR :-) Ik heb inmiddels enkele aangeschaft en ik moet eerlijk zeggen dat ze erg goed klinken! Wat zijn jullie ervaringen met IR?

ps. voor de Rosen Digital IR ga je naar: http://www.rosen.digital/

herrieman
20 november 2015, 09:59
Heb niet zulke goede ervaringen met het Rosen spul. Enkele hadden last van phasing. Uiteindelijk mijn geld teruggekregen dat dan weer wel. Heb al lang de RedWirez Big Box en begrijp je low end opmerking. Zelf gebruik ik RedWirez al lang niet meer. Voor mij is OwnHammer de beste IR leverancier. Het RosenDigital geld heb ik dus ook weer bij OwnHammer uitgegeven.

Opmerking: ik gebruik modelling alleen voor thuis op de koptelefoon. Live staan er buizen te pompen.

The Lo Lands
20 november 2015, 21:07
Heb niet zulke goede ervaringen met het Rosen spul. Enkele hadden last van phasing. Uiteindelijk mijn geld teruggekregen dat dan weer wel. Heb al lang de RedWirez Big Box en begrijp je low end opmerking. Zelf gebruik ik RedWirez al lang niet meer. Voor mij is OwnHammer de beste IR leverancier. Het RosenDigital geld heb ik dus ook weer bij OwnHammer uitgegeven.

Opmerking: ik gebruik modelling alleen voor thuis op de koptelefoon. Live staan er buizen te pompen.

Weet je nog met welke Rosen cabs je dit probleem ondervond? Ik heb 4 cabs aangeschaft en deze klinken prima. Wel veel laag in vergelijking tot de Redwirez maar dit is in de mix er makkelijk uit te EQ-en.

Vandaag de gratis Marshall 1960B 4x12 V30 cabinet van OwnHammer gebruikt en deze klinkt erg fraai. Iets meer laag dan de Redwirez IR en veel minder dan de Rosen IR. In iedergeval beter dan de Redwirez IR. Ga denk ik twee cabs hiervan aanschaffen.

En live en in mijn homestudio staan ook altijd mijn buizenversterkers te ronken :-)

herrieman
21 november 2015, 12:25
Ik weet niet meer exact welke Rosens het waren maar 2 van deze 4.
- Mesa Rectifier
- EVH 5150 III
- Orange PPC 4x12
- Marshall 1960A

O, en hier wat fijne geluidjes met de laatste Ownhammers.
http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/the-best-irs-that-are-out-there-incl-soundclips.1640103/

D3nnis
21 november 2015, 15:03
Wat zijn jullie ervaringen met IR?

Nog niet zo best!
Ik ben nu wat aan het experimenteren met de gratis "gods cab" pack (mesa recto cab), en heb ook met wat gratis marshall cab impulses geklooid, maar eigenlijk is het allemaal niks tot nu toe (in ieder geval kom ik niet verder dan "acceptabel"). Zijn die betaalde dingen beter?

The Lo Lands
22 november 2015, 15:53
Nog niet zo best!
Ik ben nu wat aan het experimenteren met de gratis "gods cab" pack (mesa recto cab), en heb ook met wat gratis marshall cab impulses geklooid, maar eigenlijk is het allemaal niks tot nu toe (in ieder geval kom ik niet verder dan "acceptabel"). Zijn die betaalde dingen beter?

Ik ken de 'Gods pack' zelf niet maar ik heb naast de 'real deal' van plaatsen van mics voor een cabinet ook analoge cab simulators en diverse software plugins gehad maar eigelijk is het beste alternatief naast de mics voor je cabinet de impulse responses. Je zal er alleen rekening mee moeten houden dat hetgeen je er in stopt van zeer goede audio kwaliteit moet zijn om een goed eindresultaat te krijgen. Matige preamps en AD-DA convertors zullen je geluid geen goed doen. Daarnaast is een reactive load ook een pré als je direct wilt opnemen/spelen vanuit je versterker!

Chiel
24 november 2015, 23:21
Voor mij ook de OwnHammers. Ben voor live gebruik het meest te spreken over de Mix series (Vintage Studio Mix L1 om precies te zijn). De Marshall 4x12 V30 prikt lekker door de mix. Zowel met mijn Hook i.c.m. een TwoNotes Torpedo als met m'n Line6 Helix. Voor het beste resultaat heb ik op de Helix wel een low en high cut op de IR moeten zetten.

The Lo Lands
25 november 2015, 11:08
Houd ik in mijn achterhoofd, thanks! Ik ben er inmiddels wel achter dat al deze merken IR zijn top- en mindere cabinet IR hebben. Zo vind ik de 2x12 cabs van Rosen Digital erg goed. Met name de 2x12 van Orange klinkt met mijn Orange Rockerverb mega vet! De perfecte match ;-) De 2 4x12 cabs van Rosen vind ik daarintegen weer minder. Zelf gebruik ik in mijn homestudio over het algemeen 2x12 cabs, soms voor een solo een 4x12 maar ik vind een 4x12 vaak wat minder gedefinieërd. Hangt van je muziekstijl af en smaak :-)

De Ownhammer 4x12 IR klinken al veel beter en de RedWirez heeft met wat extra EQ toch ook goede cab IR. Ze zijn allemaal bruikbaar voor studio toepassingen waarbij de Ownhammer IR van zeer hoge audio kwaliteit is gevolgd door de Rosen Digital en helaas als laatste de RedWirez, welke wel erg cool zijn door de diverse mics en te kiezen afstand tov de cab! Ik hoop dat ze misschien hun catalogus nog eens gaan updaten.

The Lo Lands
29 november 2015, 16:24
Onlangs de Ownhammer Bogner OS 2x12 CB met V30 en- of G12M-25 cabinet aangeschaft aangezien ik dit cabinet veel gebruikte met de Bogner 2x12 RedWirez IR. Tevens een goede manier om ze eens te vergelijken. Verschillen in sound en vibe zijn er eigelijk nauwelijks, alleen geeft de Ownhammer met een IR tijd van 500ms meer diepte en ruimtelijkheid aan het geluid. Bij gebruik van de OH 200ms IR wordt het verschil kleiner. Het blijft wel een punt dat de RedWirez als eerder gemeld wat mist in het laag.

De Rosen Digital is echt een heel ander verhaal en niet te vergelijken met OH en RW. Dit omdat deze achteraf bewerkt zijn. Daarbij 3 IR aanleveren per cabinet is echt te beperkt!

Video met duidelijke uitleg over IR en Load boxes!


https://www.youtube.com/watch?v=i770M9pM0_k