PDA

View Full Version : Advies 1e elektrische gitaar



knutmo
19 november 2015, 12:57
Hallo,

Ik speel al vele jaren akoestische gitaar (en piano, en elektrische en staande bas), maar wil nu af en toe in het bandje waarin ik bas ook gitaar spelen en in plaats van de Les Paul van de gitarist te lenen dat op een eigen gitaar doen.

Ik weet niet zoveel over elektrische gitaren. Ik speel akoestisch op een ouwe Taylor en ik heb hier als hobby-ding ook nog een Framus hollowbody uit de jaren 50 liggen, maar die is te antiek om mee naar de band te nemen.

Als ik nou niet teveel geld wil uitgeven (zeg max €400), wat is dan de meeste bang-for-the-buck gitaar die ik kan kopen?

Oh ja, wat ga ik er op spelen? Poppy, swingende muziek. Jaren 60. Ska. Amy Winehouse achtige dingen. Dat werk.

En nog een laatste ding, versterker komt later. Daar zijn er nu al verschillende van beschikbaar.

Tips en aanbevelingen zijn zeer welkom!

arcane
19 november 2015, 13:17
Meest bang for the buck lijkt me een London City spitfire. Dat is een strat kopie. Dan hou je ook nog geld over.

Joost de Ruig
19 november 2015, 13:24
Classic vibe serie van Squier is aan te bevelen, net als de Blade Player PTH2 voor €339,- of een G&L tribute legacy (b-stock voor €410)

telerocker
19 november 2015, 16:18
Bovenstaande suggesties zijn allemaal prima gitaartjes voor jouw stijl.

knutmo
19 november 2015, 18:40
Top! Ik ga me er in verdiepen

MikeD
20 november 2015, 09:07
d'r staan momenteel op marktplaats een paar gibson SG specials die net even boven jouw budget liggen waaronder deze http://link.marktplaats.nl/m985865302

volgens mij zou het een 60's tribute kunnen zijn ook al meldt dijkmans dat niet. mits goed afgesteld is dat een superding als je van het geluid van P90's houdt en van een slanke hals (ik heb er zelf ook 1) en dan staat er wel gibson op de headstock ....

munkie
20 november 2015, 10:26