PDA

View Full Version : Heeft iemand een Zoom G7 (Hulp gezocht)



sparrow
19 november 2015, 11:52
Hallo,
Sinds enkele dagen heb ik een Zoom G7. Het is in het begin wat ingewikkeld, maar daar ben ik al redelijk uit. Alleen ... ik krijg het pedaal niet werkend. De handleiding is nog ingewikkelder dan het apparaat zelf met modes en banken. Het is natuurlijk mogelijk dat het pedaal kapot is, maar dit wil ik eerst uitsluiten.
Wil een G7 gebruiker liefst stap voor stap uitleggen hoe ik het pedaal kan gebruiken. Als ik één effect kan gebruiken volgt de rest vanzelf wel.
Het is trouwens mijn eerste effect apparaat, dus de kans dat ik iets over het hoofd zie is niet klein.
B.v.d.

arnoldtims
19 november 2015, 15:21
Wat bedoel je met niet werkend? geen geluid?
Ik heb een zoom g3 en daarvan zou ik het moeilijk vinden om zo stap voor stap uit te leggen hoe hij werkt, ook is het nogal veel werk, laat staan je G7
misschien zou jij eerst eens kunnen vertellen wat exact je probleem is en wat je er al aan hebt gedaan.
Heb ook even de handleiding bekeken en al hoe wel die best ingewikkeld is is er wel uit te komen. begin maar eens heel rustig how to connect te lezen en dan stap voor stap de boel aan sluiten.
Toen ik mijn G3 kocht wist ik ook niet hoe het moest en het vereist nu eenmaal een beetje studie. Loop je dan tegen een probleem aan dan kun je hier best een vraag stellen. Maar een stappen plan hier neer zetten vind ik te veel werk. Maar misschien wil een ander het wel doen

tmms
19 november 2015, 16:04
Beginnen met een fabriekspreset. En check de kabels, had laatst een stukke, liep al te stressen dat er een pedaal stuk was.

sparrow
19 november 2015, 16:30
Hi tmms,
Het betreft een ingebouwd pedaal, dus ik heb geen kabels naar het pedaal. De rest werkt wel, dus de andere kabels zijn ook goed.
Fabrieksinstellingen maakt ook niet uit.
In functions staat PDL1=Volume, maar dat werkt ook niet.
En arnoldtims, stappenplan is misschien een groot woord, ik bedoel meer iets van druk die en die knop in en druk dan op ...
Grtz

sparrow
22 november 2015, 10:45
Hallo allen,
Het probleem is opgelost; het pedaal was gewoon stuk. Goede service bij MaxGuitar. Hij testte hem even en ik kreeg gelijk een nieuwe mee. Prima opgelost. Nu werkt alles gewoon.
Grtz

miyaru
22 november 2015, 11:40
Mooi man, en fijne service!!!

Robin.