PDA

View Full Version : Dunlop CBM95 Crybaby Mini Wah



Braml
18 november 2015, 10:50
Iemand ervaring met deze mini wah?
Geluid schijnt beter te zijn dan de gewone GCB95 crybaby van dunlop (die heb ik zelf momenteel)

Toch kan ik mij goed voorstellen dat zo'n klein oppervlak om je voet op te zetten niet fijn aanvoelt, of valt dat wel mee?

telerocker
18 november 2015, 10:57
Iemand ervaring met deze mini wah?
Geluid schijnt beter te zijn dan de gewone GCB95 crybaby van dunlop (die heb ik zelf momenteel)

Toch kan ik mij goed voorstellen dat zo'n klein oppervlak om je voet op te zetten niet fijn aanvoelt, of valt dat wel mee?

Tenzij je maat 28 hebt. Maar nee, voor live lijkt het me geen aanrader.
Ik weet niet of hij beter is dan zijn grote broer. In welke zin zou ie beter moeten zijn? Minder schreeuwerig?

Braml
18 november 2015, 11:00
Ten eerste is hij true bypass, ten tweede heb je keuze uit 3 settings door een 3-way switch.
Ook schijnt het dat de elektronica en chips (geen idee hoe dit allemaal zit hoor) gewoon beter zijn die erin verwerkt zitten.

Dirk_Hendrik
18 november 2015, 12:30
Op de ChiWahWah waren klachten over klein nel vervangen door complimenten over het gemak op je pedalenplank.

En een "beter geluid"?
a) wat is beter?
b) Smaakt naar verkoopmojo. Uiteindelijk zal het toch echt weer gewoon ene crybaby zijn. "gewoon betere" componenten is klassieke verkoopprietpraat.

Braml
18 november 2015, 12:44
Ik zeg ook, True bypass en switchen tussen 3 modes.
Verder zou het geluidsverschil mij ook weinig doen aangezien ik mijn GCB95 crybaby prima vindt klinken.

In ieder geval, als het formaat geen problemen voor je voet oplevert zit er toch alleen maar een extra voordeel aan omdat hij minder ruimte in beslag neemt. Dat is de enige vraag die ik heb: maakt het kleine oppervlak de bediening lastig?

Dirk_Hendrik
18 november 2015, 21:22
Die bediening anders? Nee. De eerste 10 tellen misschien

En TB en schakelaars om klankkarakter aan te passen zijn nou niet echt nieuw. Eerder een toevoeging om een stukje van de Teese markt te pakken.

the sure thing
18 november 2015, 21:48
Ik heb de-iets-kleinere-dan-stock-xotic-wah.

Ik kan niet echt aan t kleinere formaat wennen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk