PDA

View Full Version : Quilter Labs



Kakihara
17 november 2015, 18:08
Een tijdje geleden meldde The Guitar Bar (https://www.facebook.com/theguitarbar/?fref=ts) dat ze dealer waren van Quilter Labs versterkers. Het deed me eerlijk gezegd niet veel. Solid state, weet je wel. Tot ik op een keer een dag niets te doen had en maar es begon te youtuben op het merk. Het klinkt verrassend goed. Mooi clean, goeie crunch. Er vallen echt goeie geluiden uit te halen. Metalheads zoeken misschien toch nog beter een Retro Channel Retro Wreck (https://www.youtube.com/watch?v=lFPPLJe5vdg).

De 101: instapmodel. 50watt, 100watt op de Jazz- en Surf-settings.

https://www.youtube.com/watch?v=zb5KYTQmnrE

De MicroPro Mach2: topmodel, kan zo'n beetje alles.

https://www.youtube.com/watch?v=f8pu9x8h_pI.
Verkrijgbaar met 8", 10" of 12" speaker, en voorzien van een direct-out.

De Aviator Gold (http://www.quilterlabs.com/index.php/products/aviator): een "mooier uitziende" Mach2.


Er is ook nog de Steelaire (http://www.quilterlabs.com/index.php/products/steelaireseries), met 15" speaker, die ontwikkeld werd voor euh... pedalsteel.

Het zal niet voor iedereen zijn en buizensnuivers zullen er vast wel iets op aan te merken hebben ("klinkt wat klinisch, onieda?"), maar het wordt steeds moeilijker te verantwoorden om bij een eventuele volgende versterkeraankoop géén solidstate te overwegen. Enfin, toch wat mij betreft.

the sure thing
17 november 2015, 19:50
Voor thuis vind ik een goede transistor fijn, voor de buhne nooit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
19 november 2015, 00:47
Het schijnen hoe dan ook kleine lichte bakjes te zijn met voldoende vermogen voor gebruik bij optredens . Je voelt je geen verhuizer in plaats van muzikant met dit spul . Een klein bakje met een acht inch speaker met een vermogen van honderd watt , dat is toch wel opmerkelijk

the sure thing
19 november 2015, 08:14
Binnenkort met een subwoofer erbij 😃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
19 november 2015, 08:21
Voor thuis vind ik een goede transistor fijn, voor de buhne nooit

Daar zijn vele jazzgitaristen het niet mee eens:). Niet voor niets is bv de JC-serie van Roland populair onder hen.

the sure thing
19 november 2015, 20:10
Daar zijn vele jazzgitaristen het niet mee eens:). Niet voor niets is bv de JC-serie van Roland populair onder hen.

Eeehhhh.... De JC reeks populair onder jazz-gitaristen? 😂😂😂😂😂


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
20 november 2015, 03:57
Onder Fusion gitaristen zeker wel . Die houden wel van dat zeer cleane geluid

telerocker
20 november 2015, 04:57
Daarom hebben jazzers helaas vaak zo'n vlak, oninspirerend geluid. Dan hoor ik liever Jesse van Ruller op zijn Marble Club Reverb.

the sure thing
20 november 2015, 11:54
Ik ben in talloze cafe's geweest waar jazz muzikanten van elk niveau hebben gespeeld. De JC's waren op één hand te tellen. Sessionette, Vox (buizen), Fender (buizen), Polytone en boetiek ampies kwam ik echt veel vaker tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Little Jay
20 november 2015, 11:59
Ik ben in talloze cafe's geweest waar jazz muzikanten van elk niveau hebben gespeeld. De JC's waren op één hand te tellen. Sessionette, Vox (buizen), Fender (buizen), Polytone en boetiek ampies kwam ik echt veel vaker tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mee eens. Check maar eens het forum op www.jazzguitar.be (volgens mij het grootste en meest actieve forum voor jazzgitaar op het moment) en de JC-serie is zeker niet populair (de Cube-serie, zowel oud als nieuw, is veel populairder).

Quilter wordt daar ook wel geprezen.

Brum
20 november 2015, 12:25
Onder Fusion gitaristen zeker wel . Die houden wel van dat zeer cleane geluid

Hu??:???: Fusion is redelijk vrij vertaald jazz rock.

Kakihara
20 november 2015, 12:58
Wat ik altijd zo jammer vind aan discussies over solidstate versterkers is dat er onmiddellijk wordt van uitgegaan dat er sinds de jaren 80 niets veranderd is. Er is net ontzettend veel vooruitgang geboekt: dat bewijzen deze Quilters en eerder de Retro Wreck, al was dat blijkbaar een one-off. Het moet helaas van de kleintjes - op Roland na, misschien - komen, die ook nog eens minder makkelijk beschikbaar zijn. De groten verdienen immers nog genoeg aan hun buizenversterkers, dus waarom zouden die investeren in transistor-technologie? Zelfs een bedrijf als Peavey - dat toch redelijke goede transistors maakt - lijkt steeds meer geld te steken in het promoten en ontwikkelen van hun buizenversterkers en het hele transistorgebeuren meer en meer links te laten liggen.

nico verduin
20 november 2015, 13:07
Wat ik altijd zo jammer vind aan discussies over solidstate versterkers is dat er onmiddellijk wordt van uitgegaan dat er sinds de jaren 80 niets veranderd is. Da's niet helemaal waar hoor..... De reparatie kosten staan helemaal niet meer in verhouding tot de prijs. En zolang er vraag is voor buizenbakken.....komen er buizenbakken. en PCB's zorgen voor lage productiekosten en hoge winsten :)

miyaru
20 november 2015, 13:13
PCB's? Ik houd van PTP!!!!

Robin.

Brad
20 november 2015, 13:22
Hu??:???: Fusion is redelijk vrij vertaald jazz rock.

Je hebt ook mensen als Pat Metheny waarvan een deel van het repertoire wel degelijk onder de fusion valt

the sure thing
20 november 2015, 13:34
Wat ik altijd zo jammer vind aan discussies over solidstate versterkers is dat er onmiddellijk wordt van uitgegaan dat er sinds de jaren 80 niets veranderd is. (....).

Er is vreselijk veel veranderd! De kwaliteit is enorm vooruit gegaan. Als stand-alone in de (slaap)kamer klinkt het ook goed. Alleen live in een band-mix blijft er weinig meer van over. En dan doel ik niet op jazz-bezettingen maar pop/rock bezettingen.

Op harder volume klinken goede buizenamps in een live band zo ontzettend veel beter...

Voor thuis en in de studio vind ik amp-simulatie in welke vorm dan ook prima werken. Maar op de buhne blijft er weinig meer van overeind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Little Jay
20 november 2015, 13:38
Volgens mij worden er wereldwijd veel meer transistorversterker geproduceerd en verkocht dan buizenversterkers......

Anyway, een goede transistoramp is voor mij onmisbaar in m'n wapenarsenaal, omdat ik voor de kleine jazzgig in dat mini-café waar ik ook het liefst op de fiets naar toe ga nu eenmaal niet m'n Twin mee kan nemen. Ik heb daarvoor een AER Alpha en een Award Session BluesBaby 22 (en ook nog een oudere Session Rockette:30) en daar kan ik het allemaal prima op. De BluesBaby 22 klinkt zelfs overstuurd heel erg overtuigend. (Ooit ook een Roland Cube gehad, maar die vond ik iets onnatuurlijk hebben, heb ik weer verkocht.)

Quilter heb ik nog nooit op gespeeld, maar de oorspronkelijke serie vind ik wel heel erg een My First Sony of zelfs Fisher Price-uiterlijk hebben zeg..... (de Aviator serie ziet er gelukkig beter uit).

Brad
20 november 2015, 13:49
Als de sound en het gewicht lekker is kijk ik niet eens meer naar het uiterlijk . Er zijn in de loop van de jaren overigens geweldige merken voorbij gekomen als het gaat om solid state versterkers . Pierce , Charlie , Gallien and Krueger allemaal uitstekende versterkers . Wat is er eigenlijk met Session gebeurd vraag ik me af