PDA

View Full Version : coole notatiesoftware



showband
17 november 2015, 10:37
als dit maar een beetje werkt zoals in het filmpje..... :)


https://www.youtube.com/watch?v=D_PgKyqE3RU

edit sorry! edit

HaroldA
17 november 2015, 10:53
als dit maar een beetje werkt zoals in het filmpje..... :)


koele notatiesoftware

Welk filmpje?

Joost de Ruig
17 november 2015, 11:42
Ziet er indrukwekkend uit. Klein nadeeltje: ik kan nog geen noot lezen.....

Harald
17 november 2015, 11:53
Zie wel al een paar dingetjes die zomaar het nodige gevloek op kunnen leveren, zoals het automatisch zelf kiezen van de tuplets... Op zich kan dat handig zijn, totdat het eens een keer net anders moet. Dan is het in de meeste software juist doffe ellende om het programma te laten doen wat jij wil.

Maar, het ziet er idd. erg goed uit. Als het dan ook nog tab kan is het helemaal mooi. Als gitarist werk ik daar toch sneller in. Helemaal bij stukken met rare stemmingen. Bovendien, voor gitaarmuziek waar je iets mee wil tegenwoordig een must. Alleen klassieke gitaar zal nog zonder tab werken. Specifiek gitaar voor jazz zal tab meestal hebben, simpelweg vanwege vingerzettingen. Jazz voor praktisch gebruik in een band is uiteraard standaardnotatie.

Harald
17 november 2015, 11:59
Snelle check... geen tab, blijkbaar ook niet mogelijk zelf maatsoorten toe te voegen. Een stuk als Echidna's arf van Zappa gaat dus niet lukken. Specifieke gitaarnotatie ellende zoals bends, wammy instructies, flageoletten zal dan ook wel allemaal nog niet kunnen. Het idiote is dat veel van dit soort dingen in vrijwel alle grote notatiepakketten, en uiteraard ook guitar pro al opgelost is. Flageoletten was trouwens wel doffe ellende in Finale, en Sibelius. Zal wel niet verbeterd zijn nog. Beetje raar dat ze dat soort dingen niet meenemen. Daar zit de vernieuwing niet. Oplossen van problemen die al opgelost zijn zou het geld niet moeten kosten in de ontwikkeling.

Jammer.

Vooralsnog voor gitaristen niet spannend. Als Guitar Pro nu zo'n variant zou maken...

Riny
18 november 2015, 02:38
Vooralsnog voor gitaristen niet spannend. Als Guitar Pro nu zo'n variant zou maken...

Werk zelf ook met Guitar Pro 6.
Een dergelijk iets voor op mijn tablet zou welkom zijn mits het goed werkt uiteraard.

Voor de rest sluit ik mij geheel aan bij Harald's reacties.

harrie-beton
18 november 2015, 09:58
Het aanraak scherm raakt in de war als je met je hand rust op het scherm. Ik weet niet of een aanraakscherm voor muzieknotatie wel zo goed is. Lijkt me vermoeiend.

Ik gebruik "Finale" al vele jaren, gewoon met een muis.

duckman
18 november 2015, 13:14
Hallo Riny, er is een GP6 versie voor IOS/Android
http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=guitar-pro-ios-android




Werk zelf ook met Guitar Pro 6.
Een dergelijk iets voor op mijn tablet zou welkom zijn mits het goed werkt uiteraard.

Voor de rest sluit ik mij geheel aan bij Harald's reacties.