PDA

View Full Version : radio signalen door versterker met gitaar als ontvanger



zium
20 juli 2003, 00:32
ik zat net een liedje te tabben en m'n versterker stond erg hard, en terwijl ik m'n tab zat te schrijven zette ik het volume van m'n gitaar even uit en ik hoorde opeens allemaal arabisch gejengel door m'n versterker :D toen ik m'n snaren aanraakte ging het weg, liet ik los en dan was het er weer ik moest wel met de nek in de goeie richting zitten (richting noord-west) anders ging het weg. ik kon duidelijk 2 radiozenders door elkaar horen (eentje met arabisch achtige muziek en een andere met arabisch gepraat). m'n distortion pedaaltje stond aan, zodra ik die uitzette was het niet meer te horen.

mocht je het ook willen proberen:
- gitaar volume op 0
- met je vingers niet aan de hardware zitten
- distortion (ik had op m'n ds-1 de distortion knop voluit)
- versterker beetje hard zetten

heb verder niet geprobeerd of ik ook andere andere radio zenders kon ontvangen door de nek in andere richtingen te houden

best grappig vond ik zelf en lukt het bij jullie ook?

danielblikman
20 juli 2003, 00:37
Er is al een keer een post over dit onderwerp geweest, en ja, ik kon 't ook toen ik nog in Nederland woonde, Duits gelul en Deutsche slager, als ik m'n wah op de treble stand had was 't heel duidelijk te horen....alleen wil ik m'n versterker dat soort muziek niet aandoen.....

Negative K3 fan
20 juli 2003, 00:37
dit soort topics komen eens in de zoveel tijd weer op. Het hangt er maar net vanaf wat voor hardware etc je hebt, toen ik mn boss chorusje nog had kon ik altijd supergemakkelijk duitse radio ontvangen alleen sinds ik hem hem verkocht heb ik het nooit meer meegemaakt.

urezna
20 juli 2003, 10:26
Ik heb dit ook wel eens gehad met een zelf-bouw versterker. Probleem hier lijkt slechte arding, aangezien het weg is als je de hardware aanraakt.

Ook de afscherming van je kabels (kwaliteit van je kabels) spelen hier een rol in.
Blij dat ik er geen last van heb in elk geval, bij mij leek het meer op radio Moskou ofzo.... :o

zium
20 juli 2003, 12:21
m'n kabels zijn goed (3 weken geleden nieuwe kabels gekocht)
volgens m'n vader zijn het alleen de illegale radio stations die op die manier te horen zijn, geen wonder dat iedereen rare talen / muziek heeft

BLOK182
20 juli 2003, 12:45
Ik kon het heel goed met mijn ouwe Yamaha versterker, op de dergelijke manier (amp hard, pedaaltje aan, gitaar uit) kan ik de zang van de ultra-death-dark-blood-teringherrie-metalband bij ons naast opvangen. Wel ff raar toen die Marshall ineens "die die kill kill" begon te roepen naar ons :-)

robpeters87
20 juli 2003, 14:40
Ik heb wel is dat als m'n mobiel gaat dat je die vet hard door je versterker hoort, je schrikt je de pleuris...

sickpunk
20 juli 2003, 14:52
wij hadden laatst in de oefen ruimte, dat we de oefen ruimte 10 meter verder op int gebouw konden op vangen en alles konden horen van ze... echt wazig om te horen, maar het was zelfs verstaanbaar... en als je iets bewoog was het weer weg.. tjah......squiers kunnen toch wel geinig zijn :P

rsvarthur
20 juli 2003, 20:43
handig voor op vakantie, kun je je wereldontvangertje thuislaten :razz:

SomeDude
20 juli 2003, 21:19
Ik hoor wel mijn buren soms bezig over mijn versterker 's avonds laat :-D

bobo
23 juli 2003, 14:02
je kunt zo ook cd's afspelen, probeer maar eens door oortjes op of naast je snaren te leggen en zowel het geluid van je versterker als van je stereo/discman/walkman/whatever er werkt met oortjes :-D hard te zetten. Natuurlijk is dit alleen maar handig als je alleen een discman bij hebt want een deftige cd speler is natuurlijk nog altijd het handigst, nietwaar?! :-D