PDA

View Full Version : kramp in je vingers



Nocki
21 januari 2002, 23:03
soms als ik speel, vooral een optreden sochtends (wel in een ontspannen sfeer)
heb ik last van kramp in mijn vingers van mijn linker hand (ik ben rechtshandig dus ik houd mijn gitaar "normaal" vast...) na verloop van tijd gaat dit over.
ik heb er vooral last van als ik veel barree accorden pak en als ik in bijvoorbeeld F een blues doe.
na een minuut of 10 heb ik er last van en probeer dan weer open accoorden te pakken maar doet toch wel zeer.

hebben jullie dat ook of ben ik dood aan het gaan???

Nocki
<><

Nocki
21 januari 2002, 23:07
nog even nagedacht...

ik heb een gitaar met een extra dunnen hals.
daar kan het ook nog aan liggen...
nog steeds zit ik te wachten op jullie ervaringen...

ps ik speel al langer dan de 3 maanden...
dus daar licht het niet aan... langer dan 3 jaar ook wel eigenlijk...

Nocki
<><

JV
21 januari 2002, 23:23
komt door melkzuurvorming in je vingers, als dat niet wegkan (wat dus niet kan tijdens het spelen) krijg je na verloop van tijd kramp

Nocki
22 januari 2002, 08:21
Bedankt.

hoe kan ik me daar tegen beschermen???
tis namelijk best irritant en als ik er iets aan kan doen om het te voorkomen...

Nocki

Jimi Hendrix
22 januari 2002, 08:26
Doorbloeding: als je je barres te hard indrukt, druk je ook de doorbloeding uit je hand.
Overigens heb ik sinds ik aan fitness (gewichten ed) doe, never last meer gehad van kramp!

Nocki
22 januari 2002, 08:29
ok. dan moet ik dat maar gaan doen.

dan wil ik alleen nog weten of er ook halters voor mijn pinkie zijn??? :smile:

bedankt voor jullie berichten terug.

Nocki
<><

moretel
22 januari 2002, 13:32
Halters voor je pinkie zijn er, zgn. vingerweights met drie gewichtje van 5 tot 15 gram,verwisselbaar. Ik heb ze een poosje gebruikt maar de laatste tijd niet meer, schijnen de coordinatie te verbeteren, maar ja wetenschappelijk volgens mij niet bewezen.