PDA

View Full Version : Even voorstellen



b-a-r-t
16 november 2015, 13:33
Hoi, ik ben Bart,

Ik speel al 35 jaar gitaar en heb één akoestische en twee elektrische gitaren.

De akoestische is een 25 jaar oude klassieke gitaar van Alhambra zonder type aanduiding van massief hout met matte vernislaag, klinkt heel mooi helder vind ik.

De elektrische zijn een witte standaard USA strat uit 95 (inmiddels gelig maar dat schijnt een geliefd patina te zijn....nou, ik vind het maar niks) en een paarse Washburn van de rommelmarkt. De Strat is een kwaliteitsproduct en dat merk je aan alles, speelt fijn en klinkt heel mooi, maar desalniettemin speelt de Washburn van een paar tientjes ook heel lekker en klinkt scheurijzer.

Altijd jammer dat het me nooit gelukt is heel goed te worden in mijn gitaarspel, ik denk dat het iets in de motoriek is dat ik mis. Maar ik speel graag, met vlagen veel, en het is puur ontspanning.

PS ik heb een sunburst western gitaar van Egmond uit 1974 te koop voor vp 80, gekregen van de eerste eigenaar en helemaal origineel. Zie gitaarmarket.

Groeten,
Bart

Joost de Ruig
16 november 2015, 13:43
Welkom en veel plezier hier.

arnoldtims
16 november 2015, 13:59
Welkom hier.
Ik herken het wel na jaren te spelen vinden dat je nog niet veel hebt bereikt.
Toch weet ik van mezelf dat het te maken heeft met heel gericht oefenen, wat ik te weinig doe.
Veel spelen is goed maar als je dan alleen de dingen speelt die je al kent dan kom je nog niet veel vooruit.
Z'n vergeelde strat word idd mooi gevonden, ook door mij. Ik vind echt wit vaak te wit en vind het mooi als het harde er wat af is.
Voor de waarde maakt het ook geen verschil.

telerocker
19 november 2015, 18:20
Hey Bart
Welkom aan boord. Een vergeelde strat is mooier dan een spierwitte. Vinden een hoop gasten hier ook.
Gewoon lekker blijven spelen, muziek ontspant. Wat Arnold zegt over veel oefenen klopt, Soms moet ik een nummer uitzoeken, waarbij ik dan blijf hangen op één lick. De timing en techniek van een ander kopiëren lukt me dan pas na veel luisteren en meespelen. En plots, eureka, I got it.
Veel plezier op het forum!