PDA

View Full Version : hellup!!



crowdsurfer
19 juli 2003, 23:58
Hoi,

Ik wil binnenkort een nieuwe Ibanez gaan kopen, mijn budget is nu ongeveer 800 euro. Welke zouden jullie kopen? Ik moet wel nog een beetje sparen maar dat zal wel lukken alleen voor de rgt zou het nog wel een tijdje duren. Dit zijn de mogelijkheden:

RG2820CT-VV (1000 euro)
http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/163138.jpg


~ Ultra Neck w / "Tree Of Life" inlay on fretboard.
~ Jumbo Frets
~ Edge Pro tremolo
~ DiMarzio / IBZ Pickups
~ Matched Color Headstock



RG2570EX-CPK(830 euro)
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/RG2570EXCPK-00-05.jpg


~ Super Wizard Neck
~ Basswood body
~ Jumbo frets
~ Edge Pro bridge
~ DiMarzio / IBZ Pickups


RG1570-CB(670 euro)
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/RG1570CB-00-05.jpg

~ Super Wizard Neck
~ Basswood body
~ Jumbo frets
~ Edge Pro bridge
~ IBZ Pickups


RGT3020QM-SPB(2000 euro)
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/RGT3020QMSPB-00-05.jpg

~ Ultra neck-thru
~ Quilted Maple top/Mahogany wing body
~ Jumbo frets
~ Edge Pro bridge
~ DiMarzio Paf Pickups

ps: Heeft iemand informatie over de RG2820CT-VV? Hij staat niet op de Ibanez site :-? Ik heb ergens gelezen dat dit een gelimiteerde uitvoering is???

Alvast bedankt!

MonkeyFace
20 juli 2003, 00:09
stomme vraag misschien, en ook nogal offtopic: waarom per se een Ibanez? Kijk ook eens naar andere merken, en misschien vind je wel een perfecte gitaar voor een fijn prijsje... er is nl meer in de wereld dan Ibanez....

just my 2 cents

crowdsurfer
20 juli 2003, 00:13
ik vind dat ibanez de ultieme gitaren maakt, voor mijn smaak dan. Lekker scheuren en soleren over de prestige halzen :-D!! Ik heb al een ibanezje, maar ik ben toe aan een nieuwe daarom d8 k laat ik es informere wat de mede-forummers vinden :cool:

SiNiSTRaL
20 juli 2003, 00:28
ik zou niet kunnen kiezen maar toch de bovenste nemen, wat ik me afvroeg : 'deelt' ibanez al die goeie necks nu ook uit onder de 'mindere' modellen, op de rg270 zit zelfs een wizzard II neck geloof ik....met een nieuwe trem em goeie elementen zou dat dus een goeie shredaxe zijn lijkt mij...

Negative K3 fan
20 juli 2003, 00:29
die eerste heeft de gaafste finish.

roppie
20 juli 2003, 00:31
qua uiterlijk (eigenlijk ook qua alles) vind ik die eerste de beste, maar ja, die is ook het duurste

Ibanez RuleZ
20 juli 2003, 01:57
de laatste, maar die zal wel boven budget zijn, neck through, mahony wings, 2 dimarzio hb's, klinkt echt goed.

Harrald

FragDaddy
20 juli 2003, 08:29
puur op het uiterlijk. die eerst met tree-of-life en een figuretop.. maar ik heb geen zak verstand van ibanez. weet alleen dat ik het mooi vind.. je zult natuurlijk een groot deel van die 1000 euro betalen voor die tree-of-life en figuretop, dus misschien is zo'n gitaar van 850 euro wel beter van kwaliteit ?? ik heb geen idee..

closure
20 juli 2003, 09:34
RG2570EX-CPK(830 euro)
hum , singel , hum
alles wat je wilt , zwaar vettig geluid of het "scheur" geluid van fender

urezna
20 juli 2003, 10:35
voor het uiterlijk: de eerste. En das trouwens geen RG2820CT-VV, maar een -TW. VV staat voor Vintage Violin, is een andere kleur.

en als ik dan verder kijk, die eerste heeft ook een mahonie body (zag ik elders op internet) dus das ook erg fijn :-)

Het enige dat de laatste gitaar heeft is neck thru, maar daar staat dan wel een veel hogere prijs tegenover waarvan je je kunt afvragen of dat het waard is?

Kortom, ik ging voor de eerste....!!! :-)

slayurrr
20 juli 2003, 10:47
ik zou ook voor de eerste gaan, ik heb een tijdje geleden op zo'n ding gespeelt.
de RG2820 ziet er fantastisch uit, speelt geweldig en klinkt lekker.

jorrit
20 juli 2003, 14:23
die eerste is t mooist etc. maar is dat ding maar 1000 euro met een three dr in...das niet duur....zeker nietr als je kijkt naar die laatste....en die neck through heeft alleen met bespeelbaarheid te maken want met sustain maakt het weinig uit.....

SiNiSTRaL
20 juli 2003, 15:21
hoezo maakt dat niet uit qua sustain?

jorrit
22 juli 2003, 12:04
de trilling van de snaren slaat nog steeds dood in je floydrose trem. en maakt nog steeds geen verbinding met je hout bij de brug. ook die top kam is niet best voor je sustain want een locking nut geleid slechter als een normale topkam. al met al heb je dus niet schokbarend meer sustain.

Barret Wallace
22 juli 2003, 12:05
Huh een RG met een tree of life inlay :o :???: ?????????????