PDA

View Full Version : Goede betaalbare stereo microfoon voor portable recorder



Brad
15 november 2015, 14:26
Dag mensen en trollers ,

Ik heb even een vraagje over microfonen voor het opnemen van live concerten . Ik heb een goedkope recorder van Tascam met ingebouwde stereo microfoon . Wanneer je het opname niveau goed instelt kun je opnames maken zonder vervorming . Het geluid is echter niet bijzonder gedetailleerd en het klinkt allemaal wat ver weg . Verder zit er erg veel laag in en weinig hoog .

Ik heb voordat ik aan die recorders begon het wel eens met mijn portable mini disc geprobeerd . De vrij goedkope microfoons die ik gebruikte konden het harde geluid echter niet aan ook niet als je het opname niveau laag instelde .

Ik kreeg van een bekende zaak het advies een microfoon te nemen van hetzelfde merk als de mini disc maar dat bracht geen verbetering . De beste resultaten kreeg ik nog met een goedkoop microfoontje die bij een oude walkman voor oude cassettebandjes hoorde . Toch had je vreemd genoeg op een van de twee kanalen een irritant bij geluidje .

Enig idee of er een betaalbaar stereo microfoontje met mini stereo jack te koop is die geen vervorming geeft als je het harde geluid van een popconcert opneemt ? Ik hoef hem namelijk niet per se in combinatie te gebruiken met die portable mini disc , ik kan hem ook aansluiten als externe stereo microfoon op mijn Tascam portable digitale recorder . Misschien geeft dat betere resultaten dan met de ingebouwde stereo microfoon .

De portable minidisc speler recorder gaf op de vervorming bij hoge volumes na trouwens goede resultaten , zeer gedetailleerd . Het nadeel is dat je tijdens het concert van disc moet wisselen en soms ook van batterijen

Joost de Ruig
15 november 2015, 14:40
Google eens op Superlux E531. Bij Thomann verkrijgbaar voor €29,- :)

Brad
15 november 2015, 14:50
Dank voor de tip Joost ik ga eens kijken