PDA

View Full Version : zoom 1Xon voor testen effecten



sparrow
15 november 2015, 13:08
Hallo,
Ik gebruik nu, behalve reverb, geen effecten. Ik wil wel eens wat gaan proberen. Mijn oog viel op de Zoom 1Xon, een zeer redelijk geprijsd apparaatje met veel effecten aan boord.
Waarschijnlijk is de instelling niet zo gemakkelijk als bij een los apparaat, maar als er 4 of 5 effecten overblijven dan kan ik altijd nog de aanschaf van losse apparaten overwegen.
Mijn vraag is: krijg je met zo'n multi-effect apparaat echt een indruk van hoe het in het "echie" klinkt of is het maar een slap aftreksel?
Verder: (voor diegenen die er één hebben) is het een beetje in te stellen of moet je de handleiding er steeds bij hebben?

B.v.d.
Eric

telerocker
15 november 2015, 13:31
De instelling is zeker gecompliceerder dan bij losse stompboxes, maar het is ook weer geen rocketscience.
Ik zou hem eens gaan testen, evenals de G3 van Zoom.


https://www.youtube.com/watch?v=HOYA03iaNzI

Joost de Ruig
15 november 2015, 13:44
De G3 van Zoom is zeker een aanrader en heeft een gebruikersvriendelijke interface waarbij tot 6 effecten gestapeld kunnen worden.

duckman
15 november 2015, 14:54
Geen ervaring met de G1Xon, maar heb zelf wel de G3 en G5. Die laatste gekocht voor mijn band en de andere gitarist stapte ook over op een G5. Volgens mij is de DSP en engine gelijk aan alle Zoom G series. dus zal de G1 serie ook wel te gek klinken. Zeker geen slap aftreksel. Ik ken/heb fantastische losse pedalen maar ben destijds overgestapt op de G5 omdat deze zo goed klinkt.

Brad
15 november 2015, 19:49
De G3 van Zoom is zeker een aanrader en heeft een gebruikersvriendelijke interface waarbij tot 6 effecten gestapeld kunnen worden.

Klinkt hij ook een beetje natuurlijk ? In mijn recorder zitten ook een batterij aan effecten en een amp simulator maar hoe je het ook afstelt het blijft toch een beetje elektronisch en onnatuurlijk klinken , ik zat er aan te denken om hem voor mijn slide gitaar te gebruiken

sparrow
16 november 2015, 13:08
Bedankt voor de tips!
Gezien het prijsverschil tussen de G1 en de G3/G5 zit ik te denken aan een G1, maar een andere tweedehands (ik zag een G7.1ut) zie ik dan eigenlijk nog wel meer zitten. (vooral vanwege de bediening)
Ik bekijk het nog even, ik heb het jaren zonder gedaan, een paar weken extra maakt ook niet uit.
Grtz,
Eric

sparrow
18 november 2015, 13:11
Hallo,
Het is een Zoom G7 geworden. Wel even wennen, maar ik zal binnenkort het licht wel zien. Alleen mijn pedaal krijg ik nog niet aan de praat.
Grtz,
Eric

Joost de Ruig
18 november 2015, 13:15
Klinkt hij ook een beetje natuurlijk ? In mijn recorder zitten ook een batterij aan effecten en een amp simulator maar hoe je het ook afstelt het blijft toch een beetje elektronisch en onnatuurlijk klinken , ik zat er aan te denken om hem voor mijn slide gitaar te gebruiken

Blijft een kwestie van smaak, maar voor €150 heb je wel heel veel mogelijkheden die naar mijn mening best prima klinken. Maar een multi-effect blijft een compromis in vergelijk met indivuduele pedaaltjes met dezelfde prijs. Je mag hem wel eens een paar weken lenen als dat je helpt.

sparrow
19 november 2015, 07:14
Ha Joost,
Natuurlijk is het een compromis, maar mijn vraag was ook of het een aanvaardbaar compromis is. Het is bedoeld om een indruk te krijgen van de verschillende effecten. Het alternatief is allemaal losse modules aanschaffen, maar dat ligt buiten mijn budget. Nu kan ik bekijken (beluisteren) welke effecten me bevallen en dan kan ik alsnog overwegen die modules apart aan te schaffen. Ik denk niet dat er meer dan twee of drie overblijven.
Grtz