PDA

View Full Version : Goede aankoop???



Canis Lupis
19 juli 2003, 21:27
Ik ben nieuw in de hele gitaar wereld, dus wilde ik graag weten of een Ibanez rg550 met Zakk Wylde setje (emg-81 en 85) een goede aankoop was voor 475 euro.

Chezzy
19 juli 2003, 22:20
2e hands/nieuw/staat?

Canis Lupis
19 juli 2003, 22:50
2e hands, maar je ziet alleen beschadigingen als je er speciaal naar gaat zoeken. (inclusief originele koffer trouwens)

Anders Destium
19 juli 2003, 23:31
Da's zeker weten een goede aankoop!

De gitaar is met originele elementen eigenlijk al ongeveer 500 euro waard, vooral door de geweldige hals en brug (de elementen worden vaak vervangen :wink: ). Die elementen zijn meer dan 100 euro per stuk. Je gaat erg veel plezier hebben van die gitaar! :)

FragDaddy
20 juli 2003, 08:34
Je zegt dat je nieuw bent in deze wereld?

het belangrijkste is: wat voor muziek wil je gaan spelen. die ibanez in combinatie met die EMG elementen zorgen er voor dat je een echte metal/hardrock gitaar krijgt. (denk metallica/zakk wylde). voor andere muziek is ie nu minder geschikt. (doordat ie nogal snel gaat vervormen)

ook neem ik aan dat er een floyd-rose tremolo op zit? dat zou ik ook niet aanraden als 1e gitaar. het stemmen wordt een stuk lastiger voor de beginner en als beginner heb je er geen zak aan. alleen maar heel irritant. nou kun je die brug wel (laten) blokkeren, maar ideaal wordt het nooit.

ook heeft een ibanez over het algemeen een heel smal nekje. leuk als je als een idioot wil soleren, maar een beginner kan hier moeite mee hebben (lastig om je vingers zo neer te zetten dat je niet meteen 3 snaren tegelijk raakt)

als je met deze nadelen kunt leven koop je wel een hele lekkere gitaar voor het geld.

Canis Lupis
20 juli 2003, 14:35
ik wil idd vooral metal en rock gaan spelen, met het stemmen heb ik nog geen problemen gehad, maar met die hals had je wel een beetje gelijk, dus dat word gewoon veel oefenen en dan wen ik daar snel genoeg aan (hoop ik :lol: )

Soulflyhigh
20 juli 2003, 19:51
Wat Anders zei: Financieel gezien is het al een geweldige aankoop. Die elementen zijn bij elkaar meer dan 200 pleuro n dat is in dit geval al bijna de helft van het bedrag van de gitaar. Ze zou kunnen zeggen dat je dan een RG 550 voor 275 pleuro koopt en dat is een megagoeie aankoop alleen moet het wel je muziekstijl zijn en je moet van dunne halzen houden :-D