PDA

View Full Version : JCM800 modden



GuitarMaster
19 juli 2003, 21:24
Ik wil mn Marshall JCM800 4210 splitchannel een lekkere bluesy sound geven, door welke buizen kan ik de EL34 het best vervangen?
Misschien is modden ook een goed idee? Ik las iets over een plexification mod, is dat misschien wat?

PeArLjAm
20 juli 2003, 02:28
Ik wil mn Marshall JCM800 4210 splitchannel een lekkere bluesy sound geven, door welke buizen kan ik de EL34 het best vervangen?
Misschien is modden ook een goed idee? Ik las iets over een plexification mod, is dat misschien wat?

jmc800 voor een plexification mod?? Als dat wat is wil ik daar ook voor gaan dat lijkt me super. Weet iemand hier wat meer over?

thanks, Yori

btw voor el34 buizen vind ik svetlana's wel mooi klinken .. Ik speel ook vrij 'bluesy' namelijk. :oops: Ze klinken in ieder geval beter dan de marshall buizen hehe...

FragDaddy
20 juli 2003, 08:49
ik zou bij EL34 buizen blijven.. maar je zou kunnen overwegen om naar 5881 of KT66 buizen te gaan (die blijven langer clean.) Ik ben zelf erg fan van JJ buizen. klinken naar mijn mening veel warmer (meer mid/low) dan svets.. zet er zeker geen sovtek buizen in (die produceren teveel hoge tonen en daar heeft die 4210 al veel te veel van)

ik denk dat je voorversterker buizen meer uitmaken.. probeer bijvoorbeeld in het crunch kanaal eens een van de buizen te vervangen voor 12ATt buizen. (minder gain dan de 12AX7 variant)

ook een goeie truuk is gewoon alleen het clean kanaal gebruiken, en het volume daarvan flink opengooien.. dan krijg je clean met een mooi randje. heerlijk.

(ik heb dezelfde versterker)

modden is geen goed idee, omdat je dan beter meteen een plexi kan kopen (+/- 1000 euro)

nog een goede truuk. een Boss SD-1 pedaal ervoor om het clean-kanaal van de JCM-800 net even iets over de top te drukken, zodat ie lekker gaat vervormen..

het crunch kanaal is gewoon te fuzzy om lekker blues op te spelen..

V!N
21 juli 2003, 19:59
Dit is NIET te doen. Er zit hier een printplaat in waar alles zo op zit, dat er geen ruimte is voor modificaties.

Printplaat eruit en de amp opnieuw opbouwen op een andere plaat of een bordje is de enige oplossing. Als je het niet zelf kan doen en je het een tech moet laten doen, is deze oplossing is echter duurder dan een in goede staat verkerende 4210 waard is.

Maar de 4210 heeft er standaard ook een echt waardeloze speaker in. Ik heb er nu een Vintage 30 in die het schelle hoge afkapt en een warmer laag en mid geeft.
Het clean kanaal is dan echt enorm bluesy, breekt lekker op met humbuckers.

shredneck
21 juli 2003, 23:56
Ik wil mn Marshall JCM800 4210 splitchannel een lekkere bluesy sound geven, door welke buizen kan ik de EL34 het best vervangen?
Misschien is modden ook een goed idee? Ik las iets over een plexification mod, is dat misschien wat?

Volgens mij zijn de enige goed te modden jcm800's juist de eenkanaals bakken als de 2204/2203 en de beide combovarianten daarvan.

Ik had ooit een 2205 en die was moeilijk te modden volgens P. van Weelden, tenminste, destijds ging het om de gain.

GuitarMaster
22 juli 2003, 19:39
Is de Celestion G12 classic lead echt zo'n waardeloze speaker???
Of is dit niet de standaard speaker?

Mr.Jay
22 juli 2003, 20:39
Is de Celestion G12 classic lead echt zo'n waardeloze speaker???
Of is dit niet de standaard speaker?

ik heb die 4210 ook 2x gehad > de vroegeren zat DIE speaker in, de latere niet meer.
vlg. mij maakt het niet zoveel uit > een combo met slechts EEN speaker is altijd moeilijk > zeker een Marshall.
Ik heb 7 jaar met die amp gespeeld > OF met een 2x12 Marshall1936 CAB eronder of ( in een TOP behuizing ) bovenop een LondonCity CAB 4x12 met G12H30's > je weet NIET wat je hoort > op cleane knl. , preamp op 10 en MV ook hoog rond de 8 heb je een wereldamp > je gelooft NIET dat het dezelfde combo is.
Bij marshall hoort nu eenmaal een gesloten kast > DAAR zijn die amps op getuned en komen ze sterk tot hun recht > probeer het eens uit, alvorens geld in een ANDERE 12" te steken > 1x12 schiet gewoon niet op.

Jay