PDA

View Full Version : Fender '68 vintage modified amplifiers - meningen?



tnijland
12 november 2015, 22:08
Fender heeft een tijdje geleden de '68 vintage modified amplifier serie uitgebracht die toch wel erg interessant zijn t.o.v. bijvoorbeeld de '65 vintage reissue series:

- Fender '68 Custom Vibrolux Reverb
- Fender '68 Custom Deluxe Reverb
- Fender '68 Princeton Reverb
- Fender '68 Twin Reverb

Behalve de silverface nameplate hebben de amps met een extra custom kanaal naast het orginele kanaal ook een Bassman tonestack. Dit om ze beter te laten omgaan met je favoriete pedalen.

Aangezien ik bij zoekacties op dit forum toch wel behoorlijk moest spitten om een goed beeld te vormen, wilde ik dit topic openen.

Dus...Wat is je persoonlijke mening over deze amps en waarom zou je zelf kiezen voor een specifieke amp? Het mag natuurlijk ook een voorkeur voor standaard '65 reissue (deluxe, super reverb, twin ), '59 Bassman of zelfs je geliefde orgineel zijn ;-)

dorrus
12 november 2015, 22:30
Ik zie dat een twin 1268 euro kost, voor 400 euro minder koop je het origineel, daar zou ik dan persoonlijk voor gaan
Ik geloof er helemaal niks van dat een nieuwe versie kwalitatief ook maar in de buurt komt van het origineel , verder daalt de prijs van het origineel niet meer en krijg je met wat geluk niet meer dan de helft voor je usa reisisue ( waarschijnlijk vol met chinese componenten.)
Dit wordt geen verkoopsucces denk ik Nijland.

Pepe
12 november 2015, 23:32
Zijn dat de versies met de digital optocouplers?

Ik hou het bij mijn silverfaces, d'r is niks aan die amps wat ik zou willen verbeteren.

NLF
13 november 2015, 00:10
Ik meen dat de speakers ook anders zijn (?). Ik heb zo mijn twijfels over wat Fender tegenwoordig bouwt hoor. Van de buitenkant ziet het er allemaal leuk uit (maar dat is met alles tegenwoordig) maar ze bouwen de versterkers gewoon anders dan vroeger. Ik wil tzt vermoedelijk nog een Princeton gaan zoeken en ik weet haast wel zeker dat ik dan gewoon een oude ga zoeken.

telerocker
13 november 2015, 02:01
Ik zie dat de Vibrolux inmiddels 1444 euro en de Deluxe 1285 euro kost. Tegelijk lees je over noise-issues bij deze serie. Hoewel ik de Bassman-tonestack een waardevolle toevoeging vindt, vraag ik me af of prijs-kwaliteit-verhouding in balans is. Voor minder koop je de HR Michael Landau die ook mooi klinkt.

orangerocker
14 november 2015, 00:47
Mijn ervaring met Fender '68 Custom serie beperkt zich tot de Princeton. In mijn zoektocht naar een kleine cleane versterker heb ik ook deze versterker geprobeerd en ik moet zeggen dat hij me wat tegenviel. Ik vond dat hij veel te bass-ig klonk, zelfs met de bassknop op 0. Ik zocht naar een helder fender geluid (wat ik uiteindelijk heb gevonden in de '65 princeton reverb reissue) maar vond dit niet hierin. De te warme wollige klank deed mij meer denken aan mijn Orange Rocker 30. Daarnaast merkte ik dat de 68 een stuk sneller overstuurt dan de 65. Wel had de 68 princeton een meer uitgesproken tremolo dan de 65 en is hij natuurlijk wat goedkoper.