PDA

View Full Version : Opzoek naar een bijzondere houtsoort



LGK
12 november 2015, 19:32
Beste GN'ers,

Om maar gelijk to the point te komen, ik ben opzoek naar karelisch berken. En nu de vraag aan jullie of iemand een adres weet die bijzondere houtsoorten heeft of aan kan komen. Ik kan het namelijk (bijna) nergens vinden. En aangezien ik hier regelmatig mooie zelfbouwprojecten voorbij zie komen met mooie houtsoorten dacht ik zo dat er hier wel mensen zijn die wat adresjes weten.

Bij voorbaat dank

Joost de Ruig
12 november 2015, 19:46
Vraag eens aan Ferdinand Rikkers uit Groningen, of aan Wim Heins uit Ysbrechtum. Beide zijn te Google-en als gitaarbouwer. Zij gebruiken regelmatig exotische houtsoorten die je niet dagelijks tegenkomt.

Rizz
12 november 2015, 19:58
Of Rick Koorman van Masave Hout.. Als hij het niet direct heeft, gaat hij voor je op zoek..

LGK
12 november 2015, 20:06
Okee bedankt alvast! Wel vergeet ik te zeggen dat het niet voor een bouw van een instrument is, maar dat ik fineer nodig heb van dat karelisch berken en het liefst gewoon al op een plaat multiplex

superfly
12 november 2015, 20:15
zoiets?
http://www.fineerkopen.nl/9898514/karelisch-berken-fineer-1-1392m-

LGK
12 november 2015, 23:06
zoiets?
http://www.fineerkopen.nl/9898514/karelisch-berken-fineer-1-1392m-

Ja dat spul ja, alleen dan op een plaat multiplex en dan 3 of misschien 4 platen. De standard maat is volgensmij 2.50 bij 1.22 meter voor zo'n plaat.
Maarja.. dat is dus lastig te vinden..

jplm
12 november 2015, 23:47
Wel vergeet ik te zeggen dat het niet voor een bouw van een instrument is, maar dat ik fineer nodig heb van dat karelisch berken en het liefst gewoon al op een plaat multiplex

En nu zit jij natuurlijk te wachten tot een van ons vraagt waar je het dan wél voor gaat gebruiken. Maar dat doen wij dus niet ;):???:

Groet, jan.

The Bertman
13 november 2015, 09:43
Ik zet hem in Zelfbouw.

LGK
13 november 2015, 10:15
En nu zit jij natuurlijk te wachten tot een van ons vraagt waar je het dan wél voor gaat gebruiken. Maar dat doen wij dus niet ;):???:

Groet, jan.

Haha nee hoor, dat hoeft ook niet. Ik wil gewoon weten waar ik t mogelijk zou kunnen kopen, want ik heb t wel nodig.

RS-Rik
13 november 2015, 13:23
Wel even eerlijk alle leveranciers pluggen natuurlijk.


Een speciale houthandel heet ook wel een "fijnhouthandel" Als je dat nou in de goegel zet kom je er wel.

LGK
13 november 2015, 17:39
Even een update. Ik ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest maar het is gelukt.
Toch bedankt iedereen!

rickkoorman
21 december 2015, 09:05
Dacht net....daarmee kan ik je wel helpen.