PDA

View Full Version : Bier in m'n DL4



Koni05
12 november 2015, 14:23
Precies wat de titel zegt, bier over m'n DL4..

Tijdens de repetitie gisteravond pakte ik wat blikjes. De worp naar de drummer: Foutloos, easy to catch. Maar naar onze gitarist die over m'n DL4 speelde was de worp te kort, wat resulteerde in een blikje die uit elkaar spatte op de footswitch van de DL4.

Direct alles droog was gemaakt en opnieuw aan gedaan. Het apparaat gaat wel aan, maar er komt een gigantische ruis uit beide outputs. Toen ontkoppeld en niet meer gebruikt.

Eenmaal thuis alles uit elkaar gehaald en de printplaat in rijst gelegd.

Kan ik nog meer doen? En is dit einde oefening voor de DL4, of moet 'ie gewoon even bijkomen?

Zeer benieuwd!

Philippe
12 november 2015, 15:54
Gewoon in een hoekje leggen alsof er niks is gebeurd. Over 2 weken weer aansluiten en aanzetten en ik garandeer je dat hij het weer doet :cooler:

D3nnis
12 november 2015, 16:00
Ik wilde eigenlijk schrijven dat je ander bier moet proberen, maar die is te flauw.

FruscianteFan
12 november 2015, 17:29
Nu is het ook wel erg slim om met drinken te gaan gooien in het repetitiehok...

ellisvertellis
12 november 2015, 17:40
Inderdaad zeg! Wie drinkt er nu tijdens de repetitie?? :D

FruscianteFan
12 november 2015, 17:45
Inderdaad zeg! Wie drinkt er nu tijdens de repetitie?? :D

ik kan je verzekeren dat het je werk ten goede komt om niet te drinken ;)

(toegegeven, de rest van mijn band drinkt ook gewoon)

D3nnis
12 november 2015, 17:53
ik kan je verzekeren dat het je werk ten goede komt om niet te drinken ;)


Dat klopt wel, maar je perceptie op dat moment is anders :D

Remork1970
12 november 2015, 20:21
Ik zie ook in De Paap nog regelmatig volle pullen bier op versterkers staan.
Pummels!

jutter
12 november 2015, 21:49
Aan het oefenen voor gedichtjes schrijven? Bier in m'n DL4! Ik kan dit echt niet serieus nemen...of ben je echt zo stom?

the sure thing
12 november 2015, 22:26
Bier over DL4.....

Dat rijmt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Koni05
13 november 2015, 09:37
Aan het oefenen voor gedichtjes schrijven? Bier in m'n DL4! Ik kan dit echt niet serieus nemen...of ben je echt zo stom?

Bij zo'n vreselijk inhoudelijke reactie is het inderdaad wel duidelijk dat ik stom ben en jij enorm slim! Bedankt voor deze toevoeging! Hij doet het spontaan weer. Maar dat had ik kunnen weten natuurlijk, stom van me ;)

@Philippe

Thanks! Dat wou ik weten!

jutter
13 november 2015, 10:27
Graag gedaan! You're the best!

FruscianteFan
13 november 2015, 12:46
Ik zie ook in De Paap nog regelmatig volle pullen bier op versterkers staan.
Pummels!

Ach, flikker-ie tenminste niet op je versterker als je hem omstoot.

arjanb01
13 november 2015, 14:12
Bij zo'n vreselijk inhoudelijke reactie is het inderdaad wel duidelijk dat ik stom ben en jij enorm slim! Bedankt voor deze toevoeging! Hij doet het spontaan weer. Maar dat had ik kunnen weten natuurlijk, stom van me ;)

@Philippe

Thanks! Dat wou ik weten!

Sinterklaas is morgen weer in het land dus kan maar zo.
Misschien hem van binnen ff goed schoonmaken met spiritus en drogen met een haarföhn en dan zou hij het toch weer storingsvrij moeten doen?
En anders gewoon een nieuwe kopen, zo duur zijn ze ook niet.

Braml
13 november 2015, 14:28
En anders gewoon een nieuwe kopen, zo duur zijn ze ook niet.

Wat is dat dan weer voor advies xD die dingen zijn nieuw iets van 240 euro. Heb je enig idee hoeveel geld dat voor sommige mensen is voor gitaareffecten?

FruscianteFan
13 november 2015, 14:40
tsjah als je met bier gaat smijten... Ja superkut en heel veel geld, maar je kunt duurdere dingen slopen.

Je moet ze ook niet nieuw willen kopen trouwens.

arjanb01
13 november 2015, 14:42
Wat is dat dan weer voor advies xD die dingen zijn nieuw iets van 240 euro. Heb je enig idee hoeveel geld dat voor sommige mensen is voor gitaareffecten?

Tis maar een ideetje, probeer hem dan tweedehands te scoren voor de helft ofzo.... Ik zou sowieso nooit pedaaltjes kopen maar heb een voorkeur voor een fx processor, veel praktischer.

arjanb01
13 november 2015, 14:47
Misschien zou je deze voor 150-160 mee kunnen nemen?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m983770817-line-6-dl-4-modeler.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Braml
13 november 2015, 15:04
Misschien zou je deze voor 150-160 mee kunnen nemen?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m983770817-line-6-dl-4-modeler.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Deze bied hem goedkoper aan.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m980015995-line6-dl4-delay.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Ik zie ze op marktplaats ook wel eens voor 100/125 euro voorbij komen overigens.

Maar dan nog, ik denk dat meneer de biergooier juist deze discussie gestart is om tips te krijgen hoe hij kan voorkomen dat hij een nieuwe moet kopen :P

arjanb01
13 november 2015, 15:12
Tsja, hoe te voorkomen?
Zelf op je spullen spelen er zelf oppassen, en niet meer blikjes bier gooien, ook al is dat niet cool en rock n roll. Dus gewoon naar de koelkast lopen en gewoon de biertjes geven door naar de personen zelf te lopen. 😉

ellisvertellis
13 november 2015, 15:25
Tsja, hoe te voorkomen?
Zelf op je spullen spelen er zelf oppassen, en niet meer blikjes bier gooien, ook al is dat niet cool en rock n roll. Dus gewoon naar de koelkast lopen en gewoon de biertjes geven door naar de personen zelf te lopen. ��

Bedoel je effectief fysiek overhandigen?? Daar was ik eigenlijk nog niet eens opgekomen... :???:

jutter
13 november 2015, 15:54
Nou sorry hoor maar als je met bier gaat gooien dan kun je dit soort dingen verwachten. En dan hier lopen mekkeren als het een keer verkeerd gaat. Dan zijn hier ook nog goedzakken die hem tips geven zoals bijvoorbeeld drogen... Dat kon hijzelf toch ook verzinnen?

obiwanjacobi
13 november 2015, 16:01
Volgende keer een pedaalemmerzak eromheen :ok:

Ik zou zeker de bierresten even verwijderen - gewoon met water. De pots mogen niet (van binnen) nat worden - dus niet onderdompelen ofzo. Maar een natte (tanden)borstel kan zeker geen kwaad. Makkelijkst is als je de print helemaal van de behuizing demonteert. Daarna aan de lucht laten drogen.

arjanb01
13 november 2015, 16:04
Tsja misschien heeft de ts niets beter te doen, ik vind het ook olie dom.
Een tijdje terug las ik op dit forum dat iemand een geleende les Paul had gebroken door te heftig smells like tegen spirit te spelen, krak.... Hoezo onzorgvuldig en laks???

jutter
13 november 2015, 16:07
Tsja misschien heeft de ts niets beter te doen, ik vind het ook olie dom.
Een tijdje terug las ik op dit forum dat iemand een geleende les Paul had gebroken door te heftig smells like tegen spirit te spelen, krak.... Hoezo onzorgvuldig en laks???

Hahaha Arjan, dat doe jij straks toch ook met je Tokai in Paradiso?






(Dacht van niet. Jou een beetje kennende heb jij je verstand wel op de goede plaats zitten!)

arjanb01
13 november 2015, 16:15
Hahaha.... Zodra ik een endorsement heb wel, maar nu nog niet 😂
Kaartverkoop bij ons gaat lekker trouwens, afwachten hoeveel publiek we mee krijgen, komt vast goed!

jutter
13 november 2015, 16:39
Hahaha.... Zodra ik een endorsement heb wel, maar nu nog niet ��
Kaartverkoop bij ons gaat lekker trouwens, afwachten hoeveel publiek we mee krijgen, komt vast goed!

Wanneer is het?

arjanb01
13 november 2015, 17:30
9 januari 2016 vanaf half 3 smiddags, uitslag 21.30 uur, savonds.