PDA

View Full Version : Bluesband



Brad
11 november 2015, 19:53
ik vraag me af , kun je met een bluesband op feesten optreden en zo de kost verdienen of is pure blues niet populair op feesten

arjanb01
11 november 2015, 20:16
Het blijft een niche, blues, net zoals metal. Ja je kunt in kroegen en op bluesfestivalletjes spelen maar daar verdien je niet zo veel mee. Geld verdien je alleen als je je eigen bluesnummers maakt, en daarmee het land in gaat. Maar veel verdien je er niet mee. Het blijft sappelen en een baan ernaast hebben.

Joost de Ruig
11 november 2015, 20:32
Er is best een actief bluescircuit in NL met regelmatige festivals. Daarnaast kun je prima in kroegen en kleine zalen spelen. Zelf jaren gedaan, maar niet voor de kost. Eerder net kostendekkend ;)

Ben je echt goed, zoals bv Julian Sas, of de nu opkomende Stef Paglia (the Blues Bones), dan kun je ook de wat grotere zalen vullen en tourtjes maken langs de grote steden.

Verder is het sowieso een illusie dat je in NL met bandjes je kost kan verdienen. Zo kende ik leden van bv de Gigantjes, Fatal Flowers en Ten Sharp, (bandjes die in de jaren 80 en 90 aan de weg timmerden) maar die hadden allemaal er een gewone baan naast om rond te komen.

Harald
11 november 2015, 21:17
Kostendekkend als je mazzel hebt... zo gauw je reguliere inkomsten gaat missen doordat je van huis bent voor optredens (als eigen baas is die kans natuurlijk best aanwezig) is reëel kostendekkend al nauwelijks mogelijk.

en het is niet de meest geschikte muziek voor bruiloften en partijen ;)

Ook bands die over optredens niet te klagen hadden hebben de afgelopen jaren aardig bij moeten stellen. Veldman Brothers speelden behoorlijk veel, maar die zijn op een gegeven moment ook maar optredens zonder drums en bas gaan doen. Kroegen hebben gewoon het geld niet meer voor een fatsoenlijke gage. En er zijn zat bandjes die voor 200 of 300 euro komen opdagen. Of zelfs voor minder. Dan blijft er echt niets over. Wil je meer verdienen blijven bijna alleen de wat grotere festivals over. En dan alleen nog voor de grote podia. De bandjes die het in de kroegjes opvullen, krijgen de kroegtarieven.

Zolang je het voor de lol, en een biertje wil doen kun je genoeg spelen... hoe lang je dat professioneel vol houdt hangt dan sterk van de grote van de erfenis af. En tourtjes in het buitenland leveren ook niet veel op. Werkantie... je bent aan het werk, en hebt vakantie, waar als je geluk hebt geen geld bij hoeft.

En er is een heel klein clubje dat mazzel heeft. Marcel Scherpenzeel speelt als ersatz-Rory met de begeleiders van Rory Galagher. Die zal er van kunnen leven hoop ik dan. (ik zeg het oneerbiediger dan hij verdient, doet ie goed) Julian Sas werkt tegenwoordig dacht ik ook nog in een muziekwinkel... Dat zijn wel de wat grotere namen. Ralph de Jong gaat wel lekker, King of the world ook, maar in hoeverre dat full time profs zijn? Erwin Java geeft dacht ik les op conservatorium. Laatste keer dat ik Ralph de Jong tegenkwam had hij er een baan bij. Maar dat is een tijd geleden.

arjanb01
11 november 2015, 21:29
Het maximum wat een kroeg te besteden heeft ligt inderdaad rond 350-400.
Wij hebben er met empire ook last van. We zijn een te dure band voor kroegen, maar nog te onbekend om tussen de grote coverbands als boulevard en papa di grazi te mogen staan. Dus spelen er bijvoorbeeld op een dorpsfeest waar papa di grazi ook staat, dan spelen zij op de zaterdagavond op prime time als het meeste publiek er komt en wij op donderdagavond of vrijdagavond als we geluk hebben. Wij hoeven er niet van te leven, zij wel en hebben veel werk omdat ze bekend zijn en al 15 jaar bezig zijn in dat circuit.
Volgens mij is Beethoven de coverband die er echt van kan leven en echt een bedrijf is met dikke omzet.

Brad
12 november 2015, 01:22
Dat word dus een echte bruiloften en partijenband wil je er van kunnen leven . Dansbare arbeidsvitaminen muziek

arjanb01
12 november 2015, 06:38
Exact👍
Het is altijd kiezen tussen wat jij muzikaal te gek vindt en muziek die het grote publiek mooi vindt en dat laatste is dus optreden en geld verdienen. En dan nog zijn er maar een paar bands in Nederland die dit fulltime kunnen doen. Ik geloof alleen een band als Beethoven. Maar als je die ziet heeft dat weinig met muziek te maken en is het veel visueel spektakel. Meer dan de helftvwat je hoort is niet live. Maar, opdrachtgevers willen hiervoor veel geld betalen. Prima toch?

Joost de Ruig
12 november 2015, 07:50
Dat word dus een echte bruiloften en partijenband wil je er van kunnen leven . Dansbare arbeidsvitaminen muziek

Hoeveel van dit soort bands leven er echt van? Weinig! De meeste hebben er toch echt een parttime baan bij. En muzikaal gezien is het altijd een consessie: de klant bepaald grotendeels wat er wordt gespeeld en niet de band.

Harald
12 november 2015, 09:35
Bruiloften en partijen als gitarist is tricky... Je moet kunnen zingen, en overtuigend piano lijken te spelen... En dan komen alle drums, bas, blazers en noem maar op uit de speakers. Uiteraard speel jij dat allemaal live. Dat het in feite een sequencer of tegenwoordig waarschijnlijker een backing track is snappen we ook wel, maar we moeten ons wel voor de gek kunnen houden dat er live gespeeld wordt. Dan kom je dus gewoon alleen, met een handzame installatie. Is zowat de enige manier om meer dan zeg 75 euro (als je mazzel hebt) over te houden op een avond. (even zonder repetitiekosten gerekend)

Achtergrond in een kroeg of restaurant, ga je ook niet rijk van worden... op zijn tijd trouwens wel relaxed, zeker als het een goed restaurant is waar ze niet te beroerd zijn om jou ook wat eten te geven. Staat tegenover dat je als muzikant in Nederland qua sociale status vaak nog net onder de wc dame zit. Zondagmiddaggigs in kroegen, je bent altijd vanaf een uur of 15:00 in de kroeg, tot zeg acht of negen uur, maar een hap te eten is eerder uitzondering dan regel...

Je moet wel erg graag willen spelen om in Nederland serieus met een bandje of gigs bezig te zijn...

arnoldtims
12 november 2015, 14:02
Er is best een actief bluescircuit in NL met regelmatige festivals. Daarnaast kun je prima in kroegen en kleine zalen spelen. Zelf jaren gedaan, maar niet voor de kost. Eerder net kostendekkend ;)

Ben je echt goed, zoals bv Julian Sas, of de nu opkomende Stef Paglia (the Blues Bones), dan kun je ook de wat grotere zalen vullen en tourtjes maken langs de grote steden.

Verder is het sowieso een illusie dat je in NL met bandjes je kost kan verdienen. Zo kende ik leden van bv de Gigantjes, Fatal Flowers en Ten Sharp, (bandjes die in de jaren 80 en 90 aan de weg timmerden) maar die hadden allemaal er een gewone baan naast om rond te komen.

Dat De Gigantjes die maar uit 2 personen bestond en heel veel optraden, niet rond konden komen verbaast me, net als Fatal flowers die toch best groot waren in die tijd.
De zanger van Fatal flowers ( god hoe heet hij ook al weer) heeft na die band ook nog best een aardig project gehad maar was daarmee niet erg succesvol, wat zou hij nu eigenlijk doen.
Even verder oftopic maar je had toen ook Hallo Venray,Jaco,The pelgrims. allemaal leuke bandjes waar je bijna niks meer van hoord

Joost de Ruig
12 november 2015, 14:32
Dat De Gigantjes die maar uit 2 personen bestond en heel veel optraden, niet rond konden komen verbaast me, net als Fatal flowers die toch best groot waren in die tijd. De zanger van Fatal flowers ( god hoe heet hij ook al weer)

1. De Gigantjes bestonden gewoon uit 5 man/vrouw, maar zijn opgericht door twee voormalige leden van Carlsberg.

2. De zanger van de Fatal Flowers was Richard Janssen

Dergelijke muzikanten hadden allemaal op zijn minst een parttime baan erbij om rond te kunnen komen.

telerocker
12 november 2015, 18:59
Onze drummer zat vier jaar in Epica. Nou, daar rijdt ie geen Rolls van, kan ik je verzekeren. Als DJ loop je tegenwoordig honderd keer sneller binnen. Hoef je nog geen eens een poot te kunnen spelen.

NLF
13 november 2015, 00:16
Nee

Got myself a steady job, some responsibility :-)


https://www.youtube.com/watch?v=3zZ9awjr4hc

Pepe
13 november 2015, 00:44
1. De Gigantjes bestonden gewoon uit 5 man/vrouw, maar zijn opgericht door twee voormalige leden van Carlsberg.

2. De zanger van de Fatal Flowers was Richard Janssen

Dergelijke muzikanten hadden allemaal op zijn minst een parttime baan erbij om rond te kunnen komen.

Nou ken ik Richard best goed, vanaf begin negentig al. Ergens na 2000 is ie aan zijn grafische skills gaan werken, hebben we het een paar keer over gehad en nu werkt ie al jaren aan toneel producties. Maar tijdens Fatal Flowers en daarna met Shine niet, had ie ook helemaal geen tijd voor.
Mieke ken ik ook maar niet heel goed. Volgende week ga ik een paar nummers met haar spelen, ik zal het vragen.

Joost de Ruig
13 november 2015, 03:51
Nou ken ik Richard best goed, vanaf begin negentig al.

We worden oud :). Richard en ik hadden midden jaren '80 dezelfde gitaarleraar: Harry de Jonge, die later de shop Sacksioni overnam. Via hem kende ik toen ook Robbie Ruiter, die toen gitaar bij Mieke speelde. Rob heeft tegenwoordig een gitaarhandel in Aalsmeer.

FruscianteFan
13 november 2015, 17:59
Het blijft een niche, blues, net zoals metal. Ja je kunt in kroegen en op bluesfestivalletjes spelen maar daar verdien je niet zo veel mee. Geld verdien je alleen als je je eigen bluesnummers maakt, en daarmee het land in gaat. Maar veel verdien je er niet mee. Het blijft sappelen en een baan ernaast hebben.

heuh? Ik dacht dat je alleen fatsoenlijk betaald kreeg voor optredens als je covers deed...

arjanb01
13 november 2015, 18:22
Was dat maar waar. Muziek maken is alleen leuk als je het echt als hobby doet en je je onkosten eruit kan halen.
Waar je nog wel geld mee kan verdienen is voor games muziek schrijven of voor commercials muziek schrijven en produceren. En natuurlijk les geven, al moet ik zeggen dat lesgeven ook steeds goedkoper kan en wordt door veel online concurrentie voor docenten.

Brad
17 november 2015, 00:57
Er zijn toch coverbands die op bedrijfsfeesten en dergelijke spelen en er van kunnen leven dacht ik

arjanb01
17 november 2015, 06:42
In your dreams. Als je mijn salaris als muzikant in een professionele coverband wilt verdienen moet je 150x per jaar optreden. En dan heb je nog niet eens premie afgedragen voor je pensioen.
Het blijven slechte arbeidsomstandigheden en de meeste muzikanten die ik ken stoppen met dit schnabbelen op hun 40ste 45ste, wanneer er kinderen, vrouw en hypotheek in het spel zijn.

Harald
17 november 2015, 07:22
Los van gezin, een feestjes band van allemaal vijftig plussers oogt ook niet meer helemaal fris en fruitig voor een jong publiek.

telerocker
17 november 2015, 12:00
Er zijn toch coverbands die op bedrijfsfeesten en dergelijke spelen en er van kunnen leven dacht ik

Sinds de crisis is die markt ingestort. Op bruiloften wordt vaak uit kostenoverwegingen een DJ neergezet. Het is momenteel best moeilijk om redelijk betaalde gigs te krijgen, zelfs met onze retecommerciéle coverband die vooral tophits speelt (Beyonçé, Mick Ronson/Mars, Adele, Rihanna etc.). Om nog maar te zwijgen van de twee andere rock/blues-bands waarin ik speel.

Jaren terug hield ik soms per maand een paar honderd euro in de zak. Van die drie bandjes kan ik nu een extra tank benzine vullen en een pak snaren kopen.

FruscianteFan
17 november 2015, 12:00
Los van gezin, een feestjes band van allemaal vijftig plussers oogt ook niet meer helemaal fris en fruitig voor een jong publiek.

Kroegen verdienen volgens mij beter aan ouder publiek, heeft meer geld om uit te geven.

Maar goed, nee, ik dacht dat coverbands wel dikkere gages kregen dan bands met eigen werk. Niet zoveel ervaring mee alleen, zo goed was mijn coverband niet (wel eerste serieuze band met een aantal goede muzikanten)

Harald
17 november 2015, 12:06
Ja, maar de coverbands die nog wel leuke gages krijgen krijgen die niet in de kroeg, maar op studentenfeesten, bedrijfsfeesten en bruiloften. Daar worden ze dan meestal wel geacht op te komen draven met installatie, lichtshow, showelementen... per persoon valt het dan nog vaak tegen. Maar in de kroeg krijgt het coverbandje ook een paar biertjes, of net aan een paar honderd euro.

En aangezien dat uit de drankomzet moet komen, is het ook weer niet helemaal gek.

telerocker
17 november 2015, 12:09
Nou ken ik Richard best goed, vanaf begin negentig al. Ergens na 2000 is ie aan zijn grafische skills gaan werken, hebben we het een paar keer over gehad en nu werkt ie al jaren aan toneel producties. Maar tijdens Fatal Flowers en daarna met Shine niet, had ie ook helemaal geen tijd voor.
Mieke ken ik ook maar niet heel goed. Volgende week ga ik een paar nummers met haar spelen, ik zal het vragen.

Tof! Ik vond de Gigantjes altijd een lekker bandje en niet per se omdat Mieke daarin zong ;)

Fatal Flowers heb ik tig keren gezien, ook het debuut van Robin Berlijn meegemaakt. Volgens mij was ie nog geen 19 toen. Heerlijke liveband. Ik moet hun cd's eens afstoffen. Leuk dat Robin Berlijn weer opduikt (ik heb hem niet echt meer gevolgd) bij Moke! Dat past in zijn straatje.

telerocker
17 november 2015, 12:14
Ja, maar de coverbands die nog wel leuke gages krijgen krijgen die niet in de kroeg, maar op studentenfeesten, bedrijfsfeesten en bruiloften. Daar worden ze dan meestal wel geacht op te komen draven met installatie, lichtshow, showelementen... per persoon valt het dan nog vaak tegen. Maar in de kroeg krijgt het coverbandje ook een paar biertjes, of net aan een paar honderd euro.

En aangezien dat uit de drankomzet moet komen, is het ook weer niet helemaal gek.

Klopt! Klanten hebben ook vaak geen idee wat licht, een PA en een eigen geluidsman kosten.

FruscianteFan
17 november 2015, 12:25
Ja, maar de coverbands die nog wel leuke gages krijgen krijgen die niet in de kroeg, maar op studentenfeesten, bedrijfsfeesten en bruiloften. Daar worden ze dan meestal wel geacht op te komen draven met installatie, lichtshow, showelementen... per persoon valt het dan nog vaak tegen. Maar in de kroeg krijgt het coverbandje ook een paar biertjes, of net aan een paar honderd euro.

En aangezien dat uit de drankomzet moet komen, is het ook weer niet helemaal gek.

ja... nu heeft onze geluidsman een eigen PA en wij een busje, dus we hebben een paar gigs onze eigen set meegenomen. Doen we niet meer, zelfs die keer dat we in Arnhem speelden, op 300 meter van het huis van de geluidsman, was superkut.

arjanb01
17 november 2015, 12:26
De markt voor commerciële coverbands is volledig ingeklapt. De goeie tijd waren de jaren 90 en tot 2003, daarna werd er steeds minder verdiend. The first showband speelde in die tijd met Hazes, weber en Bauer en konden het werk niet af. Daarnaast hadden ze ook hun eigen optredens in discotheken dus er werd in die jaren lekker verdiend. M'n gitaarleraar toen, Marcel de Groot moest zelfs stoppen met lesgeven. Tegenwoordig werkt het anders.
De enige optie is of hobbymatig spelen wat ik doe of lesgeven, al is daar ook al concurrentie van online lessen, waardoor er weinig verdiend wordt.

D3nnis
17 november 2015, 12:28
Klopt! Klanten hebben ook vaak geen idee wat licht, een PA en een eigen geluidsman kosten.

Daarom zeggen wij tegenwoordig "dit is onze gage, en dit is het telefoonnummer van onze vaste geluidsman met PA en licht, bel hem voor een prijs".
We merken dat deze transparantie beter werkt dan meteen een (hoge) prijs af te geven inclusief licht en geluid.
Beter voor onze gage, en voor die van onze geluidsman.

Joost de Ruig
17 november 2015, 12:29
Klopt! Klanten hebben ook vaak geen idee wat licht, een PA en een eigen geluidsman kosten.

Klanten hebben sowieso zelden een idee hoeveel werk er bij een optreden komt kijken. Ik schets zelf altijd het volgende beeld: oefenruimte afbreken, transport naar zaal, opbouwen, soundchecken, eten, optreden, afbreken, transport naar huis/oefenruimte, opbouwen oefenruimte. Als wij vroeger op vrijdagavond optraden (populaire trouwdag) dan moest ik altijd een halve dag vrij nemen van mijn echte baan om alles op tijd klaar te hebben. Als je netto de uren uitrekent kom je voor een optreden zomaar op een volwassen werkdag. Helemaal niet erg, maar onder de streep moest er geld bij. Ook niet erg, want een hobby mag wat kosten. Wij vroegen €900,- voor een optreden en dat was net kostendekkend. Boven de €2000 moet je óf een bekende artiest zijn, of een retegoeie coverband. Bedrijfsfeesten hebben dat budget meestal nog wel, maar dorpshuizen e.d. vaak niet.

arjanb01
17 november 2015, 12:38
De prijzen van coverbands zijn al jaren gelijk gebleven. Voor 900 euro ben je tegenwoordig al heel goedkoop als je nagaat dat geluid al 600-700 euro kost.
Je kan alleen maar voor onder de 1000 eu spelen als je je eigen installatie al in het bezit hebt.
Gelukkig maakt het plezier in met mekaar op de bühne staan en lekker spelen veel goed. Geld verdien ik wel bij m'n baas.

telerocker
17 november 2015, 12:40
De prijzen van coverbands zijn al jaren gelijk gebleven. Voor 900 euro ben je tegenwoordig al heel goedkoop als je nagaat dat geluid al 600-700 euro kost.
Je kan alleen maar voor onder de 1000 eu spelen als je je eigen installatie al in het bezit hebt.
Gelukkig maakt het plezier in met mekaar op de bühne staan en lekker spelen veel goed. Geld verdien ik wel bij m'n baas.

Zo zit ik er ook in. Gelukkig betaalt mijn baas ook vorstelijk.

arjanb01
17 november 2015, 12:47
Inderdaad en je staat wat relaxter op de bühne dan 😂

FruscianteFan
17 november 2015, 13:05
Er zijn twee strijdige uitgangspunten die ik heb meegekregen:

1. Als je je werk wilt maken van muziek, kun je er niks anders bij doen. Alleen dan kun je genoeg werken om het vol te houden, en dan moet je ook wel.

2. Als je vrij wilt zijn in het maken van je muziek, moet je ervoor zorgen dat je ergens anders van rondkomt. Anders gaat geld je keuzes beïnvloeden.

Vind ik een interessante afweging...

Joost de Ruig
17 november 2015, 13:17
Er zijn twee strijdige uitgangspunten die ik heb meegekregen:

1. Als je je werk wilt maken van muziek, kun je er niks anders bij doen. Alleen dan kun je genoeg werken om het vol te houden, en dan moet je ook wel.

2. Als je vrij wilt zijn in het maken van je muziek, moet je ervoor zorgen dat je ergens anders van rondkomt. Anders gaat geld je keuzes beïnvloeden.

Vind ik een interessante afweging...

Punt 1 klopt niet, behave voor uitzonderlijke talenten cq veel gevraagden. Ik ken diverse muzikanten die er jarenlang vol voor zijn gegaan en steeds moesten terugvallen op parttime baantjes om rond te komen.

FruscianteFan
17 november 2015, 13:26
Punt 1 klopt niet, behave voor uitzonderlijke talenten cq veel gevraagden. Ik ken diverse muzikanten die er jarenlang vol voor zijn gegaan en steeds moesten terugvallen op parttime baantjes om rond te komen.

Het punt is meer andersom, namelijk dat echt doorbreken er niet bij is tenzij je er zo vol voor gaat dat je er geen baantje bij kunt hebben. Er geen baantje bij hebben is geen garantie, natuurlijk.

Sowieso staat dat mijlenver van onze realiteit. Hoe meer wij verdienen, hoe meer we willen uitgeven...

D3nnis
17 november 2015, 14:28
Wij vroegen €900,- voor een optreden en dat was net kostendekkend.

Was dat inclusief licht en geluid?
Wij vragen €750,- ex licht en geluid, inclusief eigen backline. Dit voor 2 sets, 1 van 1:15 en 1 van 1:30. Dit wordt meestal 1:30 en 2:45-2:00.
Voor kleine kroegjes eigenlijk onbetaalbaar, maar gratis komen of geld erbij, dat is het ook niet. En bovendien niet fair tegenover de tenten die dit wél betalen.

arjanb01
17 november 2015, 14:36
Er zijn twee strijdige uitgangspunten die ik heb meegekregen:

1. Als je je werk wilt maken van muziek, kun je er niks anders bij doen. Alleen dan kun je genoeg werken om het vol te houden, en dan moet je ook wel.

2. Als je vrij wilt zijn in het maken van je muziek, moet je ervoor zorgen dat je ergens anders van rondkomt. Anders gaat geld je keuzes beïnvloeden.

Vind ik een interessante afweging...

Niks interessants aan. Lijken me 2 duidelijke punten.
De markt is helemaal kapot omdat men niet meer voor kwaliteit gaat maar meer voor gemak. Een dj is en goedkoper, neemt minder ruimte en gedoe in.
In Nederland zijn er hooguit 4 tot 5 bands die op de mooiste dorpsfeesten staan en ervan kunnen rondkomen zonder bijbaan. De rest vd band is op semi professioneel niveau bezig en dat is prima, vind ik wel relaxt, en we kunnen kieskeurig zijn en hoeven niet te stressen om geld binnen te MOETEN halen.

Joost de Ruig
17 november 2015, 14:44
Was dat inclusief licht en geluid?.

Wij hadden een eigen (bescheiden) licht- en geluidsinstallatie. Deze was voldoende voor kroegen en kleine zalen. Boven de 300-400 man kwamen daar de licht en geluidskosten bij. Gelukkig had onze geluidsman deze zelf en verhuurde dat voor voor iets van €300 per optreden. Daarmee konden we bv een feesttent aardig vullen met licht en geluid.

Harald
17 november 2015, 14:50
Paradoxale aan het gebeuren is dat hooguit de knoppenman die zijn eigen set meeneemt nog met een leuk bedrag naar huis gaat. Voor de muzikanten blijft meestal weinig over. Maar goed, als die knoppenman vervolgens niet 3 a 4 keer in de week met zijn set weggaat schiet het nog niet op. En die installatie kost ook knaken, en er gaat ook echt wel eens iets kapot.

HaroldA
17 november 2015, 15:08
ik vraag me af , kun je met een bluesband op feesten optreden en zo de kost verdienen of is pure blues niet populair op feesten

Ja hoor! Geen probleem. :ok:

Je moet alleen wel de beste bluesband van Nederland zijn. En veel in het buitenland spelen. En iets van 150x per jaar, maar liever nog meer.

Joost de Ruig
17 november 2015, 15:12
Je moet alleen wel de beste bluesband van Nederland zijn. En veel in het buitenland spelen. En iets van 150x per jaar, maar liever nog meer.

Vraag Stef Paglia van de Bluesbones eens. Aardige gast, ondanks het feit dat hij Belg is :B

HaroldA
17 november 2015, 15:15
Vraag Stef Paglia van de Bluesbones eens. Aardige gast, ondanks het feit dat hij Belg is :B

Die spelen alleen deze week al 5x ;)

barno
17 november 2015, 15:59
Vraag Stef Paglia van de Bluesbones eens. Aardige gast, ondanks het feit dat hij Belg is :B

ha! een politiek correct grapje van het geweten van het forum, ach. Er is in België wel wat meer op bluesvlak dat goed draait. maar ik geef toe, da's geen bluesrock. gelukkig.

telerocker
17 november 2015, 16:47
ha! een politiek correct grapje van het geweten van het forum, ach. Er is in België wel wat meer op bluesvlak dat goed draait. maar ik geef toe, da's geen bluesrock. gelukkig.

Ik woon vlakbij België, kom er graag en de gigs die we er hebben gehad, waren buitengewoon gezellig. Laatst nog in Leuven een middag stukgeslagen, met heerlijk eten op een terras. Goed volk hoor, onze zuiderburen. Ze krijgen ook steeds meer verstand van voetbal ;)

Joost de Ruig
17 november 2015, 16:52
ha! een politiek correct grapje van het geweten van het forum, ach.

Dat beschouw ik dan maar als een compliment ;)

Brad
17 november 2015, 17:48
Ik dacht dacht dat ik ik dat was , dit raakt me wel in mijn ziel

fuchs
30 januari 2016, 18:18
Vraag Stef Paglia van de Bluesbones eens. Aardige gast, ondanks het feit dat hij Belg is :B

Geweldige gitarist!