PDA

View Full Version : Zoom MS-50g Multistomp



Braml
11 november 2015, 16:40
Hoi mensen,

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de Zoom MS-50g. Ik zie op internet overal dat de modulaties, delays, reverbs, en filters enz. aardig goed zijn! Ik gebruik nooit veel modulaties en andere effecten, alleen veel overdrive en distortion.

Het lijkt mij handig om al die effecten in één pedaal te hebben zodat ik tijdens een optreden voor één nummer een mooi effect kan gebruiken zonder dat ik daar een apart pedaal voor moet kopen, bijvoorbeeld:
Ik speel altijd Under the Bridge van de Peppers, en het eindstuk is erg mooi om met chorus effect te spelen, maar chorus gebruik ik verder vrij weinig. Dit heb ik met enkele andere nummers ook, waarbij ik voor elk weer een ander effect wens te gebruiken.
Daarnaast lijkt het mij ook erg leuk speelgoed voor op mijn kamer natuurlijk.

Nu heb ik een aantal vragen, zouden jullie mij hier mee kunnen helpen (ook al kun je maar 1 vraag beantwoorden)?

1) Bezit de Zoom MS-50g goede:
- delays
- modulaties (chorus, flanger, phaser)
- reverbs
- Overige goeie effecten?
- Tuner (Ik heb een Korg Pitchblack, dus een vergelijking zou mooi zijn)

2) In de handleiding (op google te vinden) staat dat de Zoom werkt op een 9V AC adapter, achterop de stompbox zelf staat 9V DC. Dus wat heeft hij nodig, AC of DC? (Ik heb alleen een 9V DC adapter met daisy chain)

3) Ik las ergens dat je met een adapter met daisy chain geen digitale én analoge pedalen tegelijk moet voeden, klopt dit? Of kan dit wel gewoon zolang je adapter maar voldoende stroomcapaciteit heeft?

4) Maakt het pedaal veel noise? En hoe zit t met tone suck?

5) Is de Zoom MS-50g makkelijk te bedienen? (er vanuit gaande dat ik hem wil gebruiken om vooraf bij bepaalde nummers een enkel effect in te stellen zodat ik alleen dit effect kan gebruiken tijdens het nummer)

Ik ben geen persoon die allemaal boutique pedalen heeft, en ben niet erg kritisch wat sound betreft. Behringer en dergelijke is wel echt prut wat mij betreft, maar op mijn pedalboard zitten wel bijvoorbeeld een Boss DS-2, Boss BD-2, Dunlop Crybaby Wah, EHX Little Big Muff. Dan hebben jullie een beetje een idee van de kwaliteitscategorie waar ik in zit (en zeer tevreden mee ben).

Alvast bedankt, en sorry voor het lange bericht!

tmms
11 november 2015, 16:45
Goed klinkend, kloten te bedienen, op 9V= werkend ding. Ik denk een aanrader, heb zelf de CDR70.

Braml
11 november 2015, 16:57
Goed klinkend, kloten te bedienen, op 9V= werkend ding. Ik denk een aanrader, heb zelf de CDR70.

Bedankt voor je snelle reactie!
Wat is er zo slecht aan de bediening? Even voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om de functie waarbij je verschillende patches in een AB-list zet zodat deze steeds doorschakelen op de aangegeven volgorde bij het indrukken van de switch.

En waar voedt jij je zoom CDR mee dan? 9V AC of DC?

tmms
11 november 2015, 17:04
DC (gelijkspanning). Ik ben niet handig met een dergelijke bediening. Het valt wel mee, overigens vind ik die functie die jij beschrijft handig. De kwaliteit is goed van de effecten, wel even tweaken en dan opslaan.

tmms
11 november 2015, 17:18
Versterkers en scheurpedalen moet je niet teveel van verwachten denk ik, zou ik analoog houden.

Braml
11 november 2015, 18:59
Ja die functie klinkt handig, maar ik denk niet dat ik die veel ga gebruiken. En voor scheurpedalen heb ik inderdaad apparte pedalen. Dus dat zit opzich wel goed.

Al mijn pedalen hebben 9V DC nodig. Dus dan zou je denken dat ik hem met een daisy chain door dezelfde adapter zou kunnen laten voeden als de rest van mijn pedalen.

En die tuner, gebruik je die ook?

RB74
11 november 2015, 21:12
Je kunt 'm aan dezelfde daisy chain hangen, geen punt.

De A-B-C-etcetera functie is voor jouw toepassing erg handig: bij het Peppers-nummer gebruik je de chorus waar je bv de A hebt toegewezen, bij het volgende nummer gebruik je bypass-patch B (kun je ook instellen), weer een nummer verder gebruik je delay C, enzovoorts.

Zolang je op deze manier niet 11 verschillende effecten wil gebruiken, blijft het tapdansen beperkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RB74
11 november 2015, 21:14
Ik gebruik zelf de MS100BT van Zoom. Een losse tuner erbij vind ik trouwens handiger. Heb daarvoor de Pitchblack van Korg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
11 november 2015, 22:34
Hee zo had ik er nog niet eens over nagedacht. Op die manier stel je de ABC functie eigenlijk in voor een hele live set! En wat de tuner betreft, ik heb op het moment ook een Pitchblack van Korg. Is de Korg Tuner echt duidelijk beter dan de tuner in de Zoom ja?

grayfink
12 november 2015, 00:16
Zelf ook de CDR-70, erg blij mee. Vind de tuner niet ideaal, hoge e heeft hij wel eens moeite mee om te tracken, maar red me er wel mee. Losse tuner wel van de plank gegooid. Daisychainen kan in principe wel, maar gebruikt wel wat meer stroom dan een analoge drive. Op mijn HB powerplant jr, werkt de CDR-70. Ik geloof dat die 120 mA levert.
Speel in een coverband en heb een paar patches waar ik doorheen a/b. Een nummer waarbij het effect aan/uit gaat, ik a/b er naar toe en buk me even om de a/b functie aan te zetten, na dat nummer gaat de a/b functie weer aan.

Braml
12 november 2015, 08:24
Klinkt super! Gewoon prima pedaal ook voor live gebruik dus?
Ik heb op het moment een Adapter die 300 mA levert. En Zoom beweert dat de MS-50g 500 mA nodig heeft, maar blijkbaar klopt daar niks van? Of zou dat liggen aan hoeveel effecten je tegelijk aan zet met de Zoom?

grayfink
12 november 2015, 10:17
Die 500 mA lijkt me zwaar overdreven, al kan het best zo zijn dat de Powerplant wat meer stroom levert dan de gegarandeerde 120 mA. Een analoog drivepedaal gebruikt verhoudingsgewijs veel minder stroom lees ik hier altijd. 15 of 20 mA. Die orde van grootte.

arnoldtims
12 november 2015, 14:06
Kan voor dat geld geen tweede hands Zoom g3 op de kop tikken. Die is in het gebruik wat handiger lijkt mij en zeker in een live situatie.
Je hebt ongeveer de zelfde mogelijkheden plus wat extra's maar ook 3 pedalen.

Braml
12 november 2015, 15:18
Kan voor dat geld geen tweede hands Zoom g3 op de kop tikken. Die is in het gebruik wat handiger lijkt mij en zeker in een live situatie.
Je hebt ongeveer de zelfde mogelijkheden plus wat extra's maar ook 3 pedalen.

En je bent 3x zoveel ruimte kwijt op je pedalboard. Ik heb een klein pedalboard en dat wil ik graag zo houden. Daarnaast gebruik ik die effecten waarschijnlijk toch niet ontzettend veel, dus waarom zou ik daar 3 pedalen voor willen? Ook vind ik dat je geen tweedehands G3 met een nieuwe MS-50g kunt vergelijken, dan kan ik ook gewoon naar een tweedehands MS-50g zoeken.

arnoldtims
12 november 2015, 15:34
Ik kom met dit advies inhakend op je opmerking over bediening gemak. Je hebt het ook over leuk voor thuis en in de G3 zit ook een looper,erg leuk voor thuis. Dat je het klein wilt houden snap ik. maar de g3 krijgt af en toe ook een software update en lijkt me dan verder onder de kap niet heel anders dan de ms-50g.
Maar goed daar weet te weinig van om dat zeker te weten.

Braml
12 november 2015, 16:14
Oke zo bedoel je, ja wat bedieningsgemak betreft zal de G3 misschien nét een beetje voordeel hebben. En een looper is inderdaad interessant. Toch is het mij meer waard dat het ding gewoon super compact is en goed klinkt. (En het bedieningsgemak zal vrij weinig schelen denk ik). Overigens schijnt de tuner van de G3 weer volkomen waardeloos te zijn.

Maar krijgt de MS-50g geen updates meer dan? Is dat ergens bekend gemaakt?

arnoldtims
12 november 2015, 17:22
Maar krijgt de MS-50g geen updates meer dan? Is dat ergens bekend gemaakt?

Dat weet ik niet maar vast wel, ik bedoel te zeggen dat de software op een G3 ook nog aardig up to date is
Maar ik snap wel dat je het op een board compact wilt hebben.

jan7
12 november 2015, 17:53
Maar krijgt de MS-50g geen updates meer dan? Is dat ergens bekend gemaakt?
Beide hebben firmware updates gekregen. Bij de G3 was dat bijvoorbeeld zodat je 6 effecten tegelijk kon gebruiken ipv 3.
Voor de multistomps (waaronder de MS-50g) kan/kon je bijkomende effecten kopen:
https://itunes.apple.com/us/app/stompshare/id567649359?mt=8
Maar sinds begin dit jaar zijn daar geen nieuwe effecten meer bijgekomen.
Vandaar misschien de verwarring over het ontbreken van toekomstige 'updates'.

telecastermaster
12 november 2015, 23:31
Ik heb de MS-50, de MS-70, de MS-100 (gehad), de G3 en de G5.
Ik vind de G3 de biggest bang voor de euro.
Heel fijn ding. Doordat je drie effecten naast elkaar hebt is het bedieningsgemak veel groter dan van de MS-50 terwijl de looper en drumcomputer hem ook nog eens tot die ideale thuis oefenmachine maakt. De looper is de eenvoudigste die ooit gehad heb.

Als je 1 compact pedaal wilt dan raad ik je MS-70 aan; die zit tjokvol met modulatieeffecten, delays en reverbs. Daar kun je voorlopig wel mee vooruit.

RB74
13 november 2015, 07:35
Over extra effecten toevoegen via je smartphone: dat kan dacht ik alleen met de MS-100BT. Die heeft daarvoor bluetooth aan boord, het inladen gaat daardoor erg makkelijk. De andere multistomps hebben de (vele) effecten ingebakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
13 november 2015, 08:30
Bedankt voor de tips mensen, maar ik ben er bij mijzelf al over uit dat als het één van deze Zoom apparaten wordt, dan de MS-50g. De 70CDR is leuk omdat hier mee modulaties en reverbs enz inzitten, maar voor mij zitten er daar meer dan genoeg van in de MS-50g. En daar bovenop heeft de MS-50g ook nog eens allerlei grappige filters en zo om thuis mee te stoeien. Zoals de Random Filter (RHCP - Throw Away Your Television, here we come!). Ik heb al meer dan genoeg aan 2 of 3 verschillende varianten per soort modulatie.
(het kan zijn dat ik het fout heb hoor, maar volgens mij zitten er toch alleen Modulaties, reverbs, en delays in de 70cdr?)

En oefenen doe ik zelf altijd gewoon met muziek mee. Dan zet ik gewoon nummers op en speel ik mee, verder is het geen gek idee om nog een TC Electronic Ditto Looper erbij aan te schaffen nee ;) daar zit ik nog over na te denken. Drumcomputer ben ik ook niet geïnteresseerd in. De Zoom G3 wordt hem echt niet voor mij.

Joost de Ruig
13 november 2015, 08:41
En oefenen doe ik zelf altijd gewoon met muziek mee. Dan zet ik gewoon nummers op en speel ik mee, verder is het geen gek idee om nog een TC Electronic Ditto Looper erbij aan te schaffen nee ;) daar zit ik nog over na te denken. Drumcomputer ben ik ook niet geïnteresseerd in. De Zoom G3 wordt hem echt niet voor mij.

Het feit dat er in de Zoom G3 een looper en diverse drumpatches in zitten, was voor mij juist de reden wél voor de G3 te kiezen. Bovendien is deze met 3 buttons live ook handiger te gebruiken. Ik snap dan ook niet dat je wel een losse Looper overweegt, terwijl de G3 goedkoper is in dat geval.

Braml
13 november 2015, 09:26
Een G3 past niet op mijn pedaalbord, en ik maak waarschijnlijk nooit gebruik van 3 effecten tegelijk uit zo'n kastje.

Daarnaast heb ik wel eens loopers geprobeerd (een Ditto, een Vox VDL looper, en een boss RC-2) En ik kwam tot de conclusie dat de ditto de enige was waarbij de geluidskwaliteit goed bleef. Ja, ik heb gezegd dat ik niet zo kritisch ben op kleine geluidsverschillen en kwaliteit, maar de kwaliteit van vooral de Vox was echt slecht, en de boss was hem ook net niet. Hierdoor ben ik gewoon bang voor alle loopers die geen ditto zijn xD

Drumpatches zaten ook op de Boss RC-2, en voor mij bleek dat geen interessante feature.

RB74
13 november 2015, 09:51
De Ditto is qua geluidskwaliteit idd echt goed. Handig klein formaat ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
13 november 2015, 12:49
Juist RB74!

Nu weet ik niet hoe goed de Digitech Jamman Express XT is? Volgens mij is die redelijk vergelijkbaar met de ditto, maar nooit geprobeerd.

Maar goed het gaat mij dus in deze thread over de Zoom MS-50g

Rinze
13 november 2015, 15:34
Brett Kinman heeft op zijn youtube kanaal drie filmpjes over de MS50-g staan. Maakte op mij een goeie indruk, het was dat ik mezelf er niet van kon overtuigen dat ik hem echt nodig had. Afkicken van GAS is een bitch :dontgeti:

RB74
13 november 2015, 16:35
Een multistomp is een probaat middel tegen GAS. Ineens heb je heel veel minder dedicated pedalen 'nodig'!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
14 november 2015, 09:46
Ja maar het is sowieso leuk speelgoed, of je hem nou nodig hebt of niet, je gebruikt hem wel.

En RB74, ik weet nooit of dat nou echt waar is, of dat ik mezelf dat wijs maak haha

RB74
14 november 2015, 11:02
Bij mij werkte het! Althans voor phaser-, vibe-, tremelo-, reverb-, delay-, slicer- en filterachtigen...

De zoektocht naar drive-, fuzz- en distortionpedalen ging nog wel even door na de komst van m'n Zoom. Een goeie delay had ik al: TC Repeater. Die bleef op m'n plank. Net als de Ibanez DFL, fabelachtig goeie flanger uit de eighties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
19 november 2015, 14:03
Nog even een vraagje trouwens mensen:
Stel ik wil wel die AB-list functie gebruiken, dan kan ik met behulp van de footswitch doorschakelen naar de volgende patch in de AB-list toch? Dus van A naar B naar C, enz.

Maar:
Een patch is toch een sequence van max 6 effecten achter elkaar? Als je dan doorschakelt naar de volgende patch, zet hij dan alle effecten in die patch aan, en alle effecten van de vorige patch uit? Of hoe werkt dit?

Voorbeeld:
Patch A: Flanger, distortion
Patch B: Phaser, overdrive

ik bevindt mij in patch A, die uit een flanger en een distortion bestaat, en beide effecten staan aan.
Als ik nu de switch indruk, switch ik naar patch B.
Gaan nu automatisch de Flanger en distortion van patch A uit, en de phaser en overdrive van patch B beide aan?

RB74
19 november 2015, 14:06
Ja, zo werkt het!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
19 november 2015, 14:13
Ja, zo werkt het!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo, dat is nog eens snel antwoord! Bedankt!

En stel ik zit in een patch (zonder de AB-functie te gebruiken).
ik heb hier een overdrive en een flanger na elkaar, beide uit.
Ik zet de overdrive aan, en ik ga naar links naar de flanger. Blijft de overdrive dan aan? En dan kan ik met de switch gewoon de flanger aan en uit zetten?

Rooker
19 november 2015, 16:30
Handig he die MS pedalen. Enige erg jammere is dat er niet een bypass op zit wanneer je die abc functie gebruikt. Je kunt tijdens live dus nooit een effect even uit zetten. Enkel door scrolen.

Braml
19 november 2015, 17:00
Handig he die MS pedalen. Enige erg jammere is dat er niet een bypass op zit wanneer je die abc functie gebruikt. Je kunt tijdens live dus nooit een effect even uit zetten. Enkel door scrolen.

Euh. je kunt toch gewoon een lege patch in je AB-list zetten? Als je een AB list maakt doe je dat toch met voorbedachte rade? Dan weet je dus waar je de lege patches moet plaatsen. (Ik heb dit pedaal dus niet, dus het zou zomaar kunnen dat ik het fout heb hoor! verbeter mij dan aub)

RB74
19 november 2015, 22:55
Zo, dat is nog eens snel antwoord! Bedankt!

En stel ik zit in een patch (zonder de AB-functie te gebruiken).
ik heb hier een overdrive en een flanger na elkaar, beide uit.
Ik zet de overdrive aan, en ik ga naar links naar de flanger. Blijft de overdrive dan aan? En dan kan ik met de switch gewoon de flanger aan en uit zetten?

Ja, dat kan, de multistomp onthoudt welk effect in de patch aan en uit staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rooker
19 november 2015, 23:18
Ja.. Maar stel dat je een favoriete chorus setting wilt, een delay en nog een reverb kun je wanneer je er een lege patch tussen zet alleen maar door scrollen. Je moet dus telkens langs alle presets voordat je weer bij het begin bent. Live natuurlijk niet handig dan wil je elk willekeurig effect aan en uit kunnen zetten. Soms wel eens zitten denken of een line 6 m5 niet meer iets voor mij is.
Nog een nadeel vind ik dat veel amps vooral met fx loops delays niet zo goed pakken voor de versterker. Maarja zet je het pedaal dan in de loop heb je weer niet veel aan de drives, octavers etc etc. Kortom super pedaal, heb zelf de cdr70 maar heeft wel zijn tekortkomingen. Voor de prijs niet te verslaan.

Braml
20 november 2015, 08:23
Ja.. Maar stel dat je een favoriete chorus setting wilt, een delay en nog een reverb kun je wanneer je er een lege patch tussen zet alleen maar door scrollen. Je moet dus telkens langs alle presets voordat je weer bij het begin bent. Live natuurlijk niet handig dan wil je elk willekeurig effect aan en uit kunnen zetten. Soms wel eens zitten denken of een line 6 m5 niet meer iets voor mij is.
Nog een nadeel vind ik dat veel amps vooral met fx loops delays niet zo goed pakken voor de versterker. Maarja zet je het pedaal dan in de loop heb je weer niet veel aan de drives, octavers etc etc. Kortom super pedaal, heb zelf de cdr70 maar heeft wel zijn tekortkomingen. Voor de prijs niet te verslaan.

De line 6 M5 kan toch ook niet elk willekeurig effect aan of uit zetten? En kan ook maar 1 effect tegelijk aan zetten toch? Ook is deze veel groter dan de zoom.

Het is zeker niet ideaal nee, maar zoals ik al aangaf wil ik de zoom niet per se voor de ab-functie gebruiken. hooguit 1 effect tegelijk. Dan zou ik vlak voor het volgende nummer een ander effect kunnen instellen om te gebruiken. En ik heb 3 analoge drives dus die kan ik aan en uitzetten wanneer ik wil!

Rooker
21 november 2015, 22:48
Je kunt wel meerdere effecten die je in 1 present hebt staan aan en uit zetten hoor. Dan moet je de lineselector aan het eind zetten. Dan gaat alles in een keer aan of uit.

telecastermaster
22 november 2015, 14:38
Ja.. Maar stel dat je een favoriete chorus setting wilt, een delay en nog een reverb kun je wanneer je er een lege patch tussen zet alleen maar door scrollen. Je moet dus telkens langs alle presets voordat je weer bij het begin bent. Live natuurlijk niet handig dan wil je elk willekeurig effect aan en uit kunnen zetten. S

Om die reden vind ik de G3 de grootste bom van de hele serie. Je kunt gewoon drie effecten tegelijk gebruiken en aan en uit schakelen zonder te scrollen. Dat is podiumwaardig. Maar ja, zelf weten hoor...

beus
25 november 2015, 21:49
voor het geld is de MS50G inderdaad een geweldig pedaal. voor een echt handige bediening heeft die toch een knop te weinig. ik gebruik hem alleen voor de losse effecten (1 effect per preset) die ik dan met de hand klaar zet (even bukken op het podium) en met de voet aan en uit zet. bij een preset met meerdere effecten kan je niet zien wat er aan of uit staat en dat vind ik te lastig. vervorming en delay haal ik uit andere pedalen maar een keer een phaser, autowah, of iets anders leuks komt uit de zoom. ik ga wel proberen of een looper erbij niet handig is om toch de ABC functie te kunnen gebruiken en met de looper het pedaal uit de keten te halen. ook omdat die niet helemaal neutraal is in de uit-stand (kleurt best wel)

Braml
26 november 2015, 10:04
voor het geld is de MS50G inderdaad een geweldig pedaal. voor een echt handige bediening heeft die toch een knop te weinig. ik gebruik hem alleen voor de losse effecten (1 effect per preset) die ik dan met de hand klaar zet (even bukken op het podium) en met de voet aan en uit zet. bij een preset met meerdere effecten kan je niet zien wat er aan of uit staat en dat vind ik te lastig. vervorming en delay haal ik uit andere pedalen maar een keer een phaser, autowah, of iets anders leuks komt uit de zoom. ik ga wel proberen of een looper erbij niet handig is om toch de ABC functie te kunnen gebruiken en met de looper het pedaal uit de keten te halen. ook omdat die niet helemaal neutraal is in de uit-stand (kleurt best wel)

Bedankt voor de info! Het is inderdaad ook mijn bedoeling om dit pedaal op deze manier te gebruiken!

Ik zit nu trouwens ook te denken aan gewoon een Mooer Mod Factory. Altijd duidelijkheid wat voor effect je ervoor hebt (terwijl er niks op de achtergrond aan staat). 11 verschillende leuke modulatie effecten. Lekker klein formaat. Ziet er wel ideaal uit moet ik zeggen, ervaringen met dit pedaal?

Braml
8 december 2015, 08:38
Nou, na wel anderhalve maand wachten met het bestellen van de Zoom MS-50g heb ik hem gisteren dan toch besteld bij Thomann! Ik denk dat een GAS-aanval wel uitgesloten is nu ik dit ding na al die tijd nog steeds zo graag wil. Tevens was de doorslag het verkopen van een van mijn pedalen (die ik nooit gebruik) voor een flink bedrag, dus had ik nog minder reden om me schuldig te voelen!

Ik zal wel in dit topic aangeven wat mijn bevindingen zijn met het apparaat :D Ik krijg hem waarschijnlijk morgen of overmorgen!

Braml
11 december 2015, 20:23
De zoom is vandaag binnen gekomen. Ben er nu ongeveer 2 uurtjes mee aan het spelen. Lijkt erop dat dit een perfect apparaatje is voor mij! Tuner werkt ook perfect naar mijn idee! Minstens net zo goed als mijn Korg Pitchblack. Mooie chorus gebruikt net (het Boss CE-1 model: VintageCE). Het valt al op dat er iets noise komt ookal heb je geen effecten aan, maar een Zoom Noise Reduction (ZNR) aan het begin van de keten lost die noise perfect op. Ik merk niks van tone loss tot nu toe. Veel mensen op internet vinden de overdrives en distortions echt drie keer niks, maar ik moet eerlijk zeggen dat er aardig wat models tussen zitten die bruikbaar zijn, en zelfs best gaaf eigenlijk! Ook een paar mindere, maar dat geeft niks dan natuurlijk.

Ik ben nu op zoek naar een phaser geluid waarbij je de mix kunt afstellen tussen het phaser effect en je dry sound. Ik wil graag kunnen afstellen dat mijn dry sound minder goed te horen is en mijn phaser effect beter. Bestaat dit uberhaupt?

Maar kortom: mijn eerste indruk is dat dit echt een fantastisch pedaal is, precies zoals ik had gehoopt en gedacht! Ik had gelukkig ook goed onderzoek gedaan van tevoren naar dit pedaal. (Ik hoefde niet eens uit te zoeken hoe het hele pedaal werkte, en hoe ik door het menu moest komen en zo. Dat wist ik allemaal al door van te voren van alles op internet te zoeken).

Ik ga binnenkort denk ik eens wat uitgebreider vertellen over mijn ervaring met het pedaal. Misschien beantwoord ik zelf wel even de vragen uit de eerste post van deze thread :D

RB74
12 december 2015, 09:12
Gefeliciteerd met je multistomp!

Een phaser die het phase-effect mixt met dry zit er volgens mij niet in.

Op de MS100 die ik heb, kun je een Small Stone toevoegen. Die klinkt echt lekker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mattihafler
12 december 2015, 09:39
Gefeliciteerd! Heb zelf de ms70 en is ook prima ding!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Braml
13 december 2015, 18:09
Gefeliciteerd met je multistomp!

Een phaser die het phase-effect mixt met dry zit er volgens mij niet in.

Op de MS100 die ik heb, kun je een Small Stone toevoegen. Die klinkt echt lekker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dankje!! Werkt goed! Jammer van die phaser :(. Bij de small stone kun je toch bijna niks afstellen? Ook geen mix denk ik dan toch? Wel vreemd dat er iets van 6 of 7 choruseffecten in zitten (waar ik het verschil niet goed tussen hoor), en maar 1 phaser. Een duophaser en een warpphaser noem ik dan weer wat anders.

Is er ergens een lijst met alle effecten die in stompshare staan dan? En welke 20 effecten je gratis krijgt (dat lees ik ook op internet namelijk). Ik zie alleen een lijst waar iemand all die updates in de stompshare app opsomt. Maar dan staat er soms ook: 6 effects added (zonder te vermelden welke).

Braml
15 december 2015, 16:34
Oef, had gisteren toch naar veel noise door de zoom ms-50g bij het harder zetten van mn amp. Ook nog echt zo'n digitale noise, bah. Ik had zelfs noise reductions in mn patches zitten maar die hielpen blijkbaar niet veel. En ik kan dit pedaal ook niet echt in de send/return keten van mn boss ns-2 zetten toch? want ik gebruik hem juist voor modulaties en delay.

Enige tips? Of ligt dit gewoon aan de kwaliteit van mn het pedaal? Anders durf ik hem denk ik niet live te gaan gebruiken..

fred dons
15 december 2015, 17:16
wat voor voedig gebruik je ? ik heb die van mij gewoon in de Loop zitten van mijn mesa zonder storing Maar ik moest hem wel los koppelen van mijn 1spot voeding

Braml
15 december 2015, 20:18
Hij zit aan een daisy chain samen met 6 andere pedalen. Zou dat het zijn dan?

grayfink
15 december 2015, 20:20
Probeer het eens zonder alle andere zooi er aan zou ik zeggen.

RB74
15 december 2015, 23:10
Heb zelf nooit last van bijgeluiden, vreemd. Ook niet op heel hoge volumes. Terwijl m'n multistomp aan een daisychain / 1spot hangt. Ik gebruik vnl modulatie / delay / reverb. De gainy effecten piepen wel (high gain ampmodellen en distortions). Maar die gebruik ik nooit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk