PDA

View Full Version : Moet ik deze deal aanpakken?



Speeddemon
19 juli 2003, 19:30
Hoi mensen, ik had op een Engl Savage 60 in nieuwstaat geboden,
565 euro (nu kopen prijs was 700), was overboden op 570.

Nou mailt die verkoper me terug dat de hoogste bieder op weg naar hem een auto-ongeluk heeft gehad en dat ie em mij wel wil verkopen voor 565 (+45 verzendkosten)

Ik heb aan de ene kant zoiets van "doen, koopje!", maar aan de andere kant van "zouden die hoogste bieder en verkoper onder een hoedje spelen?"

Dan komt er nog eens bij dat ik er eentje in Nijmegen kan kopen voor 1000 euro (ook 2e hands, izgst), maar deze is incl. op maat gemaakte flightcase. Hierbij kon ik dan een nieuw Engl 2x12" cab met Vintage 30's voor 600 euro krijgen.

Zal ik voor zekerheid en ongeveer 200 euro duurder gaan in NL of de gok nemen en voor 610 een vette versterker thuis hebben?

Zou iemand van jullie hem evt. overkopen als ik toch bedenkingen heb, of is die Savage 60 niet zo populair?

Negative K3 fan
19 juli 2003, 19:32
200 euro is een aanzienlijk bedrag... maar flightcases zijn duur.

BLOK182
19 juli 2003, 19:34
...en als je daar met 100% zekerheid kan kopen, das ook wat waard. Reken bijv. 100 voor de flightcase, en zeg dat je voor 100 euro een zekere deal hebt.

Speeddemon
19 juli 2003, 19:39
Nee, ik bedoel, 800 voor die amp, 200 voor die flightcase...
dan is die amp nog steeds 200 euro duurder. En hij stond voor 1200 netto, dus ik heb er al 200 afgeluld. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is evt. een gratis kwaliteits speaker-kabel erbij vragen als ik daar de set koop.

Dirtypool
19 juli 2003, 20:11
Bij zulk soort mailtjes krijg ik altijd het idee dat de verkoper zelf zit mee te bieden in de bibliotheek of zo.
Beetje vaag.
Boden er nog meer mensen mee?

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 20:18
waarom zou die ander die versterker niet meer kopen als 'ie een ongeluk heeft gehad? is 'ie dood ofzo?

Robbert
19 juli 2003, 20:33
waarom zou die ander die versterker niet meer kopen als 'ie een ongeluk heeft gehad? is 'ie dood ofzo?

Dat schoot mij ook even te binnen. Het kan natuurlijk wel een heel ernstig ongeluk zijn geweest..?

Aan de andere kant. Het doet voorkomen alsof het toch een mooie prijs is.

sash
19 juli 2003, 20:33
Ik zou voor zekerheid gaan en kopen in de NL. Met buizenamps moet je toch altijd voorzichtig zijn en zeker weten wat je koopt.

PeArLjAm
19 juli 2003, 20:54
waar moet die versterker vandaan komen dan? Vraag ff of ie wat fotos maakt enzo 600 is wel cheap moet ik zeggen :lol:

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 20:57
Het kan natuurlijk wel een heel ernstig ongeluk zijn geweest..?


Zal wel meevallen, anders wist die verkoper het namelijk waarschijnlijk niet. Probeer contact te leggen met degene die de veiling eigenlijk had gewonnen

frankpaul1
20 juli 2003, 02:49
Fuck it, gewoon kopen dat ding. Ik bedoel het is in Duitsland. Zodra je zijn adres en telefoonnummer geveriefieerd hebt is het allemaal toch gewoon hetzelfde als in NL kopen.

FragDaddy
20 juli 2003, 08:55
Eh? wat is de staat van de buizen in beide versterkers? als je de buizen moet vervangen ben je dik 200 euro kwijt en dus kun je hier beter even goed naar kijken.

Ik zou de versterker kopen waarbij bewezen kan worden (factuur) dat de buizen recent vervangen zijn.. als dat bij beide geldt, of juist niet, zou ik voor de goedkoopste gaan.



waarom zou die ander die versterker niet meer kopen als 'ie een ongeluk heeft gehad? is 'ie dood ofzo?

misschien heeft ie zijn auto in elkaar gereden? (als in AUTO ONGELUK ???) en heeft ie nu schade aan zijn auto en moet ie daar geld aan uitgeven.. DUH!

Speeddemon
20 juli 2003, 12:38
Ja precies, hij moest dokken voor z'n auto, dus geen geld meer voor de versterker.

Volgens de verkoper is de amp 2 jaar oud, en heeft hij hem maar 3 maanden in een studio gebruikt, maar omdat ie nu vaker op z'n Bogner combo speelt, staat de Engl te verstoffen. Volgens hem is ie verder in nieuwstaat.

http://www.dodstudios.net/uploads/uploads/Engl.jpg

T gaat dus alleen om de head!!!
Hij moet uit Hamburg, Duitsland komen.

Hij zegt ook "jij mag hem dus hebben voor jouw hoogste bod 565, maar als je dat niet wilt zet ik hem gewoon weer op Ebay."

FragDaddy
20 juli 2003, 13:34
Ja precies, hij moest dokken voor z'n auto, dus geen geld meer voor de versterker.

Volgens de verkoper is de amp 2 jaar oud, en heeft hij hem maar 3 maanden in een studio gebruikt, maar omdat ie nu vaker op z'n Bogner combo speelt, staat de Engl te verstoffen. Volgens hem is ie verder in nieuwstaat.

T gaat dus alleen om de head!!!
Hij moet uit Hamburg, Duitsland komen.

Hij zegt ook "jij mag hem dus hebben voor jouw hoogste bod 565, maar als je dat niet wilt zet ik hem gewoon weer op Ebay."

Klinkt als een nette deal. is hetzelfde als ik gezegd zou hebben als de koper hem niet meer wil..

nou, als ie echt maar 3 maanden gebruikt is kunnen de buizen nog wel even mee, maar ga er voor het gemak maar vanuit dat ie gewoon 2 jaar heeft gedraait en dat de buizen dus ook aan vervanging toe zijn (daar ga ik altijd standaard vanuit als ik een 2ehands buizenbak ga kopen, of er moet een factuur bij zijn dat de buizen recentelijk vervangen zijn)

Speeddemon
20 juli 2003, 13:50
Ik had hem nog een mailtje gestuurd aangaande de staat van de buizen, hij mailde terug:
"Hi,
I haven't changed the tubes! I used them for just 60 hours. They sound very
good, I tried them ten days ago!
cheerz, Tobias"

wat denk je?

Mitch
20 juli 2003, 14:06
Lijkt een flauwe vraag, maar hij is serieus bedoeld: ben je er al wel van overtuigd dat je deze amp wil, want hiervoor twijfelde je nog al over Fireball/Savage/SE etc.
Ik weet hoe dat gaat: twijfel je nog een beetje, kom je een goede aanbieding tegen en je denkt: tja, toch maar doen ! (GAS ! GAS !)


Drie maanden later denk je "had ik nou toch maar...."
(Zie topic 'Marshall 1987x wie heeft -em', no offence sash :))

iam
20 juli 2003, 14:19
gewoon doen man :)

Speeddemon
20 juli 2003, 14:33
Seymour, ik weet wat je bedoelt hoor, maar ik heb een tijd geleden ook op de Powerball gespeeld en die was rete-vet, alleen misschien iets té vet. En hij miste een stel belangrijke functies die de SE wel heeft.

Ik heb Signsofzodiac ook ge-PM'ed, omdat hij de SE heeft en de Savage 60 ook goed kent. Ik heb dus in Nijmegen wel op de Savage 60 gespeeld en die klonk gewoon goed, ook al moest ik in het lead-kanaal het laag redelijk ver open draaien en de depth-boost aanzetten, maar dat schijnt een bekend euvel van deze versterker te zijn.

Ik vond het clean van de Savage 60 wel iets meer karakter hebben dan dat van de SE, die moet je helemaal open draaien om een beetje 'grom' d'r in te krijgen.

@Iam, zou jij hem evt. overkopen dan van me als ik het doe en ik besluit naderhand toch voor de SE te gaan ofzo?

Quink
21 juli 2003, 10:50
Nou mailt die verkoper me terug dat de hoogste bieder op weg naar hem een auto-ongeluk heeft gehad en dat ie em mij wel wil verkopen voor 565 (+45 verzendkosten)

Ik heb aan de ene kant zoiets van "doen, koopje!", maar aan de andere kant van "zouden die hoogste bieder en verkoper onder een hoedje spelen?"

Het is voor 99% zeker een trucje. Die gozer heeft gewoon doorgeboden tot hij net over jouw hoogste bod heenging. Toen dit voor hem een voldoende hoge prijs opleverde, verdween in een keer de zgn. hoogste bieder. Als je het een goede deal vindt qua versterker, en de versterker is in orde zou je het alsnog kunnen doen, maar je bent wel genaaid qua prijs.

Ic3gl0vE
21 juli 2003, 11:04
misschien heeft ie zijn auto in elkaar gereden? (als in AUTO ONGELUK ???) en heeft ie nu schade aan zijn auto en moet ie daar geld aan uitgeven.. DUH!

*slaat zichzelf voor z'n hoofd*
Dat zou natuurlijk ook kunnen ja

Speeddemon
21 juli 2003, 19:00
Helaas, de deal is off... Hij zet 'm opnieuw op Ebay, en ik ga de mijne waarschijnlijk in Nijmegen halen. Krijg daar namelijk wel een jaar garantie op de top+goeie speakerkabel.

Quink
21 juli 2003, 20:11
Helaas, de deal is off... Hij zet 'm opnieuw op Ebay, en ik ga de mijne waarschijnlijk in Nijmegen halen. Krijg daar namelijk wel een jaar garantie op de top+goeie speakerkabel.

Moet je voor de grap eens in de gaten houden wat er nu "spontaan" op geboden gaat worden. Ik wed minimaal 550Euro.

Speeddemon
21 juli 2003, 20:39
Quink, het was wel zo dat er een heel stel anderen meededen, waaronder iemand die 550 boodt, maar dat was niet die Jamesmarshallh (=winnende bieder).
Hij verwachtte er wel veel meer voor ja, aangezien de Nu kopen prijs 750 euro was, en hij boven de 680 zelf de verzendkosten zou betalen, dus dan is het wel matig voor 'm als z'n amp maar 565 zou opbrengen.

Who knows, misschien wist ie wel dat ik uiteindelijk toch nee zou zeggen, zodat ie een excuus had om de amp opnieuw aan te bieden, en er mogelijk meer geld uit te sleuren deze keer.

Mitch
21 juli 2003, 21:29
All's well that ends well: alvast gefeliciteerd !

Speeddemon
21 juli 2003, 23:16
Hey Seymour, wat zou jij doen?

-2e hands Engl Savage 60 (i.z.g.st)
-Engl 2x12" cabinet met Vintage 30's
-op maat gemaakte flightcase voor Savage 60
-goeie speakerkabel
=1600 euro (in Nijmegen)

of

-nieuwe Engl Savage SE (ouwe versie)
-Engl 4x12" cabinet met V60's
-op maat gemaakte flightcase voor Savage SE
-footswitch
=tussen de 2400 en 2600 euro bij Beyers in Duitsland?

FragDaddy
21 juli 2003, 23:50
Hey Seymour, wat zou jij doen?

-2e hands Engl Savage 60 (i.z.g.st)
-Engl 2x12" cabinet met Vintage 30's
-op maat gemaakte flightcase voor Savage 60
-goeie speakerkabel
=1600 euro (in Nijmegen)

of

-nieuwe Engl Savage SE (ouwe versie)
-Engl 4x12" cabinet met V60's
-op maat gemaakte flightcase voor Savage SE
-footswitch
=tussen de 2400 en 2600 euro bij Beyers in Duitsland?

Ik ben wel niet seymour, maar wil toch even mijn mening geven. (hoop dat je het niet erg vindt :-?)

ehm als je het geld ervoor heb zou ik voor een nieuwe SE gaan.. toch een completere versterker en een 4x12 en natuurlijk NIEUW..

ga er maar vanuit dat er bij die 2ehands engl nog nieuwe buizen in moeten.. dus voeg er maar 200 pleuro aan toe.. kom je nog dichter in de buurt.. naja.. toch 600-800 euro verschil.. tja. het is jou keuze.

voor mij zou dit ook een moeilijke keuze zijn, maar als ik het geld had (en het niet ergens anders voor nodig had) had ik voor de SE gegaan, bij Beyers, zoals je noemt, maar dan niet met een 4x12, maar met een 2x12 met V30 (een 4x12 is te zwaar/groot en geeft veel te veel volume! ook vind ik de V30 een mooier klinkende speaker dan de V60).. maargoed. is helemaal persoonlijk natuurlijk..

Mitch
22 juli 2003, 00:01
Ik zou eerst eens goed nadenken wat ik echt wilde en ging dan pas prijzen vergelijken :)
Nee, serieus, dit is nou precies wat ik eerder bedoelde: de Savage vind je simpeler, maar lekkerder klinke, m.u.v. Lead.
SE is completer, maar clean is wat minder.

De één nieuw, de ander tweedehands maar met garantie....
Dat soort dingen boeit eigenlijk niet, want voor hetzelfde geld kom je volgende maand een leuke tweedehands SE tegen :o

Nog even over beide: merk buis kan ook wel eens het verschil maken tussen genoemde verschillen, ik bedoel, dat soort nuances zijn vaak wel op te lossen door van merk buis te switchen of evt. ook de pre-amp buis.

4x12 tegen 2x12 is ook weer zoiets.... heb je een auto, hoe groot (niet iedereen is zo gek als ik om een busje te kopen :D ) hoe vaak treed je op en waar.... afwegingen te over. Geef anders nog eens wat meer info.

Gebruikte jij trouwens ook niet de Tube Factor ? Heb je die al over de versterker gehoord ? Kan ook interessant zijn.

sash
22 juli 2003, 00:18
Auto moet geen probleem zijn. Een vriend van me krijgt z'n 4x12 Marshall half stack met gemak in z'n 25 jaar oude Toyota Corolla. Het record is 2 Super Reverbs in flightcase, Vibrolux in Flightcase, gitaar, effectentas en 2 man in die wagen :)

Speeddemon
22 juli 2003, 00:36
@Seymour,
heb momenteel zelf geen auto, kan meestal met de zanger van m'n band meerijden, die heeft een moderne Peugot stationwagon (waar soms ook het 2x10" bascombootje in meemoet).

Ik heb die Tubefactor over de Savage 60 gebruikt, erg leuk, maar nog leuker bijna was m'n Dod 250 en/of Boss CS-2.

Alleen wat betreft 2x12" of 4x12", die 2x12" met Vintage 30's is even duur als bij Beyers de 4x12" met V60's (allebei +/-580 euro), en volgens mij is een Savage SE (fullsize) op een 2x12" geen gezicht, maar da's misschien esthetisch muggenziften.

Wat die buizen betreft van de Savage 60, daar kreeg ik een soort garantie op zo van "als nou over een week of 4/5 die buizen het begeven, vervangen we ze gratis, maar na een half jaar ofzo, dan wordt het een ander verhaal" en ze hadden hem doorgemeten, en volgens hen kon ie nog goed mee, was alles in orde.

Kan ik bij Beyers een korting lospeuteren als ik al die dingen zou bestellen? (bij elkaar +/- 2660 euro, ik dacht aan 2400 betalen...)

Speeddemon
22 juli 2003, 00:40
Ik zou eerst eens goed nadenken wat ik echt wilde en ging dan pas prijzen vergelijken :)
Nee, serieus, dit is nou precies wat ik eerder bedoelde: de Savage vind je simpeler, maar lekkerder klinke, m.u.v. Lead.
SE is completer, maar clean is wat minder.
Ik vond de lead van ds Savage 60 ook top, alleen je moest er wel veel laag bijdraaien. Maar volgens de verkoper kon je dat al aardig oplossen door voor die Vintage 30's te gaan, die zouden meer en strakker laag hebben dan de V60's



Dat soort dingen boeit eigenlijk niet, want voor hetzelfde geld kom je volgende maand een leuke tweedehands SE tegen :o

Volgens mij is de kans groter dat ik volgende maand een affaire heb met Famke Janssen. :roll:

Quink
22 juli 2003, 10:00
Quink, het was wel zo dat er een heel stel anderen meededen, waaronder iemand die 550 boodt, maar dat was niet die Jamesmarshallh (=winnende bieder).
Hij verwachtte er wel veel meer voor ja, aangezien de Nu kopen prijs 750 euro was, en hij boven de 680 zelf de verzendkosten zou betalen, dus dan is het wel matig voor 'm als z'n amp maar 565 zou opbrengen.

Stel, er bieden 10 mensen mee. Nr's 1 t/m 9 bieden 200-350 Euro als maximum. Jij hebt een max van 570. Dan is in principe de versterker voor jou voor 355 Euro. Maaaarrrr, onze verkoper wil minimaal 600 Euro. Dus biedt hij via via 600 Euro. En kijk, de versterker is verkocht voor 575 aan Jamesmarshallh. Tsja denkt de verkoper, of nogmaals in de aanbieding, of de tegenvallende prijs accepteren. Nogmaals: James heeft gewonnen. Prijs accepteren: James krijgt "autopech". Haak jij alsnog af, of zeur je te veel, ach de prijs was toch maar zo zo, en het ding vreet geen brood.

Mischien wantrouwend, maar het zou mij zeeeeeer weinig verbazen als er zoiets is gebeurd.