PDA

View Full Version : Gibson J-160E van Lennon geveild



Joost de Ruig
8 november 2015, 15:59
Een Gibson J-160E, die eerst aan George Harrison toebehoorde en later aan John Lennon, is dit weekend geveild voor €2.41 miljoen. De gitaar was vermist sinds een Kerstoptreden van de Beatles in 1963 en dook 50 jaar na dato op.

http://magazine.dv247.com/wp-content/uploads/2011/07/john-lennon-gibson-j-160e.jpg

deefke666
8 november 2015, 16:03
Ik had het ook gelezen vanmiddag.
In mijn ogen is dat gewoon pure waanzin.

Joost de Ruig
8 november 2015, 16:12
Ik kan het de vorige eigenaar niet kwalijk nemen, die kan straks met vervroegd pensioen. Het gevaar bestaat bij dit soort veilingen altijd dat de gitaar in de kluis van een rijke vent verdwijnt en vervolgens niet meer gezien en bespeeld wordt. Nu was dat bij deze specifieke gitaar toch al het geval, maar vele andere bekende gitaren zijn na een veiling helaas wel volledig uit het zicht geraakt. Ik heb het elders al eens gememoreerd: de broer van Rory Gallagher heeft diens beroemde Strat in beheer en deze gitaar is niet alleen te bezichtigen, maar wordt in bijzondere gevallen ook uitgeleend. Zo speelde Joe Bonamassa er vorig jaar een concert op. Hulde!

deefke666
8 november 2015, 16:24
Ja die vorige eigenaar is binnen nu.

En inderdaad de broer van Rory beheerd veel van zijn spullen en leent ze bij uitzondering wel eens uit,
ik dacht dat de vrouw van Bonamassa dat vorig jaar voor hem geregeld had.
Moet wel kicken zijn om op zo een icoon te kunnen spelen, zelfs al ben je Joe Bonamassa.

Hotpepper01
8 november 2015, 17:38
Ik had het vanmorgen al gemeld in het "bizarre berichten" topic. Wat nog wel leuk en interessant is, is de folder van de gitaar.
Die is gewoon heel mooi om te zien en geeft toch wel een heel leuk beeld van de tijd dat John de gitaar nog wel in zijn bezit had.
En ergens - ik weet niet eens waar - zag ik ook nog een clip van de vorige bezitter die de gitaar jarenlang in bezit had, zonder te weten wat hij in huis had, totdat een kenner hem ontdekte...

https://www.juliensauctions.com/images/auctions/2015/icons-and-idols-rock/flipbook-lennon/icatalog.html