PDA

View Full Version : TC Electronics G System



Aca Ilic
6 november 2015, 17:41
Heey guys,

aangezien ik van plan ben om deze voor mijn andere project ( coverband ) aan te schaffen,had ik van jullie graag een mening over hoe jullie deze vinden, en wat de redelijk prijs voor een tweedehands G system zou zijn.
alvast bedankt
cheers
Alex

telerocker
6 november 2015, 18:00
Ik zie er een staan voor 650 euro. Met een beetje pingelen ben je voor 500-550 euro klaar. Dat lijkt me een mooie prijs voor het flagship van TC Electronic.

Aca Ilic
9 november 2015, 22:36
Verder geen ervaringen/suggesties...? Ik heb op meer dan 1 reactie mbt prijs gehoopt.

roger
10 november 2015, 07:20
Niet qua G System..ik heb nu een jaar een Nova System, 2e hands voor 200. Ben er erg blij mee. Alles wat je nodig hebt in een compact kastje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
10 november 2015, 18:45
Ik wil best nog een keer reageren. Voor 500-600 euro koop je een arsenaal aan kwaliteitseffecten in een mooie unit die ook tal van loops aan boord heeft.

Aca Ilic
10 november 2015, 19:25
thnx tele !!!
cheers
Alex

daghengst
11 november 2015, 20:52
Hey Alex. Ik heb sinds een paar maanden ook een G-System na eerst een G-major en daarna een G-Force gehad te hebben. Ben zeer te spreken over de effecten. Na enig uitzoekwerk is het programmeren me heel erg meegevallen.
Ik heb wel nog de nova drive aangeschaft maar dat is geen vereiste. Ik heb voor de G € 600 betaald inclusief 2 boss pedalen voor volume en expressie.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

harrie-beton
11 november 2015, 20:56
Als jij alle drive uit een ander ding haalt is de G system wel goed.
In een coverband zou ik niet zo snel een G system doen, er zit toch geen overdrive/distortion op een G system?
http://www.tcelectronic.com/g-system/

daghengst
11 november 2015, 22:15
Als jij alle drive uit een ander ding haalt is de G system wel goed.
In een coverband zou ik niet zo snel een G system doen, er zit toch geen overdrive/distortion op een G system?
http://www.tcelectronic.com/g-system/
Idd maar daarom heb ik dus de Nova Drive aangeschaft... it's easy...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

harrie-beton
12 november 2015, 09:22
Heb ik ook overwogen maar nova heeft geen effect loop.

Aca Ilic
12 november 2015, 18:18
thnx guys,
de bedoeling is dat ik mijn Ethos overdrive en Rodenberg Gas 828 als twee goede overdrive /distortions aan hang. Dan ben ik in principe mee klaar ( incl. nog een of twee exp pedalen, dat ben ik nog aan het overwegen).
Dit is alles wat ik wou weten, enorm bedankt iedereen.
cheers
Alex

telerocker
12 november 2015, 18:56
Bij elkaar heb je dan drie heel erg goede units. Als je daar een gig niet mee doorkomt, weet ik het ook niet meer.

Aca Ilic
12 november 2015, 20:49
thnx buddy
cheers
Alex

telerocker
12 november 2015, 22:01
Yw, de tijdseffecten van de G System zijn zeer fraai. Ik heb hem eens overwogen, maar vond hem te groot en te prijzig voor wat ik nodig heb. Ik gebruik spaarzaam delay en soms een phaser en trem. Negentig procent van de tijd is mijn geluid gitaar > amp.

Aca Ilic
13 november 2015, 00:03
Dat is ook de beste TR, alleen ben ik met sommige nummers gebonden aan whammy(RAM),delay (u2)etc etc