PDA

View Full Version : Suhr Bella pedalen amp



tnijland
5 november 2015, 21:33
Hadden jullie deze al gezien?

http://www.suhr.com/Bella/

Ziet er veelbelovend uit...

pasqual
5 november 2015, 21:53
Nee, nog nooit van gehoord maar klinkt absoluut te gek:


https://www.youtube.com/watch?v=IS6oIevEVlg

Wel aan de dure kant: net geen 2000,- dollar.....

Joost de Ruig
5 november 2015, 22:07
Klinkt zeker goed, maar $2000,-? No way (for me).

tnijland
5 november 2015, 23:02
Tja, de prijs is inderdaad wel aan de hoge kant zoals we dat gewend zijn van de Suhr producten. Ik verwacht echter wel dat het een top-notch versterker is die zijn gelijke niet kent. Maar als je dat vergelijkt met de Fender ML is het wel een te groot verschil...

Het formaat, 6L6 buizen, 22/44 Watt, tube buffered loop, 6dB boost en de 3-voudige bright functie t.b.v. pedalen afstemming spreken me wel aan. Ik ben wel benieuwd hoe het volume werkt m.b.t preamp en output tegelijkertijd regelen m.b.v. 1 knop.

Joost de Ruig
5 november 2015, 23:20
Tja, de prijs is inderdaad wel aan de hoge kant zoals we dat gewend zijn van de Suhr producten. Ik verwacht echter wel dat het een top-notch versterker is die zijn gelijke niet kent. Maar als je dat vergelijkt met de Fender ML is het wel een te groot verschil...


Precies wat ik dacht. Ik heb dus een Fender ML en ben daar superhappy mee. Deze Suhr kost het dubbele, maar of hij beter is/klinkt???? Zo ja, dan heb ik het verschil er niet voor over.

Pepe
6 november 2015, 00:58
Zo'n filmpje zegt me helemaal niks, 1 sound, in de mix, dikke delay erover en wie weet ook na bewerkt. Ik hoor ook wel dat het geen JCM is maar uit een ML moet je deze brave smooth sound toch ook wel kunnen halen?

telerocker
6 november 2015, 01:28
Pepe maait het gras voor mijn voeten weg. De ML kan dat ook wel, of welke Hot Rod dan ook. Booster ervoor, delay in de loop en hatsikidee gaan.

Demo Pete Thorn:


https://www.youtube.com/watch?v=Fkm6g7MCEbE

Brad
6 november 2015, 03:21
Altijd eerst zelf uitproberen . Ik heb ook weleens meegemaakt dat bepaalde gear op youtube niet zo best klonk maar toen ik het zelf uitprobeerde juist geweldig klonk

arjanb01
6 november 2015, 06:56
Leuk ding maar de zoveelste boutique amp met dezelfde vermogensrange en eindtrap buizen dan we al van andere amps gewend zijn.
En dat terwijl de markt overvol is met amps.
Waar ik wel 2K voor over heb zijn de friedman versterkers, die klinken het overtuigendst.

Joost de Ruig
6 november 2015, 07:57
Waar ik wel 2K voor over heb zijn de friedman versterkers, die klinken het overtuigendst.

Vervormd is where the magic happens met de Friedman. Crunch en distortion zijn echt prachtig. Clean blijf ik liever aan mijn Fender Landau vasthouden. Nadeel van de Friedman: buiten mijn budget :(

tnijland
6 november 2015, 08:12
Nou, in het voordeel van de Suht kan ik wel beweren dat ze wel iets beter in kwaliteit en sound zijn dan de gemiddelde boutique amp. Ik heb zelf al jaren een Custom Audio OD100 Scott Henderson met Lukther lead kanaal. Het clean is echt fenomenaal goed met een prachtig rafeltje als je de boost op het 1e kanaal instelt, het lead is een heerlijke Lukather slag sound en de boost op het 2e kanaal maakt er een super volle en bruikbare solo sound van.

Er zijn natuurlijk heel veel amps die zoiets wel kunnen, maar niet zo goed en ik heb er (te)veel geprobeerd ;-)

arjanb01
6 november 2015, 09:59
Blijft een dure hobby.
Ach de ene amp kan iets beter dan de ander. Het beste is meerdere amps tegelijk gebruiken en AB-en 😉
Nadeel: hernia😂

Kim Wilson
6 november 2015, 10:18
Precies wat ik dacht. Ik heb dus een Fender ML en ben daar superhappy mee. Deze Suhr kost het dubbele, maar of hij beter is/klinkt???? Zo ja, dan heb ik het verschil er niet voor over.
Twee keer zo duur betekent nu eenmaal niet twee keer zo goed. Ook hier is de 80-20-regel wel van toepassing. 80% kwaliteit voor 20% van het geld. Hoe dichter je bij die 100% kwaliteit komt, hoe meer geld het kost. Als je tevreden bent met je ML, prima, maar wil je het onderste uit de kan zul je echt serieus moeten betalen.

arjanb01
6 november 2015, 11:23
En zo werkt het met alles. Ach en meestal wordt je uitversterkt met een mic voor de amp, dus het verschil hoor je in de zaal toch niet. Dus zonde om 3k of meer voor een boutique amp neer te leggen vind ik. Jij alleen hoort en merkt het verschil op het podium maar in de zaal valt dit helemaal weg.

Kim Wilson
6 november 2015, 11:49
En zo werkt het met alles. Ach en meestal wordt je uitversterkt met een mic voor de amp, dus het verschil hoor je in de zaal toch niet. Dus zonde om 3k of meer voor een boutique amp neer te leggen vind ik. Jij alleen hoort en merkt het verschil op het podium maar in de zaal valt dit helemaal weg.
Hier ben ik niet van overtuigd. Het publiek hoort echt wel of je geluid als band goed is. Ze kunnen er niet de vinger op leggen, maar als een band goed klinkt, horen ze het echt wel. Onderschat het publiek niet.

arjanb01
6 november 2015, 11:56
Als band ja, maar publiek hoort echt niet het verschil tussen een marshall of engl, of suhr of caa. Behalve als 90% van het publiek snobs als wij gitaristen zijn 🙈
Sterker nog, beluister dit concert es ff en je bek valt open welk geluid deze fenomenale bluesgitarist Lars Müller uit z'n amp haalt, en als je ook nog es ziet welke amp dit is dan wil ik je hierover nog es horen:
http://youtu.be/Lg5ppiNDjrg

Ontzettend lekkere Robben Ford blues!

Kim Wilson
6 november 2015, 12:00
Jouw gitaarversterker is toch ook bepalend voor het bandgeluid? Het publiek hoort inderdaad niet het verschil tussen een Marshall of een Fender (of kan het iig niet benoemen), maar geluidskwaliteit wel. Men hoort echt wel of een gitaargeluid goed gedefinieerd is of niet.

Kim Wilson
6 november 2015, 12:04
Met dat filmpje kan ik trouwens helemaal niks. De stem klinkt totaal niet natuurgetrouw, dus ik heb geen idee wat voor geluid die versterker werkelijk produceert. Ik ben er ook niet echt van onder de indruk. Wel van zijn spel, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

arjanb01
6 november 2015, 12:08
Als je dat gitaargeluid uit een line 6 flextone haalt vind ik dat echt knap. Dit geluid is puur live dus niet nabewerkt als je dat bedoelt met je beoordeling van z'n amp geluid. Ik vind hem in ieder geval razend goed.

Pepe
6 november 2015, 12:55
Een amp koop je niet voor je publiek of een geluidsman, dat doe je voor jezelf. Dat hele idee van elusive toon zit tussen je oren, een ander heeft daar misschien een heel ander idee over.
De corksniffers zie je enkel bij amps die of heel veel kosten of heel zeldzaam zijn, anders werkt het niet. Een goeie toon uit een Blues Junior? Onmogelijk. Dan moet je minstens de USA green board serie hebben! En die standaard crap speaker vervangen voor een oude JBL.

Kim Wilson
6 november 2015, 12:55
Ik bedoel dat zijn stem ook live en onbewerkt is en dat klinkt ook al nergens naar. Het is al geen goeie opname (duidelijk opgenomen met een mic in het publiek) en het is youtube. Ik kan er niet veel mee qua beoordelen.

telerocker
6 november 2015, 13:05
Nile Rodgers speelde op North Sea Jazz over twee Hot Rod Devilles. Ik heb meer gitaristen die er een goed geluid uithalen, al dan niet met wat pedalen ervoor.

Voor mij geldt dat ik meer geďnspireerd raak door een goed gitaargeluid. Dan kom je meestal uit bij wat duurdere buizenamps.

Pepe
6 november 2015, 13:18
Ford en Landau, dat zijn twee bekende voorbeelden van de toon connaisseurs maar die spelen net zo makkelijk over een red knob twin of een Hot Rod. Zou je denken, zijn die tone hunters snel klaar. Maar nee hoor, zo werkt dat natuurlijk niet, veel te makkelijk, dan zou iedereen...
Maar soit, tis een hobby dus niks op tegen om jezelf te vermaken.

Tabula Rasa
6 november 2015, 13:59
Ergens snap ik Pepe wel. Ik heb een mapje, dat qua ontwerp redelijk lijkt op de suhr. Ik heb een stuk of 4 ontwerpen bij elkaar gegooid en.iets meer dan een jaar zitten tweaken met capsules, weerstanden, pots en.zelfs soorten capsules van gelijke waarde. Meestal met schakelaartje op het boardje om.1:1 te vergelijken. Voor mij is ie.nu een jaar ongewijzigd en perfect. Grappig is dat niemand in mijn directe een van deze.aanpassingen opgemerkt.heeft.

arjanb01
6 november 2015, 14:45
Nile Rodgers speelde op North Sea Jazz over twee Hot Rod Devilles. Ik heb meer gitaristen die er een goed geluid uithalen, al dan niet met wat pedalen ervoor.

Voor mij geldt dat ik meer geďnspireerd raak door een goed gitaargeluid. Dan kom je meestal uit bij wat duurdere buizenamps.

Maar wat is voor jou een inspirerend gitaar geluid? Over geluid kan je nauwelijks objectief zijn.
Ik vind bijvoorbeeld op het eind van het filmpje van de suhr bella het scheurgeluid heel slapjes, geen mids, te weinig definitie en ook geen mooie ronde toon. Clean prima, maar dat geluid haal je ook uit fender amps die de helft kosten. En het scheurgeluid haal je daar ook zeker uit.

telerocker
6 november 2015, 15:23
Maar wat is voor jou een inspirerend gitaar geluid? Over geluid kan je nauwelijks objectief zijn.
Ik vind bijvoorbeeld op het eind van het filmpje van de suhr bella het scheurgeluid heel slapjes, geen mids, te weinig definitie en ook geen mooie ronde toon. Clean prima, maar dat geluid haal je ook uit fender amps die de helft kosten. En het scheurgeluid haal je daar ook zeker uit.

Ja, dat is nogal persoonlijk. Ik had een tijdje terug een 18-watter 6V6-tweedamp te leen. Geen reverb, geen master. Afgesteld op randje breakup. Op die amp leken de tonen er als vanzelf uit te komen, terwijl je op andere amp zoekt naar toon.
Ik heb ook eens een dure Redplate gehad. Clean fantastisch, overstuurd voor mij te donker Dumble-achtig. Verkocht aan iemand die Americana speelt. Voor hem de ideale amp, zei hij.'

Grosso modo: een 1 kanaalsamp met toon en goede pedalen ervoor maakt me al heel blij. Een Fender ML bijvoorbeeld. Of een Deluxe Reverb/Vibrolux.
Voor het hardere werk heb ik toch graag iets dat niet te pinnig en/of te metal klinkt. Ik heb een Orange Rockerverb gehad, daar kon ik alles mee. Sommigen vinden die amp weer niks. Nadeel van de Rockerverb is dat de sweet spot voor de meeste bands op een hoog mastervolume-standje te vinden is.
Ik ben het me je eens dat een aantal betaalbare amps goed klinkt en sommige boutique-amps de prijs niet waarmaken. Ik vind bijvoorbeeld de H&K Statesman voor zijn geld nog steeds een erg leuke amp.

arjanb01
6 november 2015, 15:26
Zeker, Duitse amps zijn voor mij de beste qua prijs/kwaliteit. Die statesmans hoor ik alleen maar goeie verhalen over.

telerocker
6 november 2015, 15:30
Zeker, Duitse amps zijn voor mij de beste qua prijs/kwaliteit. Die statesmans hoor ik alleen maar goeie verhalen over.

Die Statesman klinken goed, maar zijn wel wat reparatiegevoeliger dan bijvoorbeeld een Rockerverb. Ik heb twee 50-watt tops (prima voor coverband-werk want klinken op laag volume ook al goed) en die heb ik al twee keer weggebracht. Eén keer een kapotte buisvoet, één keer een circuitprobleem waardoor de amp steeds uitviel. Ze doen het nu weer allebei prima.

tnijland
6 november 2015, 19:22
Mooi is dat toch, al die verschillende meningen...

Ik denk dat je voor een goede amp van een gerenomeerd merk per definitie vaak wat dieper in de buidel moet tasten. Daarbij is het soms moeilijk in te schatten of een single channel amp dat relatief hoge bedrag waard is. Bij Mesa Boogie Mark V heb je ook wel een hele kostbare amp maar die zit wel bomvol met schakelmogelijkheden voor vrijwel ieder genre muziek.

Het lijkt er imo wel op dat Suhr hier iets moois heeft gemaakt maar met een prijs die erg aan de hoge kant is. Aan de andere kant is de Fender ML eigenlijk een relatief simpele maar wel doordacht modificatie van een stock Fender Hot Rod de Ville wat het prijsverschil verklaart.

Pete Thorn klinkt overal hetzelfde op. Michael Landau heeft jarenlang op een "dure" CAE OD100 ML gespeeld dus is het de vraag wat hem hiertoe heeft gedreven (goed genoeg, beter?, just the money ;-) Let's face it: iedere bekende persoon heeft wel een eigen gitaar, pedaal, amp of beide op naam staan.

Dus..., gewoon afgaan op het uitproberen van spullen waarbij het de moeite loont om het goedkopere spul niet vergeten ook mee te testen. Als de Suhr Bella rond de 1500 Euro had gekost had ik hem zeker overwogen.