PDA

View Full Version : Promovideo Definition Of Madmen



Basvarken
5 november 2015, 00:16
Omdat ik niet weet waar dit soort berichten thuis horen zet ik m maar hier neer.
Ik heb een kort videootje in mekaar gezet om ons optreden in The Move Up, Arnhem te promoten.
Het is tevens een teaser voor ons nieuwste nummer Yellow Sky. :rockon:


https://www.youtube.com/watch?v=hF4w2PHdxAA

schizo910
5 november 2015, 10:37
ik zeg: fijn!

pasqual
5 november 2015, 14:08
ik zeg: fijn!

En kort:seriousf:

Fusion
5 november 2015, 14:26
Heerlijke riff, wel een beetje boel Kyuss rip-off, maar ach... who cares. Wat ik wel storend vind (en volgens mij vond ik dat bij een eerder post ook) is dat t slordig is qua timing. Ik weet dat t geen techno djent blahblah is, maar als 2 gitaren/bass (en dan zeker met een compleet verschillend geluid en relatief hard gepand) dezelfde riff spelen, moeten die noten en timing gewoon staan als een huis. Ik vind t zonde, want t leidt af van een heerlijke beukriff. Het zou een muur moeten zijn, en nu is t voor mij meer n brij.

Brad
6 november 2015, 02:26
Heftig riffje , niet mijn stijl maar wel goed

beruk
6 november 2015, 13:32
Zeer fijn!! , staat op een Spotifylijstje van me.
Een vrind doet dingen bij de Azotod in De Meern, als ze daar een keer het dak eraf willen noem ik je. Doen we een biertje of wat :rockon:

Basvarken
6 november 2015, 14:43
Dank!
Azotod wordt hoogstwaarschijnlijk eerste paasdag 2016 :rockon:

beruk
6 november 2015, 21:05
Dank!
Azotod wordt hoogstwaarschijnlijk eerste paasdag 2016 :rockon:

Nice!!! +ellef

Soon Tobebanned
7 november 2015, 01:54
Heerlijke riff, wel een beetje boel Kyuss rip-off, maar ach... who cares. Wat ik wel storend vind (en volgens mij vond ik dat bij een eerder post ook) is dat t slordig is qua timing. Ik weet dat t geen techno djent blahblah is, maar als 2 gitaren/bass (en dan zeker met een compleet verschillend geluid en relatief hard gepand) dezelfde riff spelen, moeten die noten en timing gewoon staan als een huis. Ik vind t zonde, want t leidt af van een heerlijke beukriff. Het zou een muur moeten zijn, en nu is t voor mij meer n brij.
ik dacht het is een promo en iemand heeft iewat slordig een paar stukken muziek aanelkaar geplakt maar het is dus 1 song/nummer ?
In dat geval...... gaan met die metronoom.........

barno
7 november 2015, 02:05
mensen die problemen hebben met de timing raad ik aan minder naar gelikte digitale troep te luisteren en meer naar vuile rock.

Basvarken
7 november 2015, 02:06
Pfff... het is gewoon een repetitieopname. En het is uiteraard geknipt een geplakt voor een kort promovideeootje, om aan te kondigen dat we ergens spelen. Tjeezus jongens, ik dacht ik maak effe een simpel filmpje, maar kennelijk moet het voor sommigen hier allemaal 100% waterdicht wiskundig wetenschappelijk correct...
Spreekt voor zich dat die op 14 november aanstaande niet naar The Move Up hoeven te komen, want het rammelt aan alle kanten... :blast:

Soon Tobebanned
7 november 2015, 02:46
wilde net m'n reactie weghalen :)

Fusion
7 november 2015, 07:58
Pfff... het is gewoon een repetitieopname. En het is uiteraard geknipt een geplakt voor een kort promovideeootje, om aan te kondigen dat we ergens spelen. Tjeezus jongens, ik dacht ik maak effe een simpel filmpje, maar kennelijk moet het voor sommigen hier allemaal 100% waterdicht wiskundig wetenschappelijk correct...
Spreekt voor zich dat die op 14 november aanstaande niet naar The Move Up hoeven te komen, want het rammelt aan alle kanten... :blast:Goede, volwassenen manier om om te gaan met de kritiek van iemand die de moeite neemt naar je product te luisteren en commentaar te geven. Je straalt uit dat jullie jezelf voortdurend willen verbeteren en als muzikanten er voor gaan je songs zo goed mogelijk uit te voeren. Ga zo door!

Fusion
7 november 2015, 08:00
mensen die problemen hebben met de timing raad ik aan minder naar gelikte digitale troep te luisteren en meer naar vuile rock.
Deze meneer luistert al zo'n 35 jaar naar allerlei soorten rock. En luistert zeker naar dit soort rock.

zoldergitarist
7 november 2015, 08:27
Hier hou ik wel van, gewoon gaan met die banaan. Ik hoor niets wat timing en slordigheden betreft, ook al zou het wel zo zijn het hoort bij deze stijl.

woldhek
7 november 2015, 08:45
Na de reacties nog een aantal keren beluisterd, maar klinkt volgens mij iets rommelig, niet door timing, maar door de breierige gitaar sounds.
Ik vind het niet verkeerd, als dat de bedoeling was.
Enige wat mij in het oog sprong was die "lelijke" bas, maar dat is persoonlijk :sssh:

Brum
7 november 2015, 08:59
Deze meneer luistert al zo'n 35 jaar naar allerlei soorten rock. En luistert zeker naar dit soort rock.

Maar de dingen wat je bezig houdt, aan de hand van de creaties die je hier post, zijn wel opnames waar je duidelijk de nadruk legt op precisie. Dat geeft ook helemaal niet, dat is jouw ding en dat is zonder meer ook een tak van sport. Voor deze muziek zou digitale precisie mijns inziens totaal niet passen, dat moet juist wat schuren. Ik hoor veel invloeden van Soundgarden, jij noemt een band als Kyuss (ik hoor dat er minder in). Beide bands staan nou echt niet bekend om hun dodelijke precisie, maar dat paste nou juist precies bij deze bands.

Persoonlijk vind ik het erg knap als Nederlandse semi-amateur bands muziek kunnen maken dat qua kwaliteit toch echt wel op het niveau zit van beroemde bands. Ik mag het laatste album van Definition Of Madmen dan ook nog steeds graag luisteren en ben stiekem toch wel een beetje fan.

Fusion
7 november 2015, 09:13
Ik maak ook wel eens dit soort muziek, en ja, Soundgarden behoort ook al sinds Louder than Love net uitkwam op mijn speellijst. Ik luister en maak echt veel meer stijlen dan wat ik hier af en toeaat horen hoor. Ik geef in mijn post ook duidelijk aan dat ik dit pertinent niet langs dezelfde 'meetlat' aanhoudt als technische metal oid. Maar als ik de meetlat van bands als Soundgarden en Kyuss hierlangs haal, vind ik t gewoon rommelen. Ja, de 2 genoemde bands zijn geen super gequantizede mainframes, maar spelen wel binnen een bepaalde toelaatbare marge. En ik vind dat de band hier in kwestie daar aan zou moeten werken. En blijkbaar vinden ze dat enerzijds zelfs ook, (het is immers maar n rehearsal), maar leggen ze anderzijds de kritiek naast zich neer. Verder hun eigen keus natuurlijk, misschien horen, ze t zelf niet, dar zou kunnen. Maar een drummer als Matt Cameron van Soundgarden weet donders goed hoe eem losse edoch niet rommelige beat neer te zetten, en de bassist en gitarist zweven ook niet zo ver uit elkaar als hier.

Het verbaast me echt bijzonder hoe de band met kritiek omgaat. Ik prijs verder hun heerlijke riff. Ik zou als band me de kritiek van medemuzikanten zeker aantrekken. Maar goed....

Basvarken
7 november 2015, 09:32
Hee ho wacht even. Ik ben niet de band. Ik ben de bassist.

En kritiek is prima. Maar op een of andere manier heb ik het idee dat je andere dingen wil horen in dat ene minuutje dan die ikzelf belangrijk vind. Met de timing vind ik niet zoveel mis. En de brei die je hoort zou best wel eens bewust kunnen zijnl De gitaristen spelen namelijk niet dezelfde partij.

Niettemin, bedankt voor de genomen moeite om te luisteren en te analyseren.
Soms wordt er iets met kritiek gedaan. En soms leg je die naast je neer. ;)

The Lo Lands
7 november 2015, 11:36
Gewoon wat minder zuipen en blowen in het oefenhok :sssh: ;)

Toffe muziek btw...

Fusion
7 november 2015, 11:45
Hee ho wacht even. Ik ben niet de band. Ik ben de bassist.

En kritiek is prima. Maar op een of andere manier heb ik het idee dat je andere dingen wil horen in dat ene minuutje dan die ikzelf belangrijk vind. Met de timing vind ik niet zoveel mis. En de brei die je hoort zou best wel eens bewust kunnen zijnl De gitaristen spelen namelijk niet dezelfde partij.

Niettemin, bedankt voor de genomen moeite om te luisteren en te analyseren.
Soms wordt er iets met kritiek gedaan. En soms leg je die naast je neer. ;)Ik hoor dat ze verschillende partijen spelen, ik heb t puur over de timing. Daar hoor ik wel behoorlijk wat mis mee. Maar idd, dan mag/mogen je/jullie naast je neerleggen :)

Soon Tobebanned
7 november 2015, 12:41
Rot op Jannes.

Soon Tobebanned
7 november 2015, 14:02
Rot op Jannes.


vertel eens hannus wie is dat ??

jasses
26 november 2015, 12:12
coole rif, mijn soort muziek, bedankt! Voor mij allemaal enorm aanvaardbaar kwa strakheid, helemaal niets gehoord dat me stoort.
Dat gezegd zijnde, is mijn eigen reputatie op het gebied van strakheid nogal pover...
Wel een feit dat als kritiek slikken niet je forte is, het enigszins gevaarlijk is je muziek op een internetforum te posten.
Dat gezegd zijnde, is mijn eigen reputatie op het gebied van kritiekslikken roemrucht, en toch post ik ook alhier...