PDA

View Full Version : Boss DD-7 Modulated Delay als Chorus



Braml
4 november 2015, 11:46
Hoi,

Ik wil heel graag een delay pedaal, en ik hou wel van boss pedalen dus ik zat in eerste instantie naar de Boss DD-3 te kijken. Het probleem is alleen dat ik mijn Boss CH-1 Super Chorus van mijn bord moet halen omdat ik anders geen ruimte op mn pedalboard heb voor de delay.

Toen ik de Boss DD-7 bekeek zag ik dat hier een "Modulated Delay" mode op zit, en ik lees hierover dat dat zorgt voor een chorus-effect over je delayed sound. Kan ik nu de DD-7 in deze modus gebruiken als normale Chorus? Misschien als ik de delay time op het laagst zou zetten? Of klinkt dit echt heel anders.

Het bevalt me ook wel dat er een looper functie op de DD-7 zit (ik heb ook geen looper, en dat is toch een leuk hebbedingetje), dus als ik hem ook nog voor chorus zou kunnen gebruiken zou het echt een ideaal pedaal zijn voor mij.

P.S. Ik ben niet zo specifiek als het gaat om wat nou bijvoorbeeld de beste chorus is, chorus is chorus voor mij, en meer is er niet van. Hetzelfde geldt voor delay. Sommigen beweren dat de ene nét iets warmer klinkt of weet ik het, dit doet mij niets. Delay is delay voor mij.

tmms
4 november 2015, 12:03
Een CE-2 is wel mooi:), voor wat sferisch geluid om in rond te pingelen voldoet ie vast, die DD7.

Braml
4 november 2015, 12:08
Een CE-2 is wel mooi:), voor wat sferisch geluid om in rond te pingelen voldoet ie vast, die DD7.

Ja maar die zijn duur, en daar zit geen delay in. Ik heb al een Boss CH-1 zoals ik zei, en voor mij is dat precies hetzelfde als een CE-2.
Ik wil een delayyyyy

orangerocker
4 november 2015, 13:34
Een TC Flashback delay is dan ook een optie, die heeft een toneprint van een chorus die prima klinkt. Daarnaast heeft die ook een ingebouwde looper.

Braml
4 november 2015, 15:36
Een TC Flashback delay is dan ook een optie, die heeft een toneprint van een chorus die prima klinkt. Daarnaast heeft die ook een ingebouwde looper.

Maar ik ben juist zo gek op Boss, niet alleen omdat het naar mijn mening uitstekend klinkt voor betaalbare prijzen, maar ook vanwege het grote oppervlak van de Boss footswitches. Ik speel veel op mijn kamer waarbij ik vaak geen schoenen aan heb, en op sokken is het zo lastig om die kleine footswitches zoals die van TC Electronics in te drukken xD.

Pepe
4 november 2015, 15:54
Als je modulated enkel op het delay signaal werkt zit je altijd aan die vertraging vast natuurlijk maar misschien kan je met 1 delay vertraging het werkbaar maken.
Als je toch veel op je kamer speelt snap ik het probleem kwa ruimte niet trouwens.

Braml
4 november 2015, 16:10
Als je modulated enkel op het delay signaal werkt zit je altijd aan die vertraging vast natuurlijk maar misschien kan je met 1 delay vertraging het werkbaar maken.
Als je toch veel op je kamer speelt snap ik het probleem kwa ruimte niet trouwens.

Het probleem kwa ruimte zit em niet bij mijn kamer, maar bij mijn pedalboard. Ik heb hem vol. Daarnaast speel ik niet alleen op mijn kamer maar treed ik ook op, dus wil ik geen groter pedalboard. Lijkt me mega onhandig, en daarnaast ben ik bang dat ik dan snel GAS krijg voor meer pedalen.

Pepe
4 november 2015, 17:05
Ja fijn maar het belangrijkste van mijn post stond daarboven.

hefke
4 november 2015, 18:42
Het probleem kwa ruimte zit em niet bij mijn kamer, maar bij mijn pedalboard. Ik heb hem vol.

Ik zie dat je een Fulltone OCD te koop hebt. Is dat om plaats te maken voor een delay of omdat je meer van de Boss bent?
Overigens is er ook de kleinere Flashback mini. Als ik het goed heb kun je hier ook je eigen toneprint inladen. En wat betreft de voetschakelaars: bij mijn X4 kun je die zelfs met je kleine teen zonder dat ie breekt induwen.
Overigens wil(len) ik/we wel eens foto's zien van je bord.

FruscianteFan
4 november 2015, 18:54
DD7 als chorus gebruiken KAN. Het klinkt alleen echt superkut, als een extreem ingestelde digitale chorus met latency.

Afhankelijk van wat voor delay je wilt, weet ik trouwens ook niet of ik de DD7 zou aanraden. Ik heb hem naast een Maxon AD-999 en een EHX Memory Boy. Voor lange delaytijden is-ie prima, of als ik de AD-999 al gebruik. Verder zou ik hem niet zo snel inzetten, eigenlijk.

Tot slot: ik speel bijna nooit met schoenen aan. Kwestie van mikken met dat stuk vlak onder je grote teen. Zou echt afraden om om die reden bepaalde pedalen te kopen...

D3nnis
4 november 2015, 19:04
Zou echt afraden om om die reden bepaalde pedalen te kopen...

Lijkt me wel amusant in de winkel. "mag ik dat pedaal proberen? "
"natuurlijk"
En dan niet aansluiten, alleen je schoenen en liefst ook sokken uit en dan lekker een beetje voelen hoe die "stampt"
:D

apekop
5 november 2015, 09:14
Tot slot: ik speel bijna nooit met schoenen aan. Kwestie van mikken met dat stuk vlak onder je grote teen. Zou echt afraden om om die reden bepaalde pedalen te kopen...

Er zijn ook mensen die met schoenen aan spelen hoor...;)

Verder is die DD7 prima. Niet voor niks dat veel bekende gitaristen nog steeds een DD op hun pedalboard hebben ondanks dat er inmiddels ontelbare andere delays op de markt zijn. Maar ik zou toch aanraden een aparte chorus pedaal en delay pedaal te kopen. Of voor weinig geld een Zoom multistomp MS60 misschien? daar zit ook alles in wat je zoekt denk ik. Of inderdaad die flashback.

FruscianteFan
5 november 2015, 10:30
Er zijn ook mensen die met schoenen aan spelen hoor...;)

Verder is die DD7 prima. Niet voor niks dat veel bekende gitaristen nog steeds een DD op hun pedalboard hebben ondanks dat er inmiddels ontelbare andere delays op de markt zijn. Maar ik zou toch aanraden een aparte chorus pedaal en delay pedaal te kopen. Of voor weinig geld een Zoom multistomp MS60 misschien? daar zit ook alles in wat je zoekt denk ik. Of inderdaad die flashback.
...maar TS geeft aan dat het een reden is om voor Boss te willen gaan, ik heb het niet over andere mensen.

DD7 is prima, maar niet de mooiste delay die er is. En je noemt nu gelijk alle DD's, er zit nogal verschil tussen.

Braml
5 november 2015, 11:11
Ik zie dat je een Fulltone OCD te koop hebt. Is dat om plaats te maken voor een delay of omdat je meer van de Boss bent?
Overigens is er ook de kleinere Flashback mini. Als ik het goed heb kun je hier ook je eigen toneprint inladen. En wat betreft de voetschakelaars: bij mijn X4 kun je die zelfs met je kleine teen zonder dat ie breekt induwen.
Overigens wil(len) ik/we wel eens foto's zien van je bord.

Ik twijfel inmiddels alweer of ik de fulltone OCD wel moet verkopen, toch wel fijn pedaaltje he (wel duur natuurlijk). Als ik een Flashback zou kopen zou ik in ieder geval nog die met looper functie willen, dat is ook een optie inderdaad!
Hoe kan ik een foto die ik zelf gemaakt heb in dit bericht plaatsen dan, moet ik hem dan ergens online zetten eerst om vervolgens de URL hierin te kopieren?

Braml
5 november 2015, 11:15
Er zijn ook mensen die met schoenen aan spelen hoor...;)

Verder is die DD7 prima. Niet voor niks dat veel bekende gitaristen nog steeds een DD op hun pedalboard hebben ondanks dat er inmiddels ontelbare andere delays op de markt zijn. Maar ik zou toch aanraden een aparte chorus pedaal en delay pedaal te kopen. Of voor weinig geld een Zoom multistomp MS60 misschien? daar zit ook alles in wat je zoekt denk ik. Of inderdaad die flashback.

Ik heb al een Boss Super Chorus, en een delay pedaal van Ibanez (waarbij de jacks aan de bovenkant zitten, zeer irritant voor mijn pedaalbord). Ook heb ik nu geen looper functie. Vandaar dat ik dacht, misschien kan ik met een Boss dd-7 wel mijn chorus en mijn delay vervangen, en dan ook nog een looper toevoegen.
Die Zoom MS-50g heb ik wel eens bekeken op internet, zeer interessant! ik zou mijn korg pitchblack daar voor kunnen vervangen aangezien er toch een tuner in zit. Het probleem is alleen het voeden van dat ding. Ik voed mijn pedalen met een DC adapter van 300 mA met daisy chain.

Braml
5 november 2015, 11:18
...maar TS geeft aan dat het een reden is om voor Boss te willen gaan, ik heb het niet over andere mensen.

DD7 is prima, maar niet de mooiste delay die er is. En je noemt nu gelijk alle DD's, er zit nogal verschil tussen.

Ik ga niet puur voor boss pedalen om de grote switch, dat is slechts een kleine factor die ik meeneem in het bepalen van mijn pedalen. Daarnaast ben ik niet zo gevoelig voor de kleine verschillen in sound tussen bepaalde pedalen. Voor mij klinken alle delays zo goed als hetzelfde.

FruscianteFan
5 november 2015, 11:21
Dat dacht ik ook tot ik er eens een paar probeerde ;)

Braml
5 november 2015, 11:36
Ik hoor het verschil ook wel als je bijvoorbeeld verschillende overdrive pedalen naast elkaar legt. Zo heb ik bijvoorbeeld een Fulltone OCD en een Boss Blues Driver BD-2. De OCD kost 180 euro en de BD-2 iets van... 75? (anyway ik heb hem tweedehands).
Ik vind dat prijsverschil zo groot in vergelijking met het verschil in sound. Ja de OCD klinkt heel ietsje mooier, maar eigenlijk is dat geen dikke 100 euro extra waard. (vandaar dat ik mijn OCD ook wou verkopen, puur om het geld, maarja ik twijfel nu toch weer).

Ik vertel dit om maar even aan te geven hoe ik over geluid denk. Als het goed klinkt ben ik tevreden. Als die Boss DD-7 delay goed klinkt ben ik tevreden en hoef ik niet te kijken naar andere delays. Ik vind de looper functie interessant en de modulated delay functie ook. Dus wat dat betref moet ik gewoon een TC Electronics Flashback (niet de mini) of een Boss DD-7 hebben toch? Ik zag ook een Digitech delay met looper functie, maar die had maar 4 seconden looptijd, das me echt te weinig.

Kim Wilson
5 november 2015, 11:54
Als je het verschil niet hoort tussen een OCD en een BD-2 (het zijn echt heel verschillende OD's), maakt het idd niet uit wat voor delay je koopt...

Braml
5 november 2015, 11:59
Als je het verschil niet hoort tussen een OCD en een BD-2 (het zijn echt heel verschillende OD's), maakt het idd niet uit wat voor delay je koopt...

Dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat ik het verschil wel hoor, maar dat ik dat geen dikke 100 euro waard vind.
Maar inderdaad, dan maakt het voor mij niet bijzonder veel uit hoe de delay klinkt, maar meer welke functies hij heeft en hoeveel hij kost.

FruscianteFan
5 november 2015, 11:59
4 seconden loopertijd is inderdaad... daar heb je niks aan. Of nouja, niet voor normale loop-doeleinden. De looper op de DD7 is prima. Ok, je kunt hem niet pauzeren met je voeten, maar voor de rest is het een prima ding.

Je moet het zelf weten, zeker de analog functie op de DD7 heb ik best veel gebruikt. Ben zelf ook gewoon verwend met de AD-999, die ik zoveel gebruik dat hij de 210 euro die ik ervoor heb betaald (zonder korting 290) zeker waard is.

Maar óók als je er zo over denkt, klinkt de DD7 modulated delay, hoe je hem ook instelt, ronduit kut.

Braml
5 november 2015, 12:06
Inderdaad, nee de looper wil ik ook niet voor ingewikkelde loopnummers gebruiken waarbij ik de loop ook wil kunnen stoppen en verder laten gaan. Ik wil de looper gebruiken voor enkellaagse akkoordenschema's waar ik overheen kan soleren. Verder niet.

Maar dat je de DD7 kut vindt klinken, ligt dat aan het feit dat het digitale delay is? Of vindt je de bijvoorbeeld de TC Electronics Flashback wel mooi klinken? De TC heeft wel weer meer functies dus dat is wel weer positief. En het prijsverschil maakt niet uit tussen de tc en de boss.

hefke
5 november 2015, 12:08
Als je én een looper functie wilt én modulated delay zou ik zeker ook eens naar de Alter Ego X4 Vintage Echo van TC Electronic kijken. Voor gewone delay zou je dan 4 toneprints kunnen maken.
Zelf zou ik kiezen voor aparte pedalen voor de chorus en delay. Zoals al eerder aangegeven klinkt beter maar je bent ook flexibeler.

FruscianteFan
5 november 2015, 12:22
Inderdaad, nee de looper wil ik ook niet voor ingewikkelde loopnummers gebruiken waarbij ik de loop ook wil kunnen stoppen en verder laten gaan. Ik wil de looper gebruiken voor enkellaagse akkoordenschema's waar ik overheen kan soleren. Verder niet.

Maar dat je de DD7 kut vindt klinken, ligt dat aan het feit dat het digitale delay is? Of vindt je de bijvoorbeeld de TC Electronics Flashback wel mooi klinken? De TC heeft wel weer meer functies dus dat is wel weer positief. En het prijsverschil maakt niet uit tussen de tc en de boss.
Misschien moet ik iets duidelijker zijn:

de DD7 op zichzelf klinkt niet heel verkeerd. Dat-ie digitaal is boeit me ook niet heel veel. Hij klinkt een stuk dunner en 'opener' dan mijn AD-999 en Memory Boy, en veel minder organisch. Maar hij doet het gewoon prima. Ik gebruik hem niet heel veel, maar tussen een DD7 en AD-999 is de keuze snel gemaakt voor normale, niet al te lange delaytijden.

Wat ik kut vind aan de DD7 is de modulated delay. En niet omdat ik hem naast de Memory Boy kan zetten, maar er is gewoon niks moois of muzikaals aan dat geluid. Hij klinkt dun, steriel en digitaal en heeft helemaal geen natuurlijke flow. Je kunt de chorus niet instellen (dus het tempo of de diepte) en hij staat best extreem ingesteld. Tel daarbij op dat je met de delaytijd op minimaal nog een beetje latency hebt, je hoort dus de chorus pas een fractie later dan wanneer je speelt, en het is gewoon geen doen om daarmee te spelen.

Heb trouwens geen ervaring met de flashback.

Dus: ik zou de DD7 niet per se aan- of afraden, ik zou wel aanraden om te kijken of er niet mooiere pedalen op de markt zijn voor je. Tegelijkertijd, gezien je verhaal over overdrives heeft het dus niet zoveel zin om je aan te raden een pedaal van 300 euro aan te schaffen (dat ook nog eens 2,5 zo groot is als een Boss). Wat ik wel met klem afraad, is om je chorus te vervangen door de DD7 omdat die een chorus kan imiteren.

D3nnis
5 november 2015, 12:49
Hij klinkt een stuk dunner en 'opener' dan mijn AD-999 en Memory Boy, en veel minder organisch. Maar hij doet het gewoon prima. Ik gebruik hem niet heel veel, maar tussen een DD7 en AD-999 is de keuze snel gemaakt voor normale, niet al te lange delaytijden.

En toch, soms is het zo lekker om met een keiharde digitale delay te spelen ipv een warme, ietwat gruizige analoge. Vind ik dan.

@TS: ik zou ook voor een aparte chorus gaan. Ik heb helemaal geen goede ervaringen met delaypedalen als chorus inzetten, zelfs niet met de eventide timefactor (om eens wat te noemen).
Met zowel een delay als chorus kun je sowieso ook nog eens chorus én delay gebruiken, en ook nog experimenteren met de volgorde.
Voor wat betreft de schakelaars, ik kan me het comfort van de boss pedalen goed voorstellen als je op sokken staat, maar meer vanwege de "druk" op je voet dan vanwege het makkelijk mikken met je voet.
Ik zou toch eens overwegen om bijvoorbeeld naar 2 van die mooer pedaaltjes te kijken (om 2 pedalen in 1 boss pedaal footprint te plaatsen), én eventueel de schakelaar vervangen? Het fijne weet ik er niet van, maar er zijn van die ronde drukknop schakelaars die veel lichter gaan dan anderen (maar geen idee of dat een speciale makelij is of zo, hoop dat iemand dat weet).

FruscianteFan
5 november 2015, 12:52
Wat betreft dat oppervlak: echt, ik ben niet de stoerste persoon die er is. Integendeel. Maar van die gewone footswitches kun je écht wel met je blote voeten (of sokken) bedienen hoor.

En ja digitale delay kan soms juist werken, maar toch is die AD-999 ongeveer 999 keer zo lekker als die Boss ;)

hefke
5 november 2015, 12:52
Ik heb de flashback X4 al geruime tijd en ben er zeer tevreden over. Ik kan niet zeggen dat ie steriel, dun e.d. klinkt. In de stand 'analoog' vind ik 'm analoge pedalen toch echt goed benaderen, zo niet hetzelfde. Er zullen wellicht pedalen zijn die beter analoog klinken, maar als ik de lijst met bekende gitaristen (o.a. Steve Morse, Tony Iommi etc.) zie die de flashback gebruiken, zal die echt niet verkeerd zijn. Als die goed genoeg voor hen is, zal die voor mij ook goed genoeg zijn denk ik maar.

Braml
5 november 2015, 13:56
Mensen trouwens ontzettend bedankt voor jullie hulp! Om dat er maar even tussendoor te gooien.

Ik snap dat een Chorus en Delay apart van elkaar veel idealer is. Maar ik stel deze vraag omdat ik geen ruimte heb op mijn pedalboard. Dus een Flashback X4 of een Alter Ego X4 wordt hem ook niet want die is te groot.

Ik heb trouwens een gator pedal tote pedaalbord. oppervlak is 420x305 mm. (420 breed en 305 hoog)
daarop staat helemaal rechts een dunlop Crybaby wah. De neemt de gehele hoogte van het bord in beslag. links van de crybaby heb ik nog ruimte voor twee rijen boven elkaar van 3 pedalen (boss size pedalen), dus 6 pedalen in totaal.

Op het moment heb ik (in volgorde in de keten):
- Korg Pitchblack tuner
- Boss BD-2 Blues Driver
- Fulltone OCD
- Boss DS-2 Turbo Distortion
- EHX Little Big Muff Fuzz
- Boss CH-1 Super Chorus

Ik heb nog een los Ibanez DDL-10 (Delay 2) pedaal naast mijn bord liggen. Die sluit ik thuis als laatste aan in de keten. Maar hij past niet meer op mijn bord. Verder heeft deze ibanez delay ook geen andere functies zoals modulated delay en looper.

Ik heb dus op het moment al ruimte tekort, en ik wil ook nog een looper erbij. (dan zou ik 2 pedalen teveel hebben).
Vandaar de vraag of een boss dd-7 zou kunnen fungeren als Chorus, Delay, én Looper. Dan past alles weer op mijn bord.
ik weet dat het niet ideaal is, maar ik moet keuzes maken.

D3nnis
5 november 2015, 14:13
Over de delay als chorus is alles wel gezegd zo'n beetje.

Waarom geen groter board? Optreden is geen reden :)
Toen ik nog een "echt" pedalboard had, was die op het laatst ongeveer 90x50cm. Alleen in hele kleine gelegenheden moest ik de geluidsman weleens vragen om een extra kistje om mijn board op te zetten, voor het podium, kistje om op podium hoogte te komen.

Heb je wellicht ook nog een multi-effect overwogen, waar alles wat je zoekt in zit?

Braml
6 november 2015, 12:18
Over de delay als chorus is alles wel gezegd zo'n beetje.

Waarom geen groter board? Optreden is geen reden :)
Toen ik nog een "echt" pedalboard had, was die op het laatst ongeveer 90x50cm. Alleen in hele kleine gelegenheden moest ik de geluidsman weleens vragen om een extra kistje om mijn board op te zetten, voor het podium, kistje om op podium hoogte te komen.

Heb je wellicht ook nog een multi-effect overwogen, waar alles wat je zoekt in zit?

Ik ben een arme student, en als ik ruimte op mijn pedalboard vrij heb, krijg ik GAS naar meer pedalen. Er zit al zoveel geld in mn gear pff.. Misschien als ik ergens heel goedkoop een groter pedalboard kan scoren doe ik het wel.

Wat multi-effecten betreft: De andere gitarist in mn band speelt met een Boss ME-70. Dat ziet er wel leuk en compact uit. Maar ik hou zelf meer van simpelheid. Hij moet soms bijvoorbeeld 2 seconden een knop ingedrukt houden, of 2 knoppen tegelijk indrukken. Daar hou ik absoluut niet van, helemaal niet als ik ook nog zing tegelijkertijd (ik zing slechts achtergrond maar dan nog).

Wel zit ik een Zoom MS-50g te overwegen. Probleem is echter dat dat ding een current draw van 500 mA heeft, en ik voedt mijn pedalen met een 300 mA adapter met daisy chain. De Zoom G3 lijkt me ook erg interessant, maar die zal nog wel meer stroom nodig hebben, en neemt ook meer ruimte in beslag. Maar dan nog, in die zoom dingen zitten (schijnbaar) goeie chorusses, een tuner, delays, en in de G3 zit ook een looper. Dus dan zou ik weer veel ruimte kunnen vrijmaken door al die losse pedalen van mn board af te halen. Is er op dit forum ergens een discussie over de Zoom G3 en/of de Zoom MS-50g? Anders maak ik er een.

FruscianteFan
6 november 2015, 12:47
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/stagg-upc-688-flightcase-voor-effectpedalen/product-details.html?gclid=CjwKEAiAvPGxBRCH3YCgpdbCtmYSJAB qHRVw8MAN0GGePlC9vhqoX-OrGVLfU6XqT9zUBRMIuXz7YxoC4pXw_wcB#productinformat ie

Ik heb deze ook. Wel de binnenkant voorzien van tapijttegel, want de bijgeleverde klittenband is waardeloos en de bekleding blijft niet lang goed.

Misschien ben ik gezien ik thuiswonend ben en spaargeld en een bijbaantje heb, nooit een arme student geweest. Toch heb ik nu voor 1000 euro aan pedalboard en ik wil niet weten hoeveel ik eraan heb verspild inclusief pedalen die ik niet meer heb.

En: de situatie is nu al zo dat je GAS hebt en geen ruimte. Ik snap je beperking wel, maar nu gaat je zelf-discipline ten koste van een best realistische wens.

Boss ME kun je volgens mij ook zo instellen dat je de pedalen real life bedient, toch?

Braml
7 november 2015, 19:26
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/stagg-upc-688-flightcase-voor-effectpedalen/product-details.html?gclid=CjwKEAiAvPGxBRCH3YCgpdbCtmYSJAB qHRVw8MAN0GGePlC9vhqoX-OrGVLfU6XqT9zUBRMIuXz7YxoC4pXw_wcB#productinformat ie

Ik heb deze ook. Wel de binnenkant voorzien van tapijttegel, want de bijgeleverde klittenband is waardeloos en de bekleding blijft niet lang goed.

Misschien ben ik gezien ik thuiswonend ben en spaargeld en een bijbaantje heb, nooit een arme student geweest. Toch heb ik nu voor 1000 euro aan pedalboard en ik wil niet weten hoeveel ik eraan heb verspild inclusief pedalen die ik niet meer heb.

En: de situatie is nu al zo dat je GAS hebt en geen ruimte. Ik snap je beperking wel, maar nu gaat je zelf-discipline ten koste van een best realistische wens.

Boss ME kun je volgens mij ook zo instellen dat je de pedalen real life bedient, toch?

Geen idee of dat kan met de Boss ME.

Mooi pedalboard trouwens!

Pff duizend euro aan pedals! ik heb er een eurootje of 300 in zitten denk ik. Nouja ik moet maar eens een Boss DD-7 en een TC electronics Flashback proberen in de winkel ergens. Dan kom ik er wel achter. Misschien voldoet de modulated delay wel voor mij als chorus, ookal vinden jullie dat niks xD

RB74
8 november 2015, 08:33
Met een 1spot adapter heb je voor een bescheiden bedrag meer dan genoeg capaciteit voor je pedalen, is dat niet wat? Een multistomp van Zoom is zeker aan te bevelen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
8 november 2015, 09:03
Met een 1spot adapter heb je voor een bescheiden bedrag meer dan genoeg capaciteit voor je pedalen, is dat niet wat?

Ja, dat is niet wat :)
Ik heb er hier nog 1 liggen, en zelfs aangesloten op 1 pedaal (dus zonder daisy chain), geeft het geval storing.
Misschien niet op alle pedalen (heb hem eens aan zo'n pod geval gehangen, dat ging wel goed), maar op mijn rmc wah, Korg dt-10 tuner, Sonic research turbo tuner, en zelfs op mijn Lehle 1@3 en Lehle 3@1, storing.
Sterker nog, als ik de Lehle 1@3 met een gestabiliseerde voeding aansluit, en aan 1 uitgang mijn amp hang en een andere uitgang de turbo tuner die ik voed met de 1 spot, dan heb ik een storing.
Lang verhaal, maar ik zou zo'n beetje alle alternatieven uitproberen alvorens met een 1 spot te kloten, alhoewel het maar net de vraag is hoe kritisch je bent.

FruscianteFan
8 november 2015, 12:53
Geen idee of dat kan met de Boss ME.

Mooi pedalboard trouwens!

Pff duizend euro aan pedals! ik heb er een eurootje of 300 in zitten denk ik. Nouja ik moet maar eens een Boss DD-7 en een TC electronics Flashback proberen in de winkel ergens. Dan kom ik er wel achter. Misschien voldoet de modulated delay wel voor mij als chorus, ookal vinden jullie dat niks xD

...als het voor je werkt, prima. Die Flashback zou het nog prima kunnen doen, dat weet ik niet. Maar waarom vraag je het als je niks met het advies doet?

Overigens: voor voeding kan ik van harte de Harley Benton Power Plant Junior aanraden, mits al je pedalen 9v vragen en niet meer dan 120 mA.

Pepe
8 november 2015, 13:00
Ja, dat is niet wat :)
Ik heb er hier nog 1 liggen, en zelfs aangesloten op 1 pedaal (dus zonder daisy chain), geeft het geval storing.
Misschien niet op alle pedalen (heb hem eens aan zo'n pod geval gehangen, dat ging wel goed), maar op mijn rmc wah, Korg dt-10 tuner, Sonic research turbo tuner, en zelfs op mijn Lehle 1@3 en Lehle 3@1, storing.
Sterker nog, als ik de Lehle 1@3 met een gestabiliseerde voeding aansluit, en aan 1 uitgang mijn amp hang en een andere uitgang de turbo tuner die ik voed met de 1 spot, dan heb ik een storing.
Lang verhaal, maar ik zou zo'n beetje alle alternatieven uitproberen alvorens met een 1 spot te kloten, alhoewel het maar net de vraag is hoe kritisch je bent.

Aan de andere kant, ik gebruik 2 1spots door elkaar en een stuk of 20 pedalen en nooit 1 probleem gehad.

D3nnis
8 november 2015, 14:22
Ik weet het ook niet pepe.
Ben er mee terug gegaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb -toch al een zaak waar ik niet graag kom- en die hebben de adapter toen aan eoa digitaal multi fx ding gehangen, en toen geen storing. Hun stelling: de adapter is dus goed.
Mijn stelling: maar al mijn zooi is niet kapot, en ik heb hier nog zo'n "zware" adapter, met koperdraad erin en zo, en die stoort niet, evenals de powerplant Jr en de pedalpower 2+.
Ik heb de 1 spot toch maar gehouden, voor je weet maar nooit, maar tot nu toe hoor ik het gewoon als ik hem aansluit.
Volgens mij heeft het op een of andere manier met aarde te maken; het klinkt een klein beetje zoals wanneer je elektrisch speelt via een ongeaard stopcontact en dan de snaren los laat. Beetje knetterend geluid, alsof je een 50hz brom hebt met al het laag eruit gefilterd.

Pepe
8 november 2015, 14:46
Sja. Ik heb wel een paar rare side effecten meegemaakt. De xotic EP piept als ik hem aan een DAW hang, niet aan een amp. En de Bigfoot trem laat de Hall of fame mini ook piepen maar afzonderlijk weer niks aan de hand. Voor de rest, Wah's, delays, trems, overdrives en ook het Strymon spul allemaal fijn aan de 1spot.

Braml
9 november 2015, 08:24
...als het voor je werkt, prima. Die Flashback zou het nog prima kunnen doen, dat weet ik niet. Maar waarom vraag je het als je niks met het advies doet?

Overigens: voor voeding kan ik van harte de Harley Benton Power Plant Junior aanraden, mits al je pedalen 9v vragen en niet meer dan 120 mA.

Ik wil een pedaal voor mijn verjaardag vragen, dus ik wil wel degelijk iets met jullie advies doen.

Die Harley Benton Power Plant Junior heeft toch maar 5 aansluitingen (kan zijn dat ik het fout heb)? Ik heb 7 pedalen op mn pedalboard, die wel ieder gewoon standaard 9V vragen. En van die Harley Benton heb je ook nog een grotere versie maar ik lees op internet dat die poorten niet afzonderlijk geisoleerd zijn ofzo? (Ik heb niet veel verstand van voedingkastjes voor gitaarpedalen hoor)

RB74
9 november 2015, 09:35
Aan de andere kant, ik gebruik 2 1spots door elkaar en een stuk of 20 pedalen en nooit 1 probleem gehad.

Ik gebruik een 1spot voor 8 pedalen, een losse 12V-adapter voor m'n TC Repeater en eentje van 9V voor mijn Whammy V-pedaal. Nog nooit bijgeluiden waargenomen... Zo'n 1Spot is denk ik de moeite van het proberen waard. Zijn tweedehands al helemaal voor weinig te bemachtigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

miyaru
9 november 2015, 10:32
Ik heb net een one spot gekocht, en die voedt 10 pedalen zonder problemen....... Alles op mijn pedalboard behalve de holy grail en de switcher/looper.

Robin.

http://i1284.photobucket.com/albums/a569/robinmoree/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg (http://s1284.photobucket.com/user/robinmoree/media/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg.html)

Braml
9 november 2015, 11:25
Ik heb net een one spot gekocht, en die voedt 10 pedalen zonder problemen....... Alles op mijn pedalboard behalve de holy grail en de switcher/looper.

Robin.

http://i1284.photobucket.com/albums/a569/robinmoree/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg (http://s1284.photobucket.com/user/robinmoree/media/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg.html)

Mooi bord! hoe plaats je zo'n foto trouwens in een bericht?

En wauw, ik kom er nu pas achter dat die 1spot gewoon een normale adapter is maar dan met een stroomsterkte van 1700 mA!!! Jezus ik dacht dat zulke adapters maar tussen de 200 en 400 mA aan konden. Dat kan nog wel eens de ideale oplossing zijn voor mij, in plaats van een Gator G-Bus voeding van 80 euro. Als ik dan ooit nog een Zoom MS-50g koop kan ik die gewoon met de 1spot voeding met daisy chain voeden toch?

Heeft iemand ook ervaring met deze Boss PCS-20A? http://www.thomann.de/nl/boss_pcs20a_stromversorgungskabel.htm

Ik heb namelijk een Korg Pitchblack Tuner, en daar zit naast een DC input, ook een DC output op. Zo zou ik dus een 1spot in de DC input kunnen stoppen, en vanuit de Korg Pitchblack de rest voeden. Maar zitten er verder nog nadelen aan om de rest van de effecten via de pitchblack te voeden?

FruscianteFan
9 november 2015, 11:26
Ik wil een pedaal voor mijn verjaardag vragen, dus ik wil wel degelijk iets met jullie advies doen.

Die Harley Benton Power Plant Junior heeft toch maar 5 aansluitingen (kan zijn dat ik het fout heb)? Ik heb 7 pedalen op mn pedalboard, die wel ieder gewoon standaard 9V vragen. En van die Harley Benton heb je ook nog een grotere versie maar ik lees op internet dat die poorten niet afzonderlijk geisoleerd zijn ofzo? (Ik heb niet veel verstand van voedingkastjes voor gitaarpedalen hoor)

Dat klopt helemaal. De normale "Harley Benton Powerplant" is heeft geen geïsoleerde uitgangen (alleen voor de 12 volt). Dat wil zeggen dat het in praktijk hetzelfde is als een adapter met daisy chain.

Ik heb volgens mij 11 pedalen op een PowerPlant Junior. Er wordt één daisychain bij geleverd. Zoals meer mensen hier zeggen: niet elke adapter en elke (combi van) effect(en) stoort per se. Als je 5 pedalen van 9 volt en maximaal 120mA per stuk voedt met die HB Jr, zit je sowieso goed. Heb je 7 pedalen waarvan er een paar niet zo veeleisend zijn, dan kun je er waarschijnlijk best 3 aan een daisy chain hangen.

Verder: ik snap dat je nog wat jonger en onervarener bent, en misschien ook minder veeleisend. Dat is prima! Maar in mijn ervaring is het wel zo dat je uiteindelijk toch wel een echte chorus wilt en een mooie delay - als je althans op zoek bent naar die effecten. Het is verleidelijk om dan voor de makkelijkere optie te gaan, maar zeker als je al een losse chorus hebt, zou ik niet snel die stap 'terug' doen.

miyaru
9 november 2015, 11:34
@Bram: waarom zou je het via de korg voeden, kan toch gewoon via de meegeleverde daisychain? Ik zou het mezelf niet moeilijk maken omdat het kan......

Foto's plaatsen kan via Photobucket bijvoorbeeld. Je upload je foto's naar zo'n dienst, en daar heb je de mogelijkheid de url te kopiëren en hier te plakken in gitaarnet via de icoontjes in je bericht venster.

Robin.

Braml
9 november 2015, 11:39
Bedankt voor de info FruscianteFan (ben zelf trouwens ook ontzettend frusciante fan :strat:)!

Ik heb inderdaad sowieso al 4 pedalen die nog geen 20 mA per stuk nodig hebben. Verder zit ik op het moment dus nog te denken aan een Boss DD-7 OF TC Electronics Flashback (beide vgm ongeveer 50 mA?), en een Zoom MS-50g (500 mA). Op het moment merk ik absoluut niets van ruis o.i.d. terwijl ik gewoon 7 pedalen met een adapter met daisy chain voedt. Dan moet een 1Spot adapter met daisy chain toch voldoende zijn met de Zoom erbij?

Op internet lees ik veel dat in de Zoom MS-50g uitstekende modulations zitten, dus dan zou ik de chorus daar toch prima uit kunnen halen? Ik ben niet van plan om veel te switchen van effecten met de Zoom dus.

Braml
9 november 2015, 11:42
@Bram: waarom zou je het via de korg voeden, kan toch gewoon via de meegeleverde daisychain? Ik zou het mezelf niet moeilijk maken omdat het kan......

Foto's plaatsen kan via Photobucket bijvoorbeeld. Je upload je foto's naar zo'n dienst, en daar heb je de mogelijkheid de url te kopiëren en hier te plakken in gitaarnet via de icoontjes in je bericht venster.

Robin.

Omdat ik dan bij het inpakken van mijn spullen de adapter eruit zou kunnen halen, terwijl de rest nog aangesloten zit. Maarja voegt inderdaad weinig toe, haha.

Oke kijk aan, misschien kan ik dan wel een keer een fotootje maken van mijn pedalboard en aan jullie laten zien.

Pepe
9 november 2015, 11:55
Omdat ik dan bij het inpakken van mijn spullen de adapter eruit zou kunnen halen, terwijl de rest nog aangesloten zit. Maarja voegt inderdaad weinig toe, haha.

De daisy chain is ook middels een plugje verbonden met de 1spot, anders zou je niet kunnen wisselen van daisy chain.

FruscianteFan
9 november 2015, 12:44
Bedankt voor de info FruscianteFan (ben zelf trouwens ook ontzettend frusciante fan :strat:)!

Ik heb inderdaad sowieso al 4 pedalen die nog geen 20 mA per stuk nodig hebben. Verder zit ik op het moment dus nog te denken aan een Boss DD-7 OF TC Electronics Flashback (beide vgm ongeveer 50 mA?), en een Zoom MS-50g (500 mA). Op het moment merk ik absoluut niets van ruis o.i.d. terwijl ik gewoon 7 pedalen met een adapter met daisy chain voedt. Dan moet een 1Spot adapter met daisy chain toch voldoende zijn met de Zoom erbij?

Op internet lees ik veel dat in de Zoom MS-50g uitstekende modulations zitten, dus dan zou ik de chorus daar toch prima uit kunnen halen? Ik ben niet van plan om veel te switchen van effecten met de Zoom dus.

Die naam is een beetje achterhaald ;). Nog steeds een grote inspiratie hoor, maar toch.

Als je die Zoom erbij hebt, dan red je het sowieso niet alleen met de Harley Benton. Dus daar schiet je niet zo heel veel mee op, zeker als je nu geen ruis hebt. Als je geen probleem hebt, hoef je het niet op te lossen.

Ik heb trouwens ook nog een tijdje gewerkt met van die stagg adapters. Die zijn ook te krijgen in absurde stroomcapaciteiten, en storen in mijn ervaring minder.

Braml
9 november 2015, 12:55
Die naam is een beetje achterhaald ;). Nog steeds een grote inspiratie hoor, maar toch.

Als je die Zoom erbij hebt, dan red je het sowieso niet alleen met de Harley Benton. Dus daar schiet je niet zo heel veel mee op, zeker als je nu geen ruis hebt. Als je geen probleem hebt, hoef je het niet op te lossen.

Ik heb trouwens ook nog een tijdje gewerkt met van die stagg adapters. Die zijn ook te krijgen in absurde stroomcapaciteiten, en storen in mijn ervaring minder.

Hoezo is die naam achterhaald dan?

Ja, ik heb al door dat ik sowieso geen voeding nodig heb als ik een 1spot van 1700 mA zou aanschaffen. Die kosten nog geen 25 euro, en een daisy chain heb ik wel. Op het moment heb ik een adapter van 300 mA dus ik moet wel echt een andere adapter. Een 9V DC adapter dus, want al mijn pedalen hebben 9V DC nodig met negative center polarity.

Nu staat in de handleiding van de zoom: Operation using an AC-Adapter: Use only a ZOOM AD-16 AC Adapter with this unit.
Terwijl op de achterkant van de zoom ms-50g bij de stroom input staat: 9V DC.
Iemand die dit kan uitleggen? Heeft ie nou 9V DC of AC nodig?
En daarnaast: Moet ik dat serieus nemen, dat zoom zegt dat ik alleen hun adapter kan gebruiken? Of is dat gewoon een verkooptruc? (denk een verkooptruc toch?)

Pepe
9 november 2015, 13:08
Zoom kan natuurlijk alleen dat garanderen waarvan ze de specificaties kennen maar elke adapter die aan de specs voldoet zal werken. Er bestaat niet zoiets als Zoom stroom.

FruscianteFan
9 november 2015, 13:12
Hoezo is die naam achterhaald dan?

Ja, ik heb al door dat ik sowieso geen voeding nodig heb als ik een 1spot van 1700 mA zou aanschaffen. Die kosten nog geen 25 euro, en een daisy chain heb ik wel. Op het moment heb ik een adapter van 300 mA dus ik moet wel echt een andere adapter. Een 9V DC adapter dus, want al mijn pedalen hebben 9V DC nodig met negative center polarity.

Nu staat in de handleiding van de zoom: Operation using an AC-Adapter: Use only a ZOOM AD-16 AC Adapter with this unit.
Terwijl op de achterkant van de zoom ms-50g bij de stroom input staat: 9V DC.
Iemand die dit kan uitleggen? Heeft ie nou 9V DC of AC nodig?
En daarnaast: Moet ik dat serieus nemen, dat zoom zegt dat ik alleen hun adapter kan gebruiken? Of is dat gewoon een verkooptruc? (denk een verkooptruc toch?)
Dat is een verkooptruc, al denk ik dat er hier mensen rondlopen die er meer verstand van hebben dan ik.

Die naam is achterhaald omdat, hoewel ik verschrikkelijk veel naar RHCP en JF heb geluisterd, ik mijn identiteit er niet aan ontleen (en dat is precies wat ik met deze nickname wel doe).

Braml
9 november 2015, 13:32
Dat is een verkooptruc, al denk ik dat er hier mensen rondlopen die er meer verstand van hebben dan ik.

Die naam is achterhaald omdat, hoewel ik verschrikkelijk veel naar RHCP en JF heb geluisterd, ik mijn identiteit er niet aan ontleen (en dat is precies wat ik met deze nickname wel doe).

Ah, je bent er wel erg gek op dus, maar je wilt hem niet nadoen qua sound of stijl dus (of misschien je eigen uiterlijk :P)? Of bedoel je dat niet?

FruscianteFan
9 november 2015, 13:37
Ah, je bent er wel erg gek op dus, maar je wilt hem niet nadoen qua sound of stijl dus (of misschien je eigen uiterlijk :P)? Of bedoel je dat niet?

is dit een interview? ;)

Braml
9 november 2015, 13:38
is dit een interview? ;)

Nee, sorry ben gewoon overgeinteresseerd in mr Frusciante en wat anderen ervan vinden xD

FruscianteFan
9 november 2015, 14:26
Dan is het goed ;)

Kijk, ik speel nu 12 jaar gitaar en Frusciante heeft me enorm geïnspireerd op verschillende vlakken. Maar goed, er zijn heel veel artiesten die ik ontzettend bewonder. Op een gegeven moment krijg je door dat er meer muzikanten zijn die je misschien nog wel meer raken, maar in elk geval op een andere manier. Daarnaast was ik 14 toen ik RHCP voor het eerst live zag, nu ben ik 27. Inmiddels weet ik ook wel iets beter wat ik zelf wil. Dus in plaats van me alleen maar te concentreren op één artiest, kijk ik naar diverse artiesten en neem ik hier en daar iets mee.

(In zekere zin is dat net zo goed het kopiëren van Frusciante trouwens, die doet ook niet alleen maar Jimi Hendrix of Joy Division na, die doet iedereen na)