PDA

View Full Version : Ruilvoorstel: Epiphone Sheraton Korea begin '90



pasqual
3 november 2015, 22:34
Ik heb een ruilvoorstel gekregen via MP en het gaat om een Epiphone Sheraton begin '90 en aan de foto's te zien in goede staat. Het gaat om deze: http://link.marktplaats.nl/m979173057
Wat is een realistische waarde van deze gitaar? Mocht je een idee hebben, laat het hier dan even weten!
Bij voorbaat dank!

Joost de Ruig
3 november 2015, 22:46
Wat mij betreft €450,- tot €500,-. Er stond laatst een hele mooie op MP voor €550 maar die had oa Van Zandt pu's wat een mooie upgrade is.

pasqual
3 november 2015, 22:52
Bedankt Joost. Die richting dacht ik ook al op... Het gaat mij er vooral om dat ik die prijs ook kan krijgen als ik 'm zelf te koop zet.

hs0504
4 november 2015, 07:31
Begin dit jaar heb ik uitgebreid gezocht naar een Sheraton, oa dmv een 'gevraagd' advertentie. Veel reacties gehad. Uiteindelijk een '89 gekocht voor 375E. Gemiddelde vraagprijs van andere aanbiedingen lag ook zo tussen de 350 - 400E met een uitschieter naar boven (500E). 375E is volgens mij dus een realistische verkoop waarde.

Tupelo
4 november 2015, 08:13
Yep, meer dan 400 is echt teveel lijkt mij.
Zie ze regelmatig voorbijkomen voor die prijs, soms zelfs met leuke modificaties.

macwilliams
4 november 2015, 08:16
Tussen €300,- en €400,- lijkt me redelijk kloppen.
€500,- komt me een beetje als wishful thinking over.



Ook ik gebruik nu een gare applicatie op men aaipet om berichten te verzenden

pasqual
4 november 2015, 09:44
Okee, bedankt allen. Dit maakt het onderhandelen iets makkelijker;)

Da Vinci
4 november 2015, 10:15
Is het wat, die Sheratons? Zijn er nog modellen/jaren die je uit de weg moet gaan?

Ik gas al enige tijd op een semi-hollow en dit lijkt me wel een leuke instapper. Zou 'm dan wel in deze kleur willen:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m979090541-epiphone-sheraton-ii.html

Joost de Ruig
4 november 2015, 10:23
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik meen deze een maand of 4 geleden ook al voorbij te hebben zien komen op MP.

Sheratons zijn prima hollowbodies in de budgetcategorie. Dan bedoel ik niet de huidige Chinese instappers, maar de Koreanen uit de jaren '80. Zelf heb ik gekozen voor een nieuwe Hagstrom Viking (in mijn geval een Custom Deluxe), die zo rond de €600,- kosten (de Standard dan).

Joost Zengers
4 november 2015, 10:56
Grappig, ik heb exact dezelfde Sheraton 2 dagen geleden als ruilvoorstel gekregen, van dezelfde persoon ook. Heb je toevallig ook een Vox AC30 te koop staan? ;)
Ik had er niks aan, omdat ik net als Joost een Hagstrom Viking heb als ik een Hollow Body nodig heb. :crazyhappy:.

Da Vinci
4 november 2015, 11:07
Grappig, ik heb exact dezelfde Sheraton 2 dagen geleden als ruilvoorstel gekregen, van dezelfde persoon ook. Heb je toevallig ook een Vox AC30 te koop staan? ;)


Nope, maar voor 350 euro kom ik 'm wel ophalen in Valkenswaard ;-)

FruscianteFan
4 november 2015, 11:17
Is het wat, die Sheratons? Zijn er nog modellen/jaren die je uit de weg moet gaan?

Ik gas al enige tijd op een semi-hollow en dit lijkt me wel een leuke instapper. Zou 'm dan wel in deze kleur willen:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m979090541-epiphone-sheraton-ii.html
Ik heb zelf maar 1 keer op een recentere Sheraton gespeeld, maar van wat ik er in de afgelopen jaren over lees en meekrijg:

- het zijn goede gitaren. Ik zie best veel artiesten, ook op grotere podia, erop spelen. Niet van het niveau Gibson ES-335, maar prima gitaren.

- de oudere gitaren, dus jaren 80 en 90 zouden stukken beter zijn.

- de originele pickups schijnen best goed te zijn, dus niet elke 'upgrade' is een upgrade.

Maar nogmaals, heb 1 keer in een winkel op een nieuwe gespeeld, 3 jaar terug. Niet eens ingeplugd, maar speelde erg fijn.

Joost Zengers
4 november 2015, 11:17
Nope, maar voor 350 euro kom ik 'm wel ophalen in Valkenswaard ;-)

Goeie! Gaan we niet doen ;)

pasqual
4 november 2015, 11:54
Grappig, ik heb exact dezelfde Sheraton 2 dagen geleden als ruilvoorstel gekregen, van dezelfde persoon ook. Heb je toevallig ook een Vox AC30 te koop staan? ;)
Ik had er niks aan, omdat ik net als Joost een Hagstrom Viking heb als ik een Hollow Body nodig heb. :crazyhappy:.

Nee, geen AC30 maar Egnater top. Maar de marge is erg klein. Hij zal moeten bijbetalen en als de deal doorgaat, wil ik deze weer verkopen maar dat zou wel eens kunnen tegenvallen als ik het zo lees. De markt is nogal verzadigd....

Hotpepper01
4 november 2015, 12:04
Is het wat, die Sheratons? Zijn er nog modellen/jaren die je uit de weg moet gaan?

Ik gas al enige tijd op een semi-hollow en dit lijkt me wel een leuke instapper. Zou 'm dan wel in deze kleur willen:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m979090541-epiphone-sheraton-ii.html

Sheratons zijn gewoon goede gitaren. De Koreaanse exemplaren worden hoger gewaardeerd dan de huidige Chinese exemplaren en de Koreaanse doen zo tussen de 350-450. Sunburst kleur is over het algemeen wat duurder dan zwart of blond.

De Japanse Sheratons van Matsumoku zijn echt top, maar schaars en zijn doorgaans 1000 Euro plus..
http://cdn1.gbase.com/usercontent/gear/3261882/p1_ubst5ks0a_so.jpg

Rooker
4 november 2015, 13:44
Wel grappig. Voor een jaar terug ook eens kort een Sheraton gehad. Toen sprak men ook al over de Koreaan die beter was als de huidige Chinees maar mijn gloed nieuwe net uit de doos van KeyMusic was gewoon een Koreaan. Bestaat die Chinees wel??
Was wel een heel goede en vooral ook mooie gitaar. Maar sjeezus wat was die hals dik! En waarom de markering stoppen vanaf Fret 15??
Aan alle kanten lees je trouwens dat mensen erg tevreden zijn van hun Chinese gitaren en dat ze er tegenwoordig echt zijn met de kwaliteit. Maar dit gaat niet op voor Epiphone?
Ik vond de mijne iig erg mooi en klonk super mooi. Hals niet tevreden over. Komt ie er nog eens met een 60's hals dan haal ik hem weer voor het geld. Nu maar eens een DOT proberen (qua afwerking wel meteen een pak minder).

blademan
4 november 2015, 14:53
als je echt een fijne chinees wilt moet je de Eastman T386 of T486 maar eens proberen!!!!

Da Vinci
4 november 2015, 15:41
als je echt een fijne chinees wilt moet je de Eastman T386 of T486 maar eens proberen!!!!

Ja dat mag wel voor dat geld... Dan zou ik toch voor een 2e hands ES335 gaan.

Plant
4 november 2015, 17:44
Op zich een mooi gitaartje, beetje smalle en platte hals. Ik heb zo'n zelfde gehad, gekocht in 1990. ƒ1195,- als ik me goed herinner. 600 Euro is omgerekend ƒ1320,- dus deze moet nu meer opleveren dan waar ze 25 jaar geleden voor is gekocht? ;)

OK, andere tuners en GraphTech zadeltjes erop, maar dat laatste zal niet iedereen als een upgrade zien. Kennelijk braken er snel snaren en zijn daarom deze dingen erop gezet.

hs0504
4 november 2015, 20:27
Die van mij heeft een ook een platte dunne hals (Korea 89). Speelt heerlijk. Hardware is prima, gitaar blijft goed op stemming, goed afstelbaar, nooit snaarbreuk. Electronica (van die kleine potmeters) is van mindere kwaliteit denk ik, maar het werkt allemaal prima. Elementen vond ik erg blikkerig (brug) en bassig (neck) klinken. Heb ik vervangen dus. Top gitaar nu!

Rogueny
7 november 2015, 18:18
Wel grappig. Voor een jaar terug ook eens kort een Sheraton gehad. Toen sprak men ook al over de Koreaan die beter was als de huidige Chinees maar mijn gloed nieuwe net uit de doos van KeyMusic was gewoon een Koreaan. Bestaat die Chinees wel??

Aan alle kanten lees je trouwens dat mensen erg tevreden zijn van hun Chinese gitaren en dat ze er tegenwoordig echt zijn met de kwaliteit. Maar dit gaat niet op voor Epiphone? (qua afwerking wel meteen een pak minder).

Ik heb geen ervaring met sheratons, wel met les paul s van epiphone. Heb volgens mij 3 koreaanse gehad die ik vrij snel weer verkover heb. Ik vond dat allemaal troep eerlijk gezegd. 2 hadden een gigantische productie fout in de hals, de derde speelde gewoon voor geen meter en klok zeer slecht. Dus ik koop geen koreaanse epiphones meer. Verder heb ik er hier nog eentje uit de jaren 90 uit Korea staan, gratio gekregen als een projectje. En ik moet zeggen dat deze van een stuk lagere kwaliteit is als die van tegenwoordig. Slechte paintjob, matig geluid. En Ik heb er zelf nu ook nog een uit Indonesië. En die speelt dan juist weer zo fijn dat ik hem nooit meer weg doe.

Conclusie: Korea produceert niet altijd top kwaliteit. Of hij nou uit China komt of niet, maakt voor mij eigenlijk niks uit. Een gitaar moet gewoon goed zijn, en de herkomst spreekt daar niet direct boekdelen over.

pasqual
7 november 2015, 20:11
Wat mij betreft mag er hier een slotje op want ik heb niets meer vernomen van diegene die mij een ruilvoorstel heeft gedaan.
Mijn tegenvoorstel zal wel niet helemaal aan zijn verwachtingen hebben voldaan;)

Joost de Ruig
7 november 2015, 20:40
Mijn tegenvoorstel zal wel niet helemaal aan zijn verwachtingen hebben voldaan;)

Zelfs dan had hij een signaaltje af mogen geven. Daar heb ik bij MP biedingen ook zo'n hekel aan: je bereikt met iemand overeenstemming en vervolgens wordt (en blijft) het stil..... Grrrr.

pasqual
7 november 2015, 21:12
Ik kan me er niet meer zo druk over maken Joost. Doorgaans zijn de mensen die écht interesse hebben degene die bellen of concrete toezeggingen doen per mail.