PDA

View Full Version : Amikdla - The Stand



JvD.
3 november 2015, 00:20
Nog lang niet af, toch een stukje opgenomen en eigenlijk geen idee hoe dit nummer verder moet gaan.

Ik zing en mijn doel is om te zorgen dat de luisteraar niet door heeft dat het allemaal onhandige maatsoorten zijn. We spelen 7/8 met 8/8 om gewisseld, daar na 4/4 en daarna 7/4 omgewisseld met 8/4 maar pin me er niet op vast. Ik zing gewoon.

https://youtu.be/O4o1PhrMYU0 (https://youtu.be/O4o1PhrMYU0)

Elke repetitie wordt ie iets strakker zullen we maar zeggen!

The Lo Lands
3 november 2015, 11:08
Uiteindelijk telt het gevoel en of de boodschap overkomt. Maatsoorten en techniek zijn dan in mijn optiek niet relevant. Klinkt tof dus verder uitwerken en het eindresultaat voor ons en de rest van de wereld vastleggen :-)

Cageman
3 november 2015, 13:10
Uiteindelijk telt het gevoel en of de boodschap overkomt. Maatsoorten en techniek zijn dan in mijn optiek niet relevant. Klinkt tof dus verder uitwerken en het eindresultaat voor ons en de rest van de wereld vastleggen :-)

Helemaal waar! Dat neemt niet weg dat ik een hoop lol kan beleven aan het uitvogelen van maatsoorten :hide:.

Het intro bestaat uit 3 7/8 maten gevolgd door een 9/8. Vanaf 0.58 komt de eerste 4/4 (of 8/8) pas volgens mij. De eerste (en enige?) 7/4 begint op 1.38. Daadwerkelijk nuttig commentaar van mijn kant volgt nog wel :roll:.

schizo910
3 november 2015, 13:40
Ja, ik vinnut cool. Alleen de langere A klanken klinken wat nasaal en eentonig qua zang. Iets meer variatie misschien. Maar dat is mierenneuken hoor, ik heb je band al eerder gechecked en ik hou er wel van...

Fusion
3 november 2015, 20:43
Niet mijn ding echt, maar t is best geinig. Ik ben met extreem moeilijke muziek opgegroeid dus dit is voor mij alsof ik naar één lange 4/4 luister hehe. Ik vind dit soort muziek vaak n beetje monotoon, maar dat hoort er vaak n beetje bij. Maar eerlijk gezegd mij pakt t niet zo. Maar ik wens jullie alle succes toe :)

pasqual
3 november 2015, 22:17
Lekker! Ik kan hier erg goed naar luisteren. Heeft wel Steven Wilson trekjes. Ik ben erg benieuwd naar een definitieve uitwerking!
Lekkere opname ook en prettige stem:ok:

JvD.
7 november 2015, 12:40
Uiteindelijk telt het gevoel en of de boodschap overkomt. Maatsoorten en techniek zijn dan in mijn optiek niet relevant. Klinkt tof dus verder uitwerken en het eindresultaat voor ons en de rest van de wereld vastleggen :-)
Bedankt dude. Dat vind ik ook. In mijn genre heb je zo veel zangers die gewoon lange halen zingen als het een vreemde maatsoort is. Ik wilde de de luisteraar juist afleiden van het ingewikkelde. =D


Helemaal waar! Dat neemt niet weg dat ik een hoop lol kan beleven aan het uitvogelen van maatsoorten :hide:.

Het intro bestaat uit 3 7/8 maten gevolgd door een 9/8. Vanaf 0.58 komt de eerste 4/4 (of 8/8) pas volgens mij. De eerste (en enige?) 7/4 begint op 1.38. Daadwerkelijk nuttig commentaar van mijn kant volgt nog wel :roll:.
Dat klopt niet helemaal Cageman maar het is ook niet voor de hand liggend allemaal.


Ja, ik vinnut cool. Alleen de langere A klanken klinken wat nasaal en eentonig qua zang. Iets meer variatie misschien. Maar dat is mierenneuken hoor, ik heb je band al eerder gechecked en ik hou er wel van...
Ben ik met je eens, we hadden een paar takes en dit was de minst nasale. Ik heb meteen er na met de zangdocent gesproken over nataliteit.


Niet mijn ding echt, maar t is best geinig. Ik ben met extreem moeilijke muziek opgegroeid dus dit is voor mij alsof ik naar één lange 4/4 luister hehe. Ik vind dit soort muziek vaak n beetje monotoon, maar dat hoort er vaak n beetje bij. Maar eerlijk gezegd mij pakt t niet zo. Maar ik wens jullie alle succes toe :)
bwaaa... 4/4?! leugens. We hebben dit nummer gebruikt voor onze bassisten audities. Van de 9 man die langs kwamen was deze Chick de enige die er kaas van kon maken =D


Lekker! Ik kan hier erg goed naar luisteren. Heeft wel Steven Wilson trekjes. Ik ben erg benieuwd naar een definitieve uitwerking!
Lekkere opname ook en prettige stem:ok:
De laatste complimentjes vind ik het fijnst =D
Hoe dit nummer verder moet is mij echt een raadsel.

Fusion
7 november 2015, 13:41
Van de 9 man die langs kwamen was deze Chick de enige die er kaas van kon makenDat zal best, maar voor mij is t extreem makkelijk. Ik ben opgegroeid met Watchtower, Meshuggah, Spiral Architect etc. Das wel even wat anders :)

Enneh... 'leugens' :?

Cageman
7 november 2015, 16:03
Dat klopt niet helemaal Cageman maar het is ook niet voor de hand liggend allemaal.

Mrmrml. Ik merk nergens dat het spaak loopt en het past allemaal als ik meetel op de manier die ik zei. En 7/8 afgewisseld met 8/8 lukt me sowieso niet. Waar heb ik iets gemist?

Verder zou ik nog ander commentaar geven. Qua stem en vibe moet ik denken aan The Man Eating Tree (https://www.youtube.com/watch?v=w1Ogv_U87Zw). Qua ritmes denk ik gelijk aan Leprous.

In ieder geval, voor zover ik daar iets in te zeggen heb xD, uitbouwen dit nummer! Lekkere sfeer. Als het/(een) doel is geweest om de maatwisselingen in te dekken, is (obviously :p) dat wel gelukt. Wel een puntje van kritiek: de grootste 'emotionele' uitbarstingen/hoogtepunten van het nummer zitten alleen op maten met 'volledige kwarten' (4/4, 7/4 etc.). Als je echt wilt fucken met de luisteraar, moet het hardst mee te blèren refrein ook mega-complex blijken. Of nou ja, moeten, moeten, maar je snapt wat ik bedoel, hoop ik.

Lekker!

Loeters,

Merijn