PDA

View Full Version : paar vraagjes ivm met kabel en effecten enzo



CrazyHorse
29 oktober 2015, 17:23
Hey,

Ga morgen wat spullen kopen... Heb momenteel 5 pedalen, dacht eraan om een harley benton power plant te kopen. idpv de daisy chain van de staandaard adapter die ik nu gebruik. Ben op zoek naar kabels...Heb op m'n amp een efx loop. Dus in principe heb ik 3? kabels nodig... Welke en hoe lang??

Gearjunkie
29 oktober 2015, 17:50
Je hebt 2 langere, laten we zeggen 3-5 meter kabels nodig en 4 zogenaamde patchkabels. Deze zijn 15cm. PM, heb misschien wat voor je...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pasqual
29 oktober 2015, 21:41
Als je effecten apart gaat plaatsen, dus een aantal in de effectsloop en een aantal vóór de input, heb je er 4 nodig en natuurlijk een aantal patchkabeltjes. Zelf maak ik hierdoor gebruik van 2 aparte adapters: 1 voor de effecten in de fx-loop en 1 voor de effecten die vóór de input staan. Dit is ivm met brom. Ik weet niet of de power plant geïsoleerde outputs heeft want dan is dit waarschijnlijk niet nodig.

orangerocker
30 oktober 2015, 01:31
Welke pedalen heb je nu? De powerplant jr kan uit mn hoofd slechts tot 120 mA voeden.

Buxtra
30 oktober 2015, 07:54
De junior beschikt wel over geisoleerde outputs itt de grote powerplant. Doe er je voordeel aan!

PS: hoe staat je Neil Young sound er bij benadering bij?

FruscianteFan
30 oktober 2015, 10:20
Wat voor amp en effecten heb je? is die FX loop wel nodig?

Daarnaast: die Power Plant Junior is erg fijn. Zie dat hij wel duurder is geworden, dat is jammer. Let er idd wel op dat je pedalen 9v en minder dan 120mA vragen. Een vriend van me heeft er een gekocht, die voedt ook zijn DD20 ermee, maar dan wel met de verdubbelaar (zit erbij) en een paar pedalen gedaisychained (op de overige 3 outputs).

CrazyHorse
30 oktober 2015, 12:45
Dank voor de reacties.

Momenteel gebruik ik een boss tuner, een ehx soul food, hierna heb ik een joyo Deluxe crunch en een mxr distortion plus met die 3 drive pedalen lukt het wel om de Neil-Youngsound te benaderen, gebruik ook wat amp reverb van m'n delta Blues en dan nog een memory boy. Is het nodig om de send return loopt te gebruiken met die opstelling. Voeding voor deze pedalen haal ik uit een standaard 9v adapter die bij de soul food zat dmv een daisy chain. Is de pedaalvolgorde juist, vooral dan bij de drie drive pedalen?

SantaX
30 oktober 2015, 13:12
Met die pedalen verwacht ik geen problemen en zou ik voor de powerplant junior gaan. Heb er 3 weken geleden zelf 2 aangeschaft en ze zijn 'stil' en doen wat ze moeten doen.

FruscianteFan
30 oktober 2015, 13:13
Met die pedalen neem ik aan dat je je amp redelijk clean gebruikt? Dan kun je je de moeite besparen en de Memory Boy lekker vóór je preamp plaatsen, dus geen FX loop. Ik gebruik mijn Blues Junior trouwens ook niet 100& clean, maar dat klinkt prima met de memory boy hoor. Sowieso is dat al niet de cleanste delay die er is ;)

Klinkt verder heel overzichtelijk allemaal, dan houd je zelfs nog een uitgang over. Doen, dus!

CrazyHorse
30 oktober 2015, 17:27
ok prima, hoe bepaal je eigenlijk de volgorde van de drive pedalen, of maakt dit niet echt uit?
ps gebruiken jullie een volumepedaal op jullie bord en zoja waar in je keten?

FruscianteFan
30 oktober 2015, 17:53
vraag jezelf af wat je wilt bereiken en experimenteren maar. Jij hebt die pedalen, ik niet ;)