PDA

View Full Version : Gibson LP Premium Plus gleleed en nu schade ! Wat nu ?? HELP!



DEA100MKIV
27 oktober 2015, 23:43
Hey


Sinds twee weken en Gibby van mn maat geleend om eens flink aan de staart te voelen.
Nou heb ik per ongeluk gisteravond tijden een jam sessie tijdens smells lijk teen spirit iets
te ruig mee gedaan. Ik slingerde hem namelijk in het rond en toen liet ik hem per ongeluk los.
Met alle ellende van doen. Het voelde eerst erg grappig, daarna oo nee en oo jee. Ik zad daarna wel een uur
te maen.

Hoe heb ik het probleem eerst opgelost. Heb een paar lijmklemmen en houtlijm gekocht bij de action en heb
de hals dus vastgelijmt/klemt. Hoop dat dat onzichtbaar word.

Wat kan ikanders doen ? Wou het eerst op een ongeluk laten lijken door te gitaar naar hem toe te werpen.. (zo van hier heb je hem terug, vang !) He dat stoer doen daar heb ik nu niets meer aan.

Hellup mij !!

DEA100MKIV
27 oktober 2015, 23:47
Jemig de pemig.. ik krijg er geen fotos op.

richwoodplayer
28 oktober 2015, 01:27
Waarom het probleem proberen verborgen te houden? het gaat hier om een dure gitaar, die door een vakman gerepareerd dient te worden.
Vertel aan je maat wat er is gebeurd, en laat hem repareren op jouw kosten.

Hoe zou jij het vinden als je je beste gitaar uitleent en je krijgt hem terug en moet er op een gegeven moment zelf achter komen dat er iets kapot aan is?

Foto's kunnen erop via sites als Photobucket.

D3nnis
28 oktober 2015, 06:20
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je maat ervan vind? Ik begreep dat hij erbij was?

Hoe ik het op zou lossen? Kapot maken is kopen, dus koop die gitaar over van je maat en doe er dan mee wat je wilt.
Ik zou een "bedankt voor het lenen" niet accepteren als ik je maat was.
Maar goed, ik had het ook niet zo ver laten komen als ik er bij was en een ander loopt met mijn gitaar te klootviolen...Ik word oud denk ik :)

Tabula Rasa
28 oktober 2015, 06:30
Inderdaad. Leer ik mijn zoontje van zes ook: "slopen = kopen".

arjanb01
28 oktober 2015, 06:50
Domme zet. Je had je verzekering en je maat gewoon moeten vertellen wat er was gebeurt. Daarna gitaarbouwer bellen, laten fixen, kosten voor jou rekening en proberen het via je verzekering te vergoeden.
Die action hout lijm gaat niet werken dus je bent waarschijnlijk nog verder van huis.

Tabula Rasa
28 oktober 2015, 06:54
Wat is eigenlijk je vraag in het topic? Ik lees alleen "help", maar nergens wat voor hulp of advies je zoekt.

hefke
28 oktober 2015, 07:10
Heel lullig dat dit is gebeurd. Maar je had ook wat voorzichtiger met andermans spullen moeten omgaan.
Als je het netjes met jouw vriend wilt oplossen en zoals D3nnis al zegt: die gitaar kopen van jouw vriend voor de dagwaarde van de gitaar op het moment dat je de gitaar kreeg.
Zeker niet zelf wat gaan repareren en ‘m zo aan jouw vriend teruggeven.
Als ik die vriend zou zijn, zou ik van jou eisen dat er een nieuwe komt met bijleg van mij om het verschil tussen nieuwwaarde en dagwaarde voor het ongeluk te vereffenen.

Little Jay
28 oktober 2015, 07:16
Je zit ons te trollen toch? Een geleende gitaar in het rond slingeren? Jij zou mijn vriend niet meer zijn.....

the sure thing
28 oktober 2015, 07:37
Ik geloof hier ook helemaal niets van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Feter
28 oktober 2015, 07:48
Klinkt een beetje als een broodje aap... En een analfabeet.
Als dit echt waar is ben je wat mij betreft de grootste lul op aarde.

Tupelo
28 oktober 2015, 08:21
WA. :ok:

Betaal je iedere maand.
Maak er een iets beter verhaal van, want dit zuigt.
Zoek een reperateur die wil bevestigen dat het ding total loss is; komt er tenminste nog een redelijke vergoeding uit.
En met een beetje mazzel kan je het wrak nog repareren, of strippen.

Dutch66
28 oktober 2015, 08:52
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--yeWxMf4B--/c_fill,fl_progressive,g_north,h_358,q_80,w_636/18kx8u2vvzykajpg.jpg

MartinL
28 oktober 2015, 09:08
Pakt bier en chips.......oh nee nog beetje vroeg......

jutter
28 oktober 2015, 09:18
En,wat heb je ervan geleerd? Juist, geen nummers meer naspelen van ome Kurt!

Als dit verhaal echt waar is, dan zit je mooi in de puree.

MikeD
28 oktober 2015, 09:32
Als dit verhaal inderdaad waar is (wat sommigen hier betwijfelen maar waarvan ik niet uitsluit dat dat inderdaad in een stomme bui van compleet losgaan van de pret in dat nummer kan gebeuren....) ik begrijp dat je maat erbij was. Wat vindt die er zelf van? Strikt zakelijk (zeg maar: juridisch) beschouwd is het simpel: jij hebt die gitaar geleend en je moet hem aan het einde van de bruikleen in dezelfde staat terug geven als waarin je hem te leen had ontvangen. Als dat niet kan omdat tijdens de bruikleen de zaak is beschadigd, moet je schadevergoeding betalen. Schadevergoeding door middel van het leveren van een vervangende zaak (gitaar) is juridisch beschouwd in principe niet aan de orde. Schadevergoeding vindt plaats in geld. De schadevergoeding moet in beginsel zodanig zijn dat de benadeelde partij in dezelfde (materiële) staat wordt hersteld als voor het schadevoorval. En dat wordt lastig want ook een gitaar met herstelde breukschade blijft in wezen (wat mij betreft) onherstelbaar beschadigd in de zin van blijvende waardevermindering. Strikt juridisch beschouwd zou het er op neer gaan komen dat de breukschade professionele (!!!!) wordt hersteld op jouw kosten en dat je ook de blijvende waardevermindering in geld vergoedt. Dat betekent: professionele taxatie van de waarde 'voor' en 'na' het schadevoorval en reparatie. Zoals Tupelo schreef: probeer te claimen bij je WA verzekeraar. Moet je wel subiet de schade melden. Ga er van uit dat verzekeraars er soms lang over kunnen doen om de claim te beoordelen en dat een (door de verzekeraar) ingeschakelde schade-expert soms erg vervelend kan zijn om het schadebedrag dat moet worden uitgekeerd, laag te houden. Na enig zoeken (http://worldsguitarcom.hubpages.com/hub/difference-between-gibson-les-paul-standard-and-gibson-les-paul-standard-plus-and-premium-plus) komt zo'n expert tot het inzicht dat het best wel prijzige en gewilde gitaren zijn. Afhankelijk van de herstelkosten (inclusief een behoorlijke refin van de hals) is nog maar de vraag of er een total loss geval van te maken zal zijn.
Tot zover de theorie.
By the end of the day zadel je je maat immers op met een gitaar waar de lol wel van af is.

Nou even wat ik eigenlijk vind: Be a man about it, You break it, you buy it. Dus nadat je uitsluitsel hebt van jouw WA verzekering, geef je die maat van jou 'de prijs' voor die gitaar. Kan hij zelf een vervanger gaan kopen en jij krijgt dan de beschadigde. Kan je zelf bepalen wat je er vervolgens mee doet. Ik zelf zou namelijk waarschijnlijk nooit meer happy zijn met een gitaar met zo'n geschiedenis.

Terzijde: hoewel ik zelf niet graag een gitaar uitleen, zou ik in een voorkomend geval waarschijnlijk eerst ter plekke je ballen eraf gedraaid hebben en je aan de restanten van je plasgereedschap met de snaren aan het plafond opgehangen hebben want met geleende spullen hoor je geen stunts te gaan uithalen. Ook niet als geintje.

marco v
28 oktober 2015, 09:33
Als het verhaal echt is, dan ben je de meest onverantwoordelijke figuur vandaag aanwezig op dit forum.
Dan heb je een portie billenkoek verdiend en daarna mag je, als het mijn gitaar was, je verzekering gaan bellen.
Maar goed, ik had je ook in eerste instantie geen gibson premium uitgeleend, want gezien je gedrag op het podium en je poging om je onverantwoordelijke gedrag te verbloemen, zal je wel een losbandige puber zijn en zou het, wanneer je de gitaar van me leent, ook deels mijn fout zijn geweest.

Hotpepper01
28 oktober 2015, 10:11
Stom om te gaan slingeren.

En je hebt er niet eens zo'n youtupe clip van gemaakt. Daar zijn er talloze van..

https://www.youtube.com/watch?v=3O72lItS4OA

Nou weer ff serieus. Heel dom om er zelf aan te gaan prutsen als je er geen verstand van hebt. Een gebroken hals aan een goede gitaar is stom, maar ook heel kostbaar. Ik zie nog geen plaatjes, maar ik kan me herinneren dat ik zelf wel eens een keer iets van 700 Euro kwijt was aan een nekbreuk met herfret....en uiteindelijk zit in jouw geval de eigenaar ook nog eens met een LP die ineens een paar honderdjes minder waard is, ook na supergoed uitgevoerde reparatie.

AoDf
28 oktober 2015, 10:15
Dat mensen hier serieus op ingaan...

Malle Eppie
28 oktober 2015, 10:21
Pictures or it didn't happen....

D3nnis
28 oktober 2015, 10:27
Pakt bier en chips.......oh nee nog beetje vroeg......
Ja inderdaad, chips voor het middaguur is niks.

hefke
28 oktober 2015, 10:38
Als dit verhaal inderdaad waar is (wat sommigen hier betwijfelen maar waarvan ik niet uitsluit dat dat inderdaad in een stomme bui van compleet losgaan van de pret in dat nummer kan gebeuren....)


Dat mensen hier serieus op ingaan...

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het verhaal waar is. Waarom zou je jezelf hier op zo’n forum anders zo belachelijk maken met zo’n stomme stunt.
Als het verhaal niet gebeurd is, ben je toch helemaal een oen om zoiets hier te posten


Pictures or it didn't happen....

Foto’s van de ravage die hij aangericht zou hebben zou ik ook wel eens willen zien


Schadevergoeding door middel van het leveren van een vervangende zaak (gitaar) is juridisch beschouwd in principe niet aan de orde. Schadevergoeding vindt plaats in geld. ….

Ik zelf zou namelijk waarschijnlijk nooit meer happy zijn met een gitaar met zo'n geschiedenis.
Juridisch zul je wel gelijk hebben, maar zoals jezelf al schrijft wordt het nooit meer dezelfde gitaar als voor het ongeluk. Hoe bepaal je de schade voor de emotionele schade?
De waardevermindering van de gitaar zelf op dit moment zal wel redelijk goed vast te stellen zijn, maar wat dat in de toekomst zal zijn is heel wat moeilijker te bepalen. Ook dat is schade waar de eigenaar mee zit.


Ga er van uit dat verzekeraars er soms lang over kunnen doen om de claim te beoordelen en dat een (door de verzekeraar) ingeschakelde schade-expert soms erg vervelend kan zijn om het schadebedrag dat moet worden uitgekeerd, laag te houden….. Dus nadat je uitsluitsel hebt van jouw WA verzekering, geef je die maat van jou 'de prijs' voor die gitaar. Kan hij zelf een vervanger gaan kopen en jij krijgt dan de beschadigde.

Hier heeft de eigenaar van de gitaar niets mee van doen, dat is het probleem van de veroorzaker van de schade. Als de verzekeraar minder uitkeert dan de daadwerkelijke waarde hoeft de eigenaar hier niet de dupe van te worden. Als eigenaar van de gitaar zou ik zsm een onafhankelijke taxatie laten maken door een professionele en erkende expert/taxateur. De waarde van de gitaar van voor het ongeluk zou ik bij de veroorzaker claimen, met dien verstande dat hij het beschadigd exemplaar zou mogen houden.
Of zoals ik eerder al zei dat de eigenaar een nieuwe koopt en hij het verschil tussen de nieuwe en de waarde van de gitaar (vastgesteld door een onafhankelijke erkende taxateur/expert) van voor het ongeluk bijbetaald aan de veroorzaker.

Overigens TS laat verder hier niets meer van zich horen. Is ie bang geworden?
Zou de eigenaar van die gitaar hier ook forumlid zijn? Ik hoop het wel zodat hij kan lezen wat anderen er hier van vinden. Die vriendschap zal wel heel erg bekoeld zijn denk ik zo.

Da Vinci
28 oktober 2015, 10:44
Ik vind het een schitterend verhaal. Een Gibson lenen van een vriend en die dan rondslingeren en dan met een doe-het-zelf pakketje van de Action proberen te maken.

Maargoed, stel dat het waard is inderdaad professioneel laten maken. Maar dan ben je er nog niet. De waarde van zo'n Gibson is behoorlijk gedaald door dit gedoe want er is natuurlijk niemand die dat ding gaat kopen voor het bedrag waarvoor je ook een niet-kapot exemplaar kan kopen.

Ik zou dus inderdaad een bekende reparateur een offerte laten maken voor het repareren en de waardevermindering. Als je het echt netjes wil doen laat je dat geld uitkeren en koop je voor het verschil tussen dat bedrag en een ander exemplaar (nieuw of gebruikt) de gitaar van je maat over. Dan is hij volledig schadeloos gesteld en heb jij voor een relatief lage aanschaf een gerepareerd exemplaar dat er waarschijk nog wel goed bespeelbaar is en klinkt (mits goed gerepareerd).

Kim Wilson
28 oktober 2015, 10:48
Ja inderdaad, chips voor het middaguur is niks.
Ach, en om 9:05 uur zit er ook een vijf in de klok.

MikeD
28 oktober 2015, 10:49
Dat mensen hier serieus op ingaan...

AoDf.....Man, je wil niet weten hoe vaak ik in de afgelopen 30 jaar serieus ben moeten ingaan op de verhalen van mensen die een stommiteit hebben begaan en dan met grote waterige hertenogen tegenover me hun verhaal zitten te vertellen omdat ze de gevolgen van hun daden eigenlijk niet willen (of kunnen) aanvaarden...

Tupelo
28 oktober 2015, 11:15
LP Premium plus is sowieso sloophout.
Ik zou zo een Gibsun echt total loss richting de verzekeraar sturen met de bon van die echte.
Kijken wat die vergoedt. :)

Hotpepper01
28 oktober 2015, 11:43
LP Premium plus is sowieso sloophout.
Ik zou zo een Gibsun echt total loss richting de verzekeraar sturen met de bon van die echte.
Kijken wat die vergoedt. :)

Als je dan weer "geluk" hebt, laten ze de Chinees repareren, de professionele gitaarhersteller ziet het verschil direct, praat met de verzekering, en die vergoed niets en de verzekeringnemer wordt geroyeerd..???

AoDf
28 oktober 2015, 12:12
AoDf.....Man, je wil niet weten hoe vaak ik in de afgelopen 30 jaar serieus ben moeten ingaan op de verhalen van mensen die een stommiteit hebben begaan en dan met grote waterige hertenogen tegenover me hun verhaal zitten te vertellen omdat ze de gevolgen van hun daden eigenlijk niet willen (of kunnen) aanvaarden...

Stommiteit kan altijd natuurlijk. Maar vertelde ze dan ook dingen als:

- Heb een paar lijmklemmen en houtlijm gekocht bij de action... (toevoeging Action zegt mij genoeg. Alsof je zo'n detail noemt als het true is. En dan een Gibson van een vriend kennelijk zo cheap mogelijk met Action meuk zelf wil fixen. En dan hier de hoop komen uitspreken dat dat onzichtbaar zal blijven.

- Wou het eerst op een ongeluk laten lijken door te gitaar naar hem toe te werpen.. (zo van hier heb je hem terug, vang !)

Jasper.
28 oktober 2015, 12:16
Dit is zo nep volgens mij haha. Overduidelijk een troll.

Maar zoals ik het lees was zijn maat er niet bij, maar wil hij hem naaien door als hij de gitaar terugbrengt, de gitaar naar zijn maat te gooien en dan doen alsof het dan gebeurd is dat die kop breekt.

hefner
28 oktober 2015, 12:19
Smells like teenspirit

almarvk
28 oktober 2015, 12:54
Duidelijk een trol. Doei!