PDA

View Full Version : HELP!! GROOT DILEMMA!!



GuitarMaster
19 juli 2003, 16:18
Ik heb nu 1,5 jaar een ibanez EX350, maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Ik heb gisteren heel veel gitaren bij de feedback geprobeerd, en ik denk dat ik tussen een van de USA strats ga kiezen die ik heb gezien. Ze kosten tussen de 1000 en 1200 euro.

De plaatselijke muziekwinkel koopt mijn ibanez terug, als ik daar een
strat koop, en ze geven me er dan 375 euro voor (wat ik er 1,5 jaar geleden ook voor heb betaald). Bij de Feedback krijg ik er waarschijnlijk niet meer dan 150 euro voor terug, maar de strats zijn daar wel goedkoper, en ik heb veel meer keuze (bij de plaatselijke muziekwinkel staat maar een strat, en die is 250 euro duurder dan ongeveer dezelfde bij de FB). De strat die ik zoek hebben ze dus niet bij citymusic.
Ik kan mijn gitaar ook 2e hands aan een particulier verkopen voor 250 euro.
Ik vind het aan de ene kant heel aantrekkelijk om mijn gitaar weer terug te verkopen voor 375 euro, maar dan moet ik daar dus wel een nieuwe gitaar kopen, wat ik niet echt wil. De service van deze winkel is ook niet echt goed.
Wat moet ik doen????? Ik zit echt heel erg te twijfelen.

PS: hoe is de service bij de feedback tegenwoordig? Ik hecht daar ook wel waarde aan

jorrit
19 juli 2003, 16:35
het heeft geen zin om een gitaar te verkopen omdat ie je niet bevalt en dan een andere gitaar te kopen die je ook niet echt wilt. kun je geen strat (eentje die je wel wilt) laten bestellen door je muziek winkel?

city music? is dat niet in alfen ofzo...volgens mij heb ik mn emg laten in bouwen door hun, de naam komt me erg bekend voor k weet alleen neit meer waar die zat. in iedergeval hebben ze hm klote aangelsoten en kon ik alles zelf weer opnieuw gaan doen. in elke positie stond mn passieve neck humbucker nog aan en dat klonk voor geen meter dus...

GuitarMaster
19 juli 2003, 16:50
Citymusic zit idd in alphen, ik voel me nooit zo op mn gemak in die winkel.
Bij de feedback heb ik het idee dat er meer muzikanten achter de toonbank staan, maar ik heb daar verder geen ervaring met de service.

jorrit
19 juli 2003, 18:07
ik ook niet echt maar city music zijn een stelletje prutsers....gratis je elment aansluiten en dan kun je alles zelf nog een keer doen!

:evil:

schaap
19 juli 2003, 18:16
Ik heb nu 1,5 jaar een ibanez EX350, maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Ik heb gisteren heel veel gitaren bij de feedback geprobeerd, en ik denk dat ik tussen een van de USA strats ga kiezen die ik heb gezien. Ze kosten tussen de 1000 en 1200 euro.

De plaatselijke muziekwinkel koopt mijn ibanez terug, als ik daar een
strat koop, en ze geven me er dan 375 euro voor (wat ik er 1,5 jaar geleden ook voor heb betaald). Bij de Feedback krijg ik er waarschijnlijk niet meer dan 150 euro voor terug, maar de strats zijn daar wel goedkoper, en ik heb veel meer keuze (bij de plaatselijke muziekwinkel staat maar een strat, en die is 250 euro duurder dan ongeveer dezelfde bij de FB). De strat die ik zoek hebben ze dus niet bij citymusic.
Ik kan mijn gitaar ook 2e hands aan een particulier verkopen voor 250 euro.
Ik vind het aan de ene kant heel aantrekkelijk om mijn gitaar weer terug te verkopen voor 375 euro, maar dan moet ik daar dus wel een nieuwe gitaar kopen, wat ik niet echt wil. De service van deze winkel is ook niet echt goed.
Wat moet ik doen????? Ik zit echt heel erg te twijfelen.

PS: hoe is de service bij de feedback tegenwoordig? Ik hecht daar ook wel waarde aan
ik snap niet echt hoe iemand van Ibanez over wil stappen op fender, tenminste ibanez zijn meestal wat hardere gitaren in de stijl van metal en rock, dus waarom fender ? koop een esp :P

GuitarMaster
19 juli 2003, 19:30
5 redenen voor mij om een fender te nemen

1. Mijn Ibanez klinkt niet lekker
2. Ibanez heeft toch wat minder karakter
3. Hij speelt ook niet lekker
4. Ik hoef geen floyd meer
5. die gelakte fender maple halzen spelen ERG lekker

Ik weet het wel!
:strat:

FragDaddy
20 juli 2003, 08:43
Citymusic zit idd in alphen, ik voel me nooit zo op mn gemak in die winkel.
Bij de feedback heb ik het idee dat er meer muzikanten achter de toonbank staan, maar ik heb daar verder geen ervaring met de service.

Nou.. feedback zijn echt dozenschuivers hoor. hoef je weinig extra service van te verwachten en echt behulpzaam zijn ze vaak niet. (althands in Utrecht en Apeldoorn.. Rotterdam ken ik niet) ik ben bijvoorbeeld al een tijdje opzoek naar een Gibson Les Paul (historic).. toch een gitaar van 2500 - 5000 euro.. dan verwacht je toch dat een verkoper even de tijd voor je neemt en dat je echt ALLES mag doen in de winkel.. nou bij feedback kreeg ik dus echt geen hulp/advies en iedereen stond me 'pissig' aan te kijken toen ik de gibsons aanraken. dat waren nog maar standards.. de historics (de dure gibson) hadden ze niet...

toen ben ik in almere gaan kijken bij nederland muziek.. daar mag je dus wel overal aanzitten, ze zitten in hetzelfde pand als de gibson importeur, dus ze hebben ALLES van gibson.. en ze zijn ook nog eens vriendelijk/behulpzaam.. wel wat duurder dan feedback.. maarja. die paar honderd euro op zo'n bedrag.. boeie.

maar jij bent op zoek naar een fender! dus tja. als ik jou was zou ik gewoon bij nog wat andere zaakjes rondkijken of gewoon bij feedback gaan kopen (als daar een fender tussen staat die je echt wil hebben) en het gebrek aan service voor lief nemen.. want laten we eerlijk zijn. je koopt een gitaar en vaak kom je er nooit meer terug voor service oid.

Mitch
20 juli 2003, 13:09
Particulier verkopen, als ze bij FB de juiste hebben staan daar dat ding kopen en daarna op zoek gaan naar een gitaarbouwer in de buurt die je de eventuele afstelwerkzamheden laat doen. Dan heb je geen gratis service, maar je hebt wel geld bespaard door bij de 'dozenschuivers' te kopen en een gitaarbouwer weet tenminste wat -ie doet :)

Soulflyhigh
20 juli 2003, 13:18
mmmmm Iedereen is weer (zoals gewoonlijk) lekker negatief over Feedback. Ik ben een keer bij Utrecht geweest wat terecht een stelletje losers zijn. Je mag niks aanraken zijn geirriteerd als je wat vraagt en als je dan een pedaaltje wilt kopen (toch 50 pleuro) zijn ook nog eens pissed omdat ze van achter moeten halen. In rotterdam werd ik echter goed geholpen door het personeel. Je moest ze wel ff achter de broek aanzitten als je een vraag had maar ik mocht verder alles proberen. Geen probleem om ff drie 100 watt combo's naar het speelhok te sjouwen :D . Ik was er wel op een doordeweekse dag en s'ochtends misschien scheelt dat. Ik heb veel mensen gehoord dat als ze er op vrijdag of zaterdag waren dat het dan echt verschrikkelijk was. Maar over Feedback Rotterdam ben ik dus zeer positief. Over Utrecht daarentegen... :evil: :evil: :evil:

Anders Destium
20 juli 2003, 13:29
5 redenen voor mij om een fender te nemen

1. Mijn Ibanez klinkt niet lekker
2. Ibanez heeft toch wat minder karakter
3. Hij speelt ook niet lekker
4. Ik hoef geen floyd meer
5. die gelakte fender maple halzen spelen ERG lekker

Ik weet het wel!
:strat:

Het verschil tussen jouw Ibanez en een nieuwe van 1200 is hemelsbreed, loop anders eens bij Just Music binnen en verbaas je...

jorrit
20 juli 2003, 14:26
feedback rotterdam is een prima zaak...als je tenminste komt als het rustig is...is het druk dan moet je wel ff laten weten dat je echt wat wilt kopen....want dan zijn er ook lomp veel mensen die niets kope en alleen willen proberen...

GuitarMaster
20 juli 2003, 14:53
@ anders:
Ik heb ook op wat duurdere ibanezzen gespeeld (800-1500 euro), en ze zijn zeker een stuk beter dan wat ik nu heb. Maar een floyd is overbodig voor mij, en aangezien die op bijna alle ibbies zit..... En er zijn dacht ik ook (bijna) geen ibanezzen met maple fretboards, en dat vind ik ook wel erg mooi, en lekker klinken.

BLOK182
20 juli 2003, 14:57
Feedback Rotterdam is idd een redelijk goeie zaak, ik ging daar een dure amp kopen, maar ze hadden me de verkeerde weggezet zodat de amp die ik wilde er niet meer was. Dit is toen opgelost met een leuke korting op een duurder model, en verder hebben ze die amp, toen een potmetertje stukging, vanuit Rotterdam hiero in Venlo opgehaald en teruggebracht, en me een twintone te leen gegeven, das pas service!