PDA

View Full Version : line6 vraagje



Kristof Balcaen
25 oktober 2015, 20:19
Beste,

Ik ben bezitter van een Line6 flextone II head en 4x12" cabinet.

De kwaliteit van de modelling is heden ten dage niet meer deze van weleer, daarom wil ik investeren. Ik heb het zowat gehad met de artificiële sound van de Flextone II...

Is het volgens jullie mogelijk om bijvoorbeeld deze flextone enkel als eindversterker te gebruiken? Ik speel met het idee om te investeren in een HD500... Om voorlopig de investering van een DT50 en een HD500 te vermijden, zou ik me voorlopig willen dpaneren met een andere tussenoplossing. Hopelijk is mijn vraag wat begrijpbaar.

bedankt alvast

Kristof

AC3D
25 oktober 2015, 21:34
Als de Flextone een effect-loop heeft kun je inpluggen op de return om gebruik te maken van alleen de eindtrap.
heb t vaker gebruikt bij het testen van eigen bouwsels, en nooit problemen mee gehad.

telerocker
26 oktober 2015, 02:05
De vraag is of de HD500 minder artificieel klinkt. Als je je Flextone te kunstmatig vindt klinken, zou ik eens eens wat tubeamps proberen. Misschien is dat juist wat je zoekt.

Kristof Balcaen
26 oktober 2015, 18:19
Ja ik snap dat wel, ik wil gewoon een versterker waar ik zo een beetje allround mee wegkan.
Je kan voor of tegen Line6 zijn, maar de HD500 blijft toch een lekker iets...

Maar is het technisch mogelijk? Ik verwacht niet meer dat mn versterker mijn sound beïnvloedt, ik wil gewoon een "versterking" van het werk van de HD500.

Misery Signals
26 oktober 2015, 18:32
Ik ben niet tegen Line6 maar een HD500 is maar matig spul zeker als je hoort hie een AxeFX of Kemper klinkt...

MS

telerocker
27 oktober 2015, 00:39
Ik heb in coverbands op éénkanaals amps gespeeld. Paar pedalen ervoor en de volumeknob gebruiken.
Ooit ook wel eens een zo'n Flextone III geprobeerd. Klinkt best leuk in de muziekzaak. Totdat je er een Koch Multitone 100 naast zet, en dat is een prima, maar zeker niet mijn favoriete amp. Maar als jij een HD500 te gek vindt, moet je die gewoon aanschaffen.

musicmannetje
21 november 2015, 09:10
Het is zeker mogelijk om het line6 spul direct op de eindtrap te koppelen.. Ik heb een paar PODs versleten en die heb ik altijd via de effects-return aangesloten, in plaats van de gewone ingang. Voor mijn huidige setup heb ik alleen een pod xt pro en een 2x100W eindtrap in een rekkie.. En natuurlijk kan het niet op tegen een kemper iod, maar dan heb je het wel over een aardig (prijs)verschil en een te hoge WAF (wife acceptance factor).

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

harrie-beton
21 november 2015, 19:11
De DT50 is stukken beter dan de flextone. Ik heb wel veel gespeeld met de HD serie. Is vergeleken met een gewone versterker 80%.
Ik gebruik mijn hd pro nog als effectendoos zonder modeling.