PDA

View Full Version : volumepedaal? welke?



CrazyHorse
24 oktober 2015, 16:35
Hoi,

Ben op zoek naar een volume-pedaal. Heb geen idee welke... boss, ernie ball morley,...

Grts

miyaru
24 oktober 2015, 16:45
Morley heeft een passieve dwz geen voeding nodig. Volgens mij ook de stevigste voor flink buitenhuis gebruik. Gebruik het zelf niet, maar vind de morley wel de mooiste van het stel dat je noemt......

Robin.

the sure thing
24 oktober 2015, 17:11
De MXR is bij mij zeer goed bevallen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comfortably Daniel
24 oktober 2015, 23:36
Al jaren gebruiker van verschillende Ernie's...

hefke
25 oktober 2015, 08:06
Ook al een tijdje gebruiker van de Ernie Ball MVP 6182.
Voordelen t.o.v. andere pedalen: je kunt 'm overal in de keten plaatsen en hij heeft een instelbare minimum volume en volumeboost. Nadeeltje is alleen dat hij een voeding nodig heeft. Je hoeft bij dit pedaal dus geen rekening te houden met actief of passief.
Bij Thomann kost ie 199 euro, maar op Amazon vind je 'm voor onder de 100$

CrazyHorse
25 oktober 2015, 18:57
morley heeft ook een wah/volume-pedaal... Is maar 15 euro duurder dan de gewone... Deze nemen?

apekop
27 oktober 2015, 10:25
Ook al een tijdje gebruiker van de Ernie Ball MVP 6182.
Voordelen t.o.v. andere pedalen: je kunt 'm overal in de keten plaatsen en hij heeft een instelbare minimum volume en volumeboost. Nadeeltje is alleen dat hij een voeding nodig heeft. Je hoeft bij dit pedaal dus geen rekening te houden met actief of passief.
Bi

Hoe werkt dat dan? hoe 'weet' hij waar je hem in de keten plaatst? heeft toch te maken met hoog en laag ohmig en buffers?

hefke
27 oktober 2015, 11:21
Sorry, ik kan het je niet uitleggen. Heb totaal geen verstand van elektronica.:???:
Het staat zo op de site van Ernie Ball: http://www.ernieball.com/products/guitar-volume-pedals/5338/mvp-most-valuable-pedal
Het grote verschil is dat de MVP een voeding nodig heeft, de andere volumepedalen van Ernie Ball hebben dat niet nodig. Bij deze laatste pedalen maakt het afhankelijk van de potmeter (25k ohm of 250k ohm) dus wel uit waar je 'm in de keten plaatst.
Mss erg ongelukkig uitgedrukt, maar de MVP zal wellicht een "actief" pedaal zijn en de anderen "passief".
Andere Forumleden met veel meer verstand van elektronica kunnen het mss veel beter uitleggen.

CrazyHorse
31 oktober 2015, 10:01
Hey,

Waar plaats je de volume pedaal in je keten. Wil eigenlijk gewoon volume aanpassen, geen gain. Zet ik die dan helemaal op het einde(na mijn analoge delay) of na mijn drive-pedalen?

apekop
31 oktober 2015, 10:16
Hey,

Waar plaats je de volume pedaal in je keten. Wil eigenlijk gewoon volume aanpassen, geen gain. Zet ik die dan helemaal op het einde(na mijn analoge delay) of na mijn drive-pedalen?

Na je drive pedalen en voor je delay pedaal. Anders kun je geen delay swells maken.

deefke666
31 oktober 2015, 11:17
Ik kan je de Morley little alligator aanbevelen.
Da's eigenlijk een signature pedaal van Steve Vai (waar ik overigens niets mee heb), maar voor mij is dit de beste volume pedaal die ik al gehad heb.

Ik gebruik hem ook puur om het volume aan te passen en hij staat ook tussen de drive pedalen en delays.
Werkt perfect