PDA

View Full Version : Ipad air & recording



Bates15
22 oktober 2015, 17:18
Iemand ervaring met accessoires al dan niet in combinatie met apps om audio met enige kwaliteit op te kunnen nemen? Editen in de diepte is met protools al geregeld. Het gaat me meer om oefeningen of vocals op te kunnen nemen en kleine aanpassing in gain en mischien inputs (xlr of line, phantom power ja of nee. ..

harrie-beton
24 oktober 2015, 00:19
Ik heb wel pogingen gedaan maar ben er van afgestapt. Een ipad gebruik ik nog steeds voor bladmuziek maar voor opnames heb ik een losse recorder. Een ipad is helaas een dichtgetimmerd ding. Beetje als een fotolijstje, het werkt waar het voor bedoeld is. That's it.

Neem dus nu 2 dingen mee naar oefenruimte.

Heb nog wel een nieuwe recorder die ik via een app kan besturen maar dat werkt alleen op wifi en dat heb ik niet in oefenruimte. Tenzij ik mijn eigen router meeneem, zit ik met 3 extra apparaten in de oefenruimte en ben ik meer aan het aansluiten dan aan het spelen.

Mijn losse recorder werkt altijd. Eigenlijk heb ik daarom een losse metronoom. Er zit ook 1 in mijn ipad maar wil je niet altijd.

Bates15
25 oktober 2015, 18:32
Interessant. . Bedankt voor je reactie.. ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ben best sceptisch maar ik wil het ook uitproberen en zie net in de SoS een advertentie voor de RME babyface pro. Even uitzoeken waar ze die hebben liggen om het te testen.

Bates15
25 oktober 2015, 19:16
Ik zie ook net dat het apparaatje 700€ kost hahahahaha... ik blijf wel even rondkijken. .

harrie-beton
26 oktober 2015, 10:58
Ik speel nu in een coverband en gebruik mijn ipad voor muziek lezen. De ipad is zo gemaakt dat als je er mee gaat opnemen je niet tegelijk de muziek kan lezen. De ipad voor opnames maken valt dan helemaal af bij mij.

Mijn recorder (een zoom Q3) was 300 euro en klinkt goed. De video erbij is van webcam kwaliteit en staat meestal uit.
Het had dus goedkoper gekund. Een q3 zonder camera is de h2 dacht ik.

Heeft ook line in en dat gebruik ik wel eens.

Bates15
26 oktober 2015, 21:06
Zeker ook een optie thnx