PDA

View Full Version : Ervaring met Elk Amps?



Smeigel_12000
22 oktober 2015, 13:50
Heeft hier iemand ervaring Elk amps, en dan met name de buizen tops? Er staan er twee te koop op marktplaats en vroeg me af of het een degelijk alternatief is voor een fender buizentop.

guitaraddict
22 oktober 2015, 14:59
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar heb ze wel eens gehoord in een muziekzaak , lang geleden.
De binnenkant heb ik wel gezien van een paar exemplaren en die doet mij erg denken aan Guyatone ( nog zo'n japanse Fender clone).
Dezelfde soort condensatoren (Atlas) en weerstanden. Die condensatoren moeten wel vervangen worden want ze zijn practisch allemaal lek na zo'n lange tijd (eigen ervaring met een Guyatone).
De trafo's zijn ook minder dan een echte Fender maar niet echt slecht. Ik neem aan dat je ze goed zou kunnen opknappen ( toch wel een behoorlijke investering) om er een goede Fender clone van te maken.

Alf

Dutch66
28 oktober 2015, 09:34
Zie hier mijn ELK Twin Amp 50!

http://i68.tinypic.com/2mmwphj.jpg

Maar weet waaraan je begint, deze versterkers zijn +40 jaar oud en eigenlijk is alles
wel zo'n beetje op... Aanvankelijk wilde ik de amp zo 'origineel' mogelijk houden door
alleen het broodnodige te vervangen, maar je loopt tegen zo vreselijk veel problemen
op, dat geheel strippen en opnieuw optrekken eigenlijk de enige optie is.

Inmiddels zijn ook de trafo's vervangen, dus eigenlijk zit er niet zoveel 'Elk' meer in.
Het cabinet is nog wel geheel origineel dus met de beide 12'' Alnico breedbanders.
Al met al een lekker setje, maar er is inderdaad wel eeeerg veel tijd en dito duiten
in gaan zitten..

MikeD
28 oktober 2015, 10:31