PDA

View Full Version : Welk Cabinet?



Ibanez44
21 oktober 2015, 21:07
Beste snarenplukkers,

Ik speel in een Classic Rock band. Mijn versterker is een MESA Express 25 watt combo. Deze is snoeihard maar wil er toch voor de wat grotere gigs een cabinet onder hebben. Een MESA cabinet ligt voor de hand maar wellicht heeft iemand een andere tip.
Ten 2e twijfel ik nog over een 2x12 of 1x12. Ik heb in het verleden al eens versterkers verkocht omdat ze te zwaar waren dus 2x12 beangstigd me een beetje maar 1x12 in dan misschien weer net te weinig.

Ik weet dat mijn vraag te maken heeft met persoonlijke smaak maar ben toch benieuwd naar jullie mening!

Joost de Ruig
21 oktober 2015, 21:09
Is het geen optie om naar 2x10 te kijken?

pasqual
21 oktober 2015, 21:34
Het grootste verschil tussen 212 en 112 is ( klinkt voor de hand liggend ) dat je sound door een 212 veel grootser is en niet per definitie harder. Maar aangezien je al een combo hebt, zou een 112 cabinet wel eens voldoende kunnen zijn, mits de combo speaker gewoon mee blijft doen. Bijkomende voordeel is dat je de combo en het cabinet een stuk uit elkaar kunt zetten om een breder geluid te krijgen.

Brad
21 oktober 2015, 22:10
Er zijn genoeg cabinets te krijgen met een enkele 12 inch speaker . Van Reussenzehn bijvoorbeeld of die nano cab van Thomas Blug . Die heeft een zestig watt speaker standaard ingebouwd .

zjanke
21 oktober 2015, 22:12
Ik heb een kings cab (http://www.guitarking.nl/Versterkers/Speakercabinets/212-cab-s/kings-cabinet_212_GB_cabinet) en daar stapel ik zo'n beetje al mijn koffers op als ik iets mee moet nemen. Strak geluid en super stevig, tillen (in de auto, podium op) even met zijn tweeën, maar dat doen we ook met de combo in een flightcase van de andere gitarist.

telerocker
21 oktober 2015, 23:28
Orange PPC 112 of (duurder) of bijvoorbeeld een Bogner Cube (die een geweldig basfundament biedt).

D3nnis
22 oktober 2015, 08:07
Ik heb een kings cab (http://www.guitarking.nl/Versterkers/Speakercabinets/212-cab-s/kings-cabinet_212_GB_cabinet) en daar stapel ik zo'n beetje al mijn koffers op als ik iets mee moet nemen. Strak geluid

Zeg maar gerust héél strak, dat moet je wel echt liggen.

zjanke
22 oktober 2015, 18:54
Ik heb de v30's vervangen voor greenbacks. Lekkerrrrrr :D