PDA

View Full Version : Een duwtje in de juiste richting



Joost Zengers
21 oktober 2015, 15:52
Allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, maar heb eigenlijk een klein duwtje in de juiste richting nodig.

Momenteel bezit ik zowel een Vox AC30C2 als een H&K Tubemeister 18 Head (icm een kleine cab). De tubemeister gebruik ik eigenlijk alleen thuis, de Vox voor repetities met band en optredens. Nu vind ik de Vox op zich goed klinken en ben hier dan ook tevreden mee, alleen bij de gedachte aan dat ding telkens mee te moeten sleuren krijg ik al spontaan pijn in m'n rug. Bovendien heb ik het idee dat hij niet altijd even consistent is.

Nu is mijn gedachte om beide amps te verkopen en een meer veelzijdige en betere amp te kopen, welke hard genoeg gaat voor een repetitie of optreden (voornamelijk kroegen, tenten), maar toch ook nu en dan een keer thuis op te spelen is. Dwz, 50 of 100 watt buizenversterkers zijn toch wel uitgesloten.

Het budget is ruim, maar niet eindeloos. Hoger dan €2500 ga ik niet, maar bij voorkeur zoek ik iets tussen de €1500 en €2000. Ik speel eigenlijk altijd met een pedalboard, dus ik vind het voornamelijk belangrijk dat de clean goed is. Ik heb al wat rond zitten kijken naar bijvoorbeeld HOOK, Two Rock(tweedehands), Fender, Matchless, maar ik weet eigenlijk niet precies wat ik zoek. Het moet voornamelijk veelzijdig zijn, muziekstijl variëert van bijna akoestische fingerpicking tot Triggerfinger-achtige rock, icm pedalen dus. Marshall is uitgesloten, heb er meerdere keren op verschillende gespeeld en het geluid heeft me nooit kunnen bekoren. Niks persoonlijks tegenover de Marshall liefhebbers onder ons uiteraard ;D. Daarnaast moet het absoluut makkelijker te vervoeren zijn dan een AC30. Een Head+Cab of Combo is me om het even.

Ik kan helaas niet iedere versterker ter wereld gaan proberen en hoop daarom eigenlijk dat iemand me een beetje in de goede richting kan sturen, zodat ik weet waar ik moet beginnen. Wie kan me helpen?

Joost de Ruig
21 oktober 2015, 16:33
De Hook Little Lenny vind ik wel erg lekker klinken. Zo ook de Supro TremoVerb en de Fender 65 DeLuxe Reverb. Welk gewicht is acceptabel voor je?

http://www.gitarist.nl/nieuws/artikel/26-13939/vuurdoop-voor-little-lenny-combo-

Joost Zengers
21 oktober 2015, 16:40
Die Little Lenny heb ik inderdaad naar zitten kijken, helaas nog niet op kunnen spelen. Er is geen dealer in de buurt (omgeving Eindhoven) en heb nog niet de tijd gehad om naar een zaak verder weg te rijden. De TremoVerb ken ik niet, daar zal ik eens naar kijken.

Qua gewicht vind ik bijvoorbeeld de Blues Deluxe acceptabel, maar het moet niet veel zwaarder worden. Ik zou zeggen maximaal 20-22 kilo? Bij Head+Cab mag het uiteraard wat meer zijn, doordat deze uit 2 delen bestaat. Het is overigens niet dat ik de AC30 niet kán dragen, maar meer dan een paar meter is niet echt prettig.

Joost de Ruig
21 oktober 2015, 16:43
Genoemde combo's zijn wel bedoeld als pedaalvreterjes. Je gain haal je dus uit een stompbox. De Hook vind ik echt warm, helder en diep klinken. Verrassend geluid voor een 1x12, ik weet echter niet wanneer deze overgaat in crunch. De Fender kan clean aardig hard.

Joost Zengers
21 oktober 2015, 16:48
Dat begrijp ik, ik gebruik hoofdzakelijk een Boss Blues Driver en een Little Green Wonder van Mad Professor.

D3nnis
21 oktober 2015, 18:00
Ik weet niet wat je definitie van in de buurt van Eindhoven is, maar Boekel zal zo'n 30km van Eindhoven af liggen. Daar zit Guitarking. Veel goed spul, kundige verkopers, en redelijk goed advies, zeker een aanrader om eens te kijken!

Joost Zengers
21 oktober 2015, 18:13
Damn, je hebt gelijk. Dat heb ik helemaal niet gezien. Bij Keymusic in Eindhoven staan ze niet in de winkel, maar hebben ze ze alleen op bestelling. Niet gezien dat ze Hook bij Guitar King hebben, sorry! Desondanks ben ik daar dus nog niet geweest.

tnijland
21 oktober 2015, 18:29
Ik heb zelf een tijdje geleden zowel de Two-Rock Studio 35 als de Little Lenny uitgeprobeerd met wat pedalen (o.a. mercury box). Beide klonken erg goed en er was imo ook geen winnaar. Beide zijn prima aan te raden waarbij de Lenny wat meer karakter toonde en de Two-Rock iets neutraler leek te zijn. Er staat momenteel ook een Two-Rock Crystal op marktplaats voor 2600 te koop welke een no-nonsense versie is van hun high-end pedalen amps. Er staat een Hook Little Lenny head voor 950 Euro en die lijkt goed te passen bij jouw wensen.

Ik had echter nog niet het urgente gevoel om mijn eigen CAE OD100 setje te verkopen. Die klinkt ook fantastisch op het cleane kanaal maar is overigens wel veel te zwaar ;-) Het goedkope 1000 Euro alternatief om de Fender HotRod Deville ML te nemen is ook te zwaar...

Je zou ook eens een oude Fender Princeton kunnen proberen. Het schijnt dat de gitarist van Ilse de Lange hier mooi lead sounds mee heeft.

Joost Zengers
21 oktober 2015, 18:44
Thanks voor je info over de TR en Little Lenny!
Die Hot Rod is met 24 kilo inderdaad aan de zware kant, al zou dat wellicht nog te overwegen zijn. Echter is deze ook 60 watt, wat me toch wat(t) teveel is. Overigens ben ik sowieso niet zo fan van de Hot Rods, dan zou ik liever een Blues deluxe hebben. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de HR Deville ML nog nooit in levende lijve aangetroffen heb, niet bewust in ieder geval.

Die Princeton zou ik inderdaad eens kunnen proberen! Klinken Princetons alleen niet over het algemeen wat dun?

tnijland
21 oktober 2015, 18:56
Die Princeton zou ik inderdaad eens kunnen proberen! Klinken Princetons alleen niet over het algemeen wat dun?

De Princeton is gebaseerd op 6V6 buizen die imo altijd wat 'weker' klinken dan 6L6 maar toch nog wel een Fender karakter behouden. Het feit dat er een tube rectificeer opzit geeft het geheel toch iets meer compressie qua karakter (minder puntig). Ik heb zelf nooit helemaal kunnen afstappen van mijn 6L6 voorkeur.

Je kunt ze overigens aardig bijwerken naar je eigen smaak (zie link).

http://fenderguru.com/amps/princeton-reverb

Grootste voordeel? Compact, lichtgewicht met de 10" speaker, kleinere trafo's en een ideaal werkvermogen.

telerocker
21 oktober 2015, 19:15
Ik zou ook kijken naar VOX AC15, die dicht bij de AC30 sound zit, maar minder weegt. Dat ding gaat hard genoeg.

Joost de Ruig
21 oktober 2015, 19:43
Thanks voor je info over de TR en Little Lenny!
Die Hot Rod is met 24 kilo inderdaad aan de zware kant, al zou dat wellicht nog te overwegen zijn.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de HR Deville ML nog nooit in levende lijve aangetroffen, niet bewust in ieder geval.

Ik heb bewust de Laudau niet benoemd, hoewel ik die zelf heb, omdat het gewicht mij te hoog leek. De amp zelf is echter in een woord super. Zie mijn topic hierover.

Brad
21 oktober 2015, 22:20
Misschien een tweede handse Peterson PG 100 . Dat is een piep kleine honderd watt transistor combo . Of wat dacht je van die honderd watt top van Thomas Blug ? Past in je gigbag . Koop er een cabinet met een enkele twaalf inch speaker bij en je hebt een draagbare set . Of wat dacht je van die taurus compacte pedaalversterkers ?
Zijn rock georienteerd . De zwaarste levert toch zeventig watt . Ook licht en compact in combinatie met een kleine cabinet

Joost Zengers
21 oktober 2015, 22:52
Ik heb inderdaad wel eens op de AC15 gespeeld, maar de geluidskwaliteit daarvan vind ik toch echt wel minder dan de AC30 en ik ben niet van plan erop achteruit te gaan.

tnijland
21 oktober 2015, 22:55
Of wat dacht je van die honderd watt top van Thomas Blug ? Past in je gigbag . Koop er een cabinet met een enkele twaalf inch speaker bij en je hebt een draagbare set.

Ik heb de BlugAmp gehad omdat ik ook naar een compacte set zocht. Het feest heeft 1 dag geduurd en toen stond ie al op gitaarmarkt.... Leuk spul en een fantastisch concept maar hij komt qua sound helaas niet in de buurt van een een goede buizen amp.

telerocker
21 oktober 2015, 23:12
Ik heb inderdaad wel eens op de AC15 gespeeld, maar de geluidskwaliteit daarvan vind ik toch echt wel minder dan de AC30 en ik ben niet van plan erop achteruit te gaan.

Er zijn nogal wat verschillende versies van de AC15, waarbij ook de speakers verschillen. Juist dat laatste heeft een enorme impact op het geluid.

Maar goed, misschien is een SuperSonic 22 een goede optie. Inmiddels ook tweedehands verkrijgbaar.

tnijland
21 oktober 2015, 23:22
Ik was laatst op de gitaarbeurs in Veenendaal. Daar hoorde ik wat demonstraties van Panucci gitaren over (volgens mij) een Fender Vibroverb. Dat klonk imo ook erg goed mits je natuurlijk houdt van dat typische subtiele Fender clean dat in combinatie met pedalen wordt omgezet naar een SRV bluesy sound.

Helaas zijn ze waarschijnlijk way out of budget....

Een Marble club reverb zou ook het proberen waard zijn en geeft keuze tussen class A en AB.

Brad
22 oktober 2015, 00:31
Wat dacht je overigens van de Music Mann 112RD reissue combo ? Erg licht van gewicht en nog buizen ook

Joost Zengers
22 oktober 2015, 10:02
Die Marble ken ik niet, zal ik eens naar kijken. Ken alleen de bluebird. Die Vibroverb is inderdaad wel een klein beetje boven budget ;)

Kim Wilson
22 oktober 2015, 10:29
Ik heb een Fender Vibrolux Reverb uit '77, die zou het voor jou ook wel kunnen doen denk ik. Prachtig clean en een echte pedalenvreter. Johnny Cash clean, maar met de juiste pedalen kun je er alles uit toveren. Ik heb er van vintage blues crunch (BD-2) en Marshall-ish drive (OCD) tot Santana leads (Mercury Box) mee gespeeld. Het verbaast me elke keer weer hoe veelzijdig dat ding is. Met z'n 40 watt luid genoeg voor bijna elke situatie, maar wel compact en licht (net geen 23 kilo) dankzij een 2x10" configuratie. Veel meer volume en tone krijg je niet met dit gewicht. En nog relatief betaalbaar ook, voor minder dan €1500 moet je er wel één kunnen vinden, al worden ze wel steeds zeldzamer en gewilder.

Ter opluistering een plaatje, gewoon omdat ie zo mooi is:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3224a.jpg

Joost Zengers
22 oktober 2015, 10:57
Ga ik naar kijken, thanks voor de tip!

Joost de Ruig
22 oktober 2015, 12:22
Die Vibrolux die Kim aanbeveelt is inderdaad een erg goede versterker, maar net zo zwaar als de HotRod Michael Landau. Zelf zou ik in dat geval voor een nieuwe Landau gaan die nog goedkoper is ook.

Kim Wilson
22 oktober 2015, 13:07
De DeVille 212 is zwaarder dan mijn Vibrolux, hoor. Niet veel (VR 22,7 kg, HR 24,5 kg), maar toch, je aanname klopt niet. En ik weet niet in hoeverre die Landau versie anders klinkt dan de gewone, maar als ie ook maar in iets lijkt op de gewone Hotrods, zou ik 100% zeker een oude Vibrolux kiezen. Veel beter (uitgebalanceerder) geluid, makkelijker en goedkoper te onderhouden en waardevaster. Als je nu een nieuwe Hotrod ML koopt voor €1150, is ie volgend jaar nog maar €800 waard, maximaal. Een Vibrolux wordt alleen maar meer waard.

Joost Zengers
22 oktober 2015, 14:18
Ik ga naar allebei kijken in ieder geval, de Vibrolux klinkt eerlijk gezegd wel aantrekkelijker. Dit is echter vooral een aanname gebaseerd op dat ik niet zo fan ben van de standaard Hot Rods.

Kan iemand me misschien wat vertellen over de huidige Fender 65 Deluxe Reverb?

Kim Wilson
22 oktober 2015, 14:50
Deze is misschien ook wel interessant: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m978357910-fender-supersonic-60-combo-blonde.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Een Supersonic 60 1x12, 24,5 kg.

henkr
22 oktober 2015, 15:56
Ik heb een Matchless Clubman 35 head in m'n repetitieruimte staan waar ik eventueel vanaf wil en die je zo kan uitproberen; omgeving Velsen; stuur maar een PM als je interesse hebt.

Joost Zengers
22 oktober 2015, 16:16
Wellicht interessant, ik houd het even in gedachten. Ga morgenavond een aantal amps proberen. Wat is de vraagprijs en staat van de Matchless?

Joost Zengers
22 oktober 2015, 17:10
Kan iemand me overigens wat vertellen over de Little Lenny combo van Hook? Nauwelijks iets over te vinden en lijkt me op zich een interessante amp, afhankelijk van het gewicht.

tnijland
22 oktober 2015, 19:22
Ik zou een afspraak maken met Erik vd Haar en vragen of je hem mag uitproberen t.o.v. wat andere amps. Mijn ervaring is dat als je serieus geïnteresseerd bent, dat vaak helemaal geen probleem is en een dergelijk probeer uurtje de meeste vragen wel beantwoord. In mijn geval ging ik weg met een een ander 2x12" cabinet.

Mijn ervaring zelf met de Hook maar ook met de Two-Rock is dat ze van zichzelf wat direct en redelijk neutraal klinken. Ze zijn wat onvergeeflijk. Bij een oude Fender heb je soms ineens die geweldige feel op je vingertoppen waarmee je het gevoel krijgt dat alles fijner speelt (en wat de modelers dus echt missen). Bij Musik Produktiv hadden ze in de high-end gitaren ruimte als test amp altijd een Cream versterker staan die continue op vermogen stond en de verkoper meldde dat de ingebrande buizen enorm veel deden op dit gebied. Het zou misschien kunnen verklaren waarom veel oude amps beter lijken te klinken...

Joost de Ruig
22 oktober 2015, 20:42
Ik ga naar allebei kijken in ieder geval, de Vibrolux klinkt eerlijk gezegd wel aantrekkelijker. Dit is echter vooral een aanname gebaseerd op dat ik niet zo fan ben van de standaard HotRod

Ik was ook geen echte fan van de HotRods. Clean wel ok, gainkanaal was niet mijn ding. De nieuwe Landau is écht wat anders! Clean is het echt een te gekke amp voor nog geen €1100,-. Maar ik ben ook fan van de meeste silverfaces hoor, en zeker van de Vibrolux.

the sure thing
22 oktober 2015, 21:31
Ten aanzien van Hook Little Lenny en Two Rock: beide amps heb ik gehad. Hieronder de samenvatting:

De Two Rock: fantastisch clean en een zeer veelzijdig instelbare amp. Met name de instelbare dempingsfactor vond ik handig. Het is een makkelijk bespeelbare amp met een “ losse feel”. Wat indirect misschien. Een allemans vriend. Reageerde super op pedalen. Ook op lage volume-instellingen goed klinkend. Ik heb er 2 maanden naar tevredenheid op gespeeld. Toen begon de Two Rock mij te vervelen. Ik vond het geluid te gewoontjes worden, te niets-zeggend, te karakterloos. De amp klinkt op zich warm en zeker niet steriel, maar ik werd dat karakterloze beu.

Toen heb ik de Hook Little Lenny gekocht. Het is een hele stugge, directe amp. Moeilijker bespeelbaar: veel directer geluid. Vergeeft je geen foutjes in je spel, alles is hoorbaar. Hij klinkt clean ook errug goed, maar dus een stuk strakker dan de Two Rock. Reageert ook errug goed op pedalen. Maar: komt pas écht tot leven op kneiterhard volume. Uiteindelijk weggedaan vanwege de stugheid.

johanb
22 oktober 2015, 21:40
Een versterker laten bouwen voor dat budget.Ik heb zelf een Fender tweed bandmaster met mastervolume gebouwd 2x12 pr jensen erin 26 watt en 19 kg .Heel veelzijdig en niet zwaar.

the sure thing
22 oktober 2015, 22:02
Een versterker laten bouwen voor dat budget.Ik heb zelf een Fender tweed bandmaster met mastervolume gebouwd 2x12 pr jensen erin 26 watt en 19 kg .Heel veelzijdig en niet zwaar.

Helemaal mee eens. Ik heb bij Meyer amps een exemplaar laten bouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

10us
22 oktober 2015, 22:02
voor veelzijdig en draagbaar;
Victory amps the countess (of eventueel dutchess/kraken)

een versterker waar ik zelf ook een tijdje gefascineerd naar heb zitten kijken. Geen idee overigens of ze ergens te proberen zijn...

Joost Zengers
22 oktober 2015, 22:11
Ik denk niet dat ik voldoende technische kennis heb om zelf een versterker te laten bouwen. Klinkt misschien stom, maar iig eerlijk.
Wat betreft de Hook, wat bedoel je precies met stug? Hoe zou hij wat dat betreft vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld de AC30? Ik begrijp dat het een compleet verschillende amp is, maar toch.

the sure thing
23 oktober 2015, 12:45
Ik denk niet dat ik voldoende technische kennis heb om zelf een versterker te laten bouwen. Klinkt misschien stom, maar iig eerlijk.
Wat betreft de Hook, wat bedoel je precies met stug? Hoe zou hij wat dat betreft vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld de AC30? Ik begrijp dat het een compleet verschillende amp is, maar toch.

Een VOX klinkt echt wezenlijk anders dan de Two Rock en Hook. Persoonlijk vind ik de VOX tone clean veruit de mooiste.

Met "stug" bedoel ik dat een amp soms het gevoel kan geven dat het "niet vanzelf" gaat. Je moet moeite doen. Klinkt natuurlijk vaag... Sommige auto's hebben een stugge wegligging: elke hobbel en stuurbeweging vertaalt zich onmiddelijk in de auto. De Hook is zo ontzettend direct... Dit is een kwestie van smaak.

Voor het laten bouwen van een amp hoef je juist NIET technisch te zijn! Daar is de amp bouwer voor. Die vertaalt je geluidswensen in een technisch schema. Daar hoef jij geen verstand van te hebben. Onder andere Meyer amps kan dat prima doen. Is bij mij ook gelukt en ik ben volkomen a-technisch 👍


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost Zengers
23 oktober 2015, 16:59
Oh oké, thanks voor de tip. Ik ga er over nadenken iig.
Vanavond hopelijk een Deluxe Reverb en een Hook proberen. Al moet ik toch zeggen dat om de een of andere reden de Two-Rock me het meest intrigeert. Niet helemaal onpartijdig, groot liefhebber van het John Mayer Trio (Live in LA ken ik bijna noot voor noot uit m'n hoofd).

BorisA
23 oktober 2015, 17:12
Mesa boogie mark five:25 + cab zou ik ook overwegen in dat budget. Veelzijdiger wordt het niet.

(Heb em zelf een half jaar ongeveer voor zowel band als occasioneel thuisgebruik. Zeeeeeer tevreden over)

henkr
23 oktober 2015, 18:23
Wellicht interessant, ik houd het even in gedachten. Ga morgenavond een aantal amps proberen. Wat is de vraagprijs en staat van de Matchless?

Mja, dat doen we niet hier, ik stuur je wel een PM...

tnijland
23 oktober 2015, 19:01
Al moet ik toch zeggen dat om de een of andere reden de Two-Rock me het meest intrigeert. Niet helemaal onpartijdig, groot liefhebber van het John Mayer Trio (Live in LA ken ik bijna noot voor noot uit m'n hoofd).

Dan zou ik ook eens kijken naar de Two-Rock Sensor waarvan je dan het cleane kanaal zou kunnen gebruiken voor je pedalen. Het overdrive kanaal is dan extra en hij heeft tevens een FX-loop. Al met al misschien iets completer dan gevraagd maar de prijs is gunstig en ligt rond de 1300 Euro...

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=193185

Mitch
23 oktober 2015, 22:09
Misschien maakt klankkleur en gedrag en respons van de amp je niet zoveel uit, maar het verbaast mij nogal dat je de keuze zo breed houdt. Ik bedoel: als het écht alleen het tillen is dat je niet aanstaat, zoek tweedehands naar een AC30CCH en zoek er een mooi 212 cab bij. Die CCH's klinken echt top, zeker met een closed back 2x12, zowel met M25, H30, of V30.
Maar als je twijfelt of het gras niet groener kan: vooral allerlei amps gaan proberen met je complete setup. Zeker bij Guitar King doen ze daar niet moeilijk over. Enige dat altijd een nadeel blijft: je hoort pas hoe het in bandverband gaat als je in bandverband speelt. Voor mij een reden om geen versterker nieuw te kopen, zeker niet als het er één van 2k+ is :listen:

Joost Zengers
23 oktober 2015, 22:18
Zojuist verschillende amps gehoord als Fender Deluxe Reverb, Fox amps, Marble, 3 Monkeys, Jackson Ampworks.
Absoluut verliefd geworden op de Fox amps. Fantastische heldere, warme clean en kunnen ook nog eens flink scheuren. Zou zeker weten mijn eerste keus zijn. Mijn enige dilemma is nu dat ik de Fender er niet heel veel voor onder vond doen en deze aanzienlijk goedkoper is.

*Zucht* :seriousf:

Joost de Ruig
24 oktober 2015, 03:56
Die DeLuxe reverb is absoluut een goede versterker. Ik heb hem naast de Fender Landau geprobeerd en uiteindelijk voor die laatste gekozen. Ben benieuwd of je de Landau zelf ook nog gaat testen.

telerocker
24 oktober 2015, 13:33
Die DeLuxe reverb is absoluut een goede versterker. Ik heb hem naast de Fender Landau geprobeerd en uiteindelijk voor die laatste gekozen. Ben benieuwd of je de Landau zelf ook nog gaat testen.

Joost, klinkt die Landau ook goed met humbuckers? Ik lees dat ie gevoiced is voor singlecoils.

Joost de Ruig
25 oktober 2015, 08:02
Joost, klinkt die Landau ook goed met humbuckers? Ik lees dat ie gevoiced is voor singlecoils.

Hoewel ik voor 90% singlecoils speel (Tele & Strat) klinkt mijn Hagstrom met humbuckers ook heerlijk over de Landau. Ik had dat ook gelezen, dat voicing van Humbuckers zijn zwakkere plek was, maar ik merk daar nix van. Misschien heb ik een minder goed oor daarvoor, maar voor mij is het op dit moment de beste cleane amp op de markt voor een hele scherpe prijs. Blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak...... Ben wel benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.

Hendriks
25 oktober 2015, 11:25
De Fox ken ik niet , de Deluxe Reverb is een super amp , maar ik ken alleen de oudere , de ri's heb ik nog niet gehoord. Voor jou budget is wel een mooie jaren 70 Silver face te scoren.

telerocker
25 oktober 2015, 12:36
Hoewel ik voor 90% singlecoils speel (Tele & Strat) klinkt mijn Hagstrom met humbuckers ook heerlijk over de Landau. Ik had dat ook gelezen, dat voicing van Humbuckers zijn zwakkere plek was, maar ik merk daar nix van. Misschien heb ik een minder goed oor daarvoor, maar voor mij is het op dit moment de beste cleane amp op de markt voor een hele scherpe prijs. Blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak...... Ben wel benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.

Grazie! Ik speel meestentijds HSS-strats danwel met een tele, maar soms ook met een Mules-loaded Saint Blues. Ik speel in verschillende bands. Voor het rockidioom ben ik voorzien, voor onze hypercommerciële hitmachine wil ik nog een keer een clean platform. Ik ga hem eens testen. If it's good enough for Laudau...

Joost Zengers
25 oktober 2015, 23:44
De 65 Deluxe Reverb komt kennelijk met 2 verschillende speaker. De standaard met een Jensen C-12K en de FSR met een Jensen P12Q. Wat is het verschil in sound tussen deze? Gaan ze beiden hard genoeg om in een band setting inclusief drums nog steeds clean te klinken, zonder dat hij breekt?