PDA

View Full Version : Welke volgorde is het handigst



Dirtypool
19 juli 2003, 14:07
Hee, ik heb een Dunlop Wah, Fulltone Deja Vibe, Ibanez TS-10 , Boss Blues Driver2, Ibanez Compressor weetikveel TS 808 periode, Krank Cheetah en een stereo chorus van Ibanez.

Wat is de beste volgorde, gitaar>>>versterker?


Grtz Richard

Speeddemon
19 juli 2003, 16:25
wah->comp->drive pedaaltjes->chorus->vibe->amp

of chorus en vibe omwisselen.

Lucky
23 juli 2003, 02:23
wah->comp->drive pedaaltjes->chorus->vibe->amp

of chorus en vibe omwisselen.

ik zou alleen de comp en de wah omdraaien

eerst de comp dan de wah.

JV
23 juli 2003, 11:01
ik zou de chorus en de vibe zowieso niet voor de amp zetten, maar in de effectenloop.

dus gitaar>comp>wah>drives>amp
met dan in de effectenloop de chorus en de vibe

Lucky
23 juli 2003, 11:07
ik zou de chorus en de vibe zowieso niet voor de amp zetten, maar in de effectenloop.

dus gitaar>comp>wah>drives>amp
met dan in de effectenloop de chorus en de vibe

hangt er van af...eigenlijk is het plaatsen van een modulatie effect in de loop enkel handig als je de vervorming van de amp gebruikt.
als je je chorus met vervorming goed strak wilt hebben (80's) dan moet ie na je vervorming komen.
wil je het meer vintage laten klinken (hendrixachtig) dan zou ik hem er voor zetten.

Gebruik je als vervorming een pedaal...dan is het een kwestie van plaatsing...gebruik je de amp vervorming dan zou je kunnen kiezen om hem in de loop te zetten

Dirtypool
23 juli 2003, 11:28
Ik heb in de Bassman geen loop en de vervorming van de versterker komt er pas in na ontbinding van de band :-D
Hebben jullie dat ook, dat je altijd te hard staat?
Maar bedankt voor de tips, ik ga voor het Hendrixeffect, dus eesrt de modulatie en dan de vervorming.Ben benieuwd

Thnx Richard

Lucky
23 juli 2003, 11:40
het wisselt nog wel eens per pedaal...
het beste is gewoon leuk uitproberen wat je het lekkerst vindt klinken.
die deja moet wel hendrixy klinken.... machine gun !!

sash
23 juli 2003, 21:00
Ik heb in de Bassman geen loop en de vervorming van de versterker komt er pas in na ontbinding van de band :-D
Hebben jullie dat ook, dat je altijd te hard staat?
Maar bedankt voor de tips, ik ga voor het Hendrixeffect, dus eesrt de modulatie en dan de vervorming.Ben benieuwd

Thnx Richard

Ja wilde je ook al vertellen over het hendrix effect wat betreft de vibe :) Hoe bevalt de DejaVibe eigenlijk? Ben nog steeds op zoek naar een betere vervanging voor m'n Dunlop Univibe.

Bij mij is m'n opstelling dan dus ook zo: Octavia>Wah>Vibe>Fuzz>Overdrive

Dirtypool
23 juli 2003, 21:09
Ik heb er nog niet veel mee gestoeid maar hij had van mij nog wel heftiger gemogen en zodra je m aanzet, behoorlijk vermogendip.
Kaner ook aan gelegen hebben dat ik m nu als laatste in de rij had geplaatst.

Vanaag trouwens mn overgespoten Blade bij vdHaar opgehaald, wat een schoonheid:babyblue :-)

Grtz Richard

sash
23 juli 2003, 21:19
Daphne Blue? Foto's! ;)

De vermogendip is een bekend euvel bij UniVibe remakes. De enige Vibes waarbij dit opgelost is, zijn de vibes ontwikkeld door Bob Sweet: PE Vibe Unit, Sweet Sound Ultra Vibe en Sweet Sound Mojo Vibe.

ieme
31 juli 2003, 23:46
Gitaar > Dunlop Wah Fulltone > Deja Vibe stereo chorus van Ibanez > TS 808 > Ibanez TS-10 > Boss Blues Driver2 > Ibanez Compressor > Versterker

Zo zou ik het doen...

Polytheme Pam
1 augustus 2003, 00:12
ik rommel net zolang met de volgorde tot het klinkt zoals ik wil.....

sash
1 augustus 2003, 00:30
Hey Dirtypool,

Ik heb een Fulltone Custom Shop Mini DejaVibe besteld. Kga em maandag ophalen bij Erik v/d Haar. Laat wel weten wat ik er van vindt!

Dirtypool
1 augustus 2003, 00:47
Te gek joh, is dat die grijze die hij zelf ook heeft?
Is hij niet nog op vakantie?
Ik meende dat hij vorige week vrijdag weg ging, heb mn witte Blade daar nog liggen

Grtz Richard

sash
1 augustus 2003, 00:52
Klopt indeed, maar mobiel issie nog gewoon te bereiken. A.s. zondagavond issie terug, dus gelijk met em afgesproken voor maandag :)

Tis idd de grijze die ie zelf ook gebruikt. Schijnt net zo transparant te zijn als de Mojovibe van Sweet Sound, vanwege de 18V.

Tis trouwens de laatste die ie binnen krijgt. Volgende shipment komt de nieuwe DejaVibe. Dat is de Custom Shop Mini Dejavibe, maar dan goudkleurig gespoten. Zelfde specs als CSDV.

Menatone is trouwens vanaf maandag stock leverbaar.

Dirtypool
1 augustus 2003, 00:59
Ah, dan ga ik jouw red snappertje proberen :roll:

zZoRgO
1 augustus 2003, 10:48
ben ik nu echt de enige die een wah beter vindt klinken NA de voorversterker en overdrive geluiden??

sash
1 augustus 2003, 14:04
Nee je bent niet de enige :)

Ik zet m'n wah wel achter m'n Octavia, dan klinkt het goed als ik m'n wah gebruik met Octavia, maar verder wil ik em zo ver mogelijk vooraan hebben.

zZoRgO
1 augustus 2003, 14:10
ja idd zo veel mogelijk vooraan, maar ik vind chorus delay phaser ook allemaal beter klinken na preamp, dus die kan ik er nog allemaal achter plaatsen

bij mij dus

gitaar -> preamp -> wah -> phaser -> chorus -> delay -> poweramp