PDA

View Full Version : SNEL ANTWOORD!!!!!!! :D



bas15
21 januari 2002, 21:58
als je bij een fender strat aan de knoppen TONE draait op je gitaar dus, kan je dan (zonder ook aan de versterker te zitten) duidelijk verschil horen, of moet je dat doen in combinatie met de versterker waar je dan dus ook iets moet veranderen ?!

Sandman
21 januari 2002, 22:05
Vriendelijk vragen is erook niet meer bij he tegenwoordig???

De toonknoppen op je strat filteren de hoge tonen. Hoe lager de stand des te meer hoge tonen achterblijven in de gitaar zal maar zeggen. Het geluid wordt niet zwaarder maar ik vind modderig, alsof er een vuil laagje over het geluid zit. Draai de toneknop helemaal open en alle tonen gaan naar je versterker, waar je vervolgens weer wat kan tweaken aan je eq.

Het is geen kwestie van leven of dood hoor, het antwoord op je vraag...graag gedaan.

bas15
22 januari 2002, 08:14
ok thnx kzal volgende keer netjes vragen :grin: :grin:

DOLBY
22 januari 2002, 12:47
weet wel dat bij een standaard geschakelde Strat de bovenste tone potmeter voor het neck element is en de onderste voor het middelste element. Het brug element heeft helemaal geen toonregeling

SteavisSmokin
22 januari 2002, 13:19
bovenste toon knop is voor hals element, de onderste is voor zowel het middelste als het brug element

poeyerke
22 januari 2002, 13:23
Bij de nieuwere amerikaanse strats is het middelste knopje voor de brug pickup. en de onderste knop voor de midden Pickup.
Bij een mexicaanse standard strat heeft de brug pickup geen toon regeling, ook vintage strat modellen hebben dit niet.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2002-01-22 14:42 ]</font>

SteavisSmokin
22 januari 2002, 13:31
huh? weer wat geleerd! Mijn strat heeft wel de toonregeling zoals ik dat net beschreef, dat is een USA strat, '96 als ik het goed heb.

poeyerke
22 januari 2002, 13:32
Op 2002-01-22 13:31, schreef SteavisSmokin:
huh? weer wat geleerd! Mijn strat heeft wel de toonregeling zoals ik dat net beschreef, dat is een USA strat, '96 als ik het goed heb.


Dat klopt, ik weet niet vanaf wanneer strats die modificatie hebben. Ik denk vanaf het moment dat ook de brug en de pickups (delta tone) veranderd zijn.

SteavisSmokin
22 januari 2002, 13:33
Op 2002-01-22 13:23, schreef poeyerke:
Bij de nieuwere amerikaanse strats is het middelste knopje voor de midden en brug pickup.


en waarvoor is dan de onderste toonkop? als dat voor het hals element is dan ga ik gillen want dan ontbreekt mij de logica waarom ze dat zo gedaan hebben.

moretel
22 januari 2002, 13:52
Voor het brugelement

poeyerke
22 januari 2002, 14:39
Op 2002-01-22 13:33, schreef SteavisSmokin:


Op 2002-01-22 13:23, schreef poeyerke:
Bij de nieuwere amerikaanse strats is het middelste knopje voor de midden en brug pickup.


en waarvoor is dan de onderste toonkop? als dat voor het hals element is dan ga ik gillen want dan ontbreekt mij de logica waarom ze dat zo gedaan hebben.


ehhh, had een foutje gemaakt, hier komt de goede beschrijving:

Mex. en Vintage strat:
- 1 Master volumeknop
- 1 (middelste) toonknop voor de neck PU
- 1 (onderste) toonknop voor de midde PU

Zo klopt het beter... bij de nieuwe strats is de onderste toonknop voor de midelste en de brug.

Persoonlijk gebruik ik de toneknop maar heel zelden. Ik heb zelf:
1. Master volumeknop, standaard
1. Master toonknop voor alle PU
1. Blend knop om de neckpickup in alle combinaties aan te kunnen zetten. Ik vind dit echter niet zo handig en ga hier push-pullknop van maken en een misschien actieve mid-boost, of een toonknop met een ander bereik van maken.

SteavisSmokin
22 januari 2002, 14:46
Ah, gelukkig, dan hoef ik niet te gillen, haha. bedankt voor de uitleg trouwens, ben een Fender-freak maar dit wist ik om 1 of andere vage manier niet!
Steven