PDA

View Full Version : milde overdrive voor P90 elementen



hopesfall
19 oktober 2015, 11:50
Sinds kort speel ik op PRS SE soapbar II over een fender 68 custom deluxe. Clean is dat een heerlijke combinatie maar mijn overdrive (Fulltone OCD) klinkt voor mij te heftig over de P90's. Ik ben dus op zoek naar een heel milde overdrive. Iemand raad ?

Kim Wilson
19 oktober 2015, 12:13
Boss Bluesdriver zou het kunnen doen. Klinkt wat muffig misschien, maar tegenover de OCD is ie wel erg lekker. De OCD is toch erg rauw en direct, de BD-2 is veel milder en creëert een fijne vintage tone. En hij reageert ook goed op je aanslag.

the sure thing
19 oktober 2015, 12:46
De OCD ken ik als een pedaal wat juist ook subtiel is in te stellen. Geen vintage tone, maar kan wel "subtiel met een randje".

Wellicht is de Fulltone fulldrive (niet mosfet versie!) een goede optie. Prima 2e hands op MP te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zjanke
19 oktober 2015, 12:59
Ik heb ook een OCD op mijn bord staan en het is me opgevallen dat de toneknop best veel invloed heeft op de drive (in ieder geval in mijn setup). Veel hoog is meer overdrive. subtiel randje is bij mij ook prima te doen.

hs0504
19 oktober 2015, 15:07
+1 voor de gain changer. Heerlijke heldere (transparant?) low/medium overdrive.

hopesfall
19 oktober 2015, 17:01
Thanks for all the input. Ik moet zeggen dat de GainChanger heerlijk goed klinkt (in zoverre youtube representatief kan zijn). Door verder te surfen kwam ik op de EHX soul food. Die klinkt ook niet slecht en is een stuk goedkoper. De t-rex moller overdrive klinkt ook goed en de mix-knop is wel een interessante optie. Je kunt dan het cleane signaal al of niet laten overheersen. Iemand ervaring met deze 2 pedalen Ik zal sowieso eens moeten gaan luisteren in de winkel. Maar ik heb nu wel idee wat er zoal op de markt is. Thanks !!

Joost de Ruig
19 oktober 2015, 17:49
Voor weinig (€49) de MojoMojo van TC Electronic : http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_mojomojo.htm

Voor iets meer (€79) de Ego Boost van T-Rex : http://www.thomann.de/nl/t_rex_ego_drive.htm
Deze heb ik zelf, echt mooi crunch én boost pedaal. Maar de MojoMojo is ook meer dan ok. Van beide zijn genoeg soundsamples op YouTube te vinden.

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/259472/8236420_800.jpg

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/329458/7915157_800.jpg

Mitch
19 oktober 2015, 22:59
Normaal gesproken zou je juist met een OCD ook een heel subtiel randje moeten kunnen krijgen, maar zo'n PRS SE smeert aardig dicht ja. Zo transparant mogelijk zoeken met minimale mids. Da's lastig, maar het is er wel. In de categorie simpel zou de BD2 een goeie optie zijn, maar wat is je budget? Er zijn best betere alternatieven, maar die zijn duurder.

Timotio
20 oktober 2015, 00:15
Brunetti taxi drive is ook een aanrader.
van randje tot wat venijniger, transparant karakter, fatswitch om het nog wat dikker te maken...etc.

telerocker
20 oktober 2015, 01:36
Brunetti taxi drive is ook een aanrader.
van randje tot wat venijniger, transparant karakter, fatswitch om het nog wat dikker te maken...etc.

+1, en misschien ook een RC Booster inspecteren.

Brum
20 oktober 2015, 06:48
Digitech Bad Monkey, al dan niet tweedehands, als het voor weinig moet.

GJH
20 oktober 2015, 07:22
Fulltone Plimsoul? Kun je ook heel subtiel instellen.

miyaru
20 oktober 2015, 13:07
Mijn tip: een Okko Diablo Plus! Mild, veelzijdig en heel mooi qua sound....... just my 2 cents.

Robin.

dml
20 oktober 2015, 13:49
Carl Martin Hot Drive'n'Boost mk III, krijg je er ook nog een transparante, afzonderlijk te bedienen boost bij. De mk III klinkt in mijn oren het meest vintage / mild.

miyaru
24 oktober 2015, 16:48
Dat extra boost heeft de Okko Diablo Gain Plus ook. Is regelbaar in de zin van gain. Is eigenlijk een tweede gain regelaar met een extra schakelaar. Het pedaal zelf heeft een bepaalde hoeveelheid gain, gebruik je dat op bij normal gain, dan doet de boost het niet meer. Ik weet niet hoe de Carl Martin dat doet.

Robin.