PDA

View Full Version : The Lo Lands | The Red Room



The Lo Lands
18 oktober 2015, 14:29
Hallo allen! Hierbij mijn nieuwste instrumentale creatie 'The Red Room'. Afgemixt en mastered op zowel hoofdtelefoon (op advies van een vriend/producer) alswel mijn nieuwe Adam A7X monitoren. Het is nog een beetje experimenteren en zoeken. Reacties en tips zijn welkom!

THE RED ROOM (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Ernest01
19 oktober 2015, 16:39
Mooie geluiden haal je uit de gitaar/gitaren. En 'kraakhelder' deze opname weer.

Wat de compositie betreft mis ik hier een beetje een 'verhaal'. Dus een opbouw en climax, misschien teveel verschillende klanken gebruikt ? Waardoor het een beetje als los zand aanvoelt. Ook kan je het beter af laten lopen in een wat passender einde dan nu. Nu is het einde zo plotseling.

Maar man, wat kan jij spelen... en - nogmaals - wat een mooie opname.

The Lo Lands
19 oktober 2015, 21:12
Mooie geluiden haal je uit de gitaar/gitaren. En 'kraakhelder' deze opname weer.

Wat de compositie betreft mis ik hier een beetje een 'verhaal'. Dus een opbouw en climax, misschien teveel verschillende klanken gebruikt ? Waardoor het een beetje als los zand aanvoelt. Ook kan je het beter af laten lopen in een wat passender einde dan nu. Nu is het einde zo plotseling.

Maar man, wat kan jij spelen... en - nogmaals - wat een mooie opname.

Dankjewel Ernest, the black lodge is a dark and strange place :)

Ik heb aardig zitten stoeien met diverse partijen en uiteindelijk was deze opbouw nog de meest luister vriendelijke :-) Het begon als een testnummer voor mijn nieuwe monitoren maar uiteindelijk vond ik het goed genoeg om als nummer verder uit te werken. Een echt verhaal had ik niet dus ik ben het met je eens dat het hier en daar wat als los zand kan aanvoelen. Het einde vind ik persoonlijk wel tof zo, ik hou wel van een abrupt einde.

The Lo Lands
20 november 2015, 22:43
Nummer heeft een complete make-over gehad, opnieuw gemixt en gemasterd!

Beiden versies zijn op mijn bandpage te beluisteren. Dank voor jullie tips en opmerkingen...NOT... ;-)

THE RED ROOM (ALTERNATE VERSION) (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Ernest01
25 november 2015, 22:26
Dan zal ik nog maar een keer reageren....

De oude versie heb je weggehaald, kan het tenminste niet meer vinden. Maar deze klinkt nog helderderderder dan de vorige. En de begeleiding is hier ook zachter gezet, als ik het mij goed herinner.
Haarscherpe opname....

The Lo Lands
25 november 2015, 22:38
Dan zal ik nog maar een keer reageren....

De oude versie heb je weggehaald, kan het tenminste niet meer vinden. Maar deze klinkt nog helderderderder dan de vorige. En de begeleiding is hier ook zachter gezet, als ik het mij goed herinner.
Haarscherpe opname....

Dankje, dankjewel Ernest!! Het is hier tamelijk rustig de laatste maanden en omdat er weinig reacties kwamen heb ik de oude versie inmiddels verwijderd. Deze versie is met andere cabinet impulse responses (IR) aangepast en gemasterd met Ozone 7 (nieuwste mastering software), een aanrader! Hierdoor compleet van de bodem opnieuw gemixt en gemasterd op mijn nieuwe Adam monitoren. En naar aanleiding van jou reactie het (eerdere) outro er weer in verwerkt :-) Ik had even geen inspiratie voor een nieuw nummer dat ik de uitdaging heb gezocht in dit nummer. Persoonlijk niet mijn 'beste nummer' maar qua mix en mastering ééntje waar ik zeer tevreden over ben.

jasses
26 november 2015, 11:46
Ik herinner me dat ik er een maand terug of zo naar luisterde en dacht: ik moet helemaal niet denken aan twin peaks, en ik vind er niet veel aan. Het moet aan het humeur van die dag gelegen hebben, want nu luister ik 'm wel met veel plezier. Zat er in de vorige versie ook zoveel tremolo op die cleane gitaar?

The Lo Lands
27 november 2015, 09:37
Dankjewel Jasses, die dagen heb ik zelf ook wel eens :-) Het rotary effect zat er in de eerste versie ook al in. Ik neem over het algemeen alle effecten direct op vanaf mijn pedalenplank.